מי מכיר? Ronax 500

Ronax 500
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אם גם אתם חלמתם על אופנוע גרנד פרי דו פעימתי, רונקס 500 הוא בדיוק בשבילכם

רבים מחובבי המרוצים מתייחסים אל שנות ה-90 כאל "תור הזהב" של מרוצי ה'גרנד פרי', ימים שבהם מעל המסלולים נישאו ניחוחות השמן שנשרף בתוך מנועי שתי פעימות. בקטגוריה הבכירה התחרו אופנועים שהונעו באמצעות מנועים בנפח 500 סמ"ק שנחשבו למפלצות קשות לריסון, הרבה לפני עידן מערכות הבקרה האלקטרוניות. 

אופנוע עם מנוע דו פעימתי בנפח 500 סמ"ק חוקי לכביש מעולם לא היה מעולם לא היה דבר קל להשגה, אפילו בשנות ה-90, והחלום לרכוב על כביש ציבורי עם אופנוע ברוטלי כזה נותר בגדר חלום. ואז הגיע רונקס 500.

הגשמת חלום

בשנת 2014 החליטו קברניטי חברת רונקס (Ronax) הגרמנית, אשר מתמחה בייצור מנועי שתי פעימות, לייצר רפליקה לאופנועי הגרנד פרי של שנות ה-90, ובנו את 'רונקס 500' – אופנוע שמונע באמצעות מנוע V4 דו פעימתי בנפח 499 סמ"ק.

העיצוב החיצוני שלו מזכיר באופן חשוד את עיצובו של הונדה NSR500 מסוף שנות ה-90, והעובדה שעל זנבו מצוייר המספר 46, שמזכיר את זה של וולנטינו רוסי, מחזקת את הקשר אל האופנוע שעליו רכב הרוכב האיטלקי. להגנתם יכולים הגרמנים לומר שהם הגבילו מראש את היקף הייצור של הדגם הזה ל-46 יחידות בלבד.

המנוע, כאמור, הוא בתצורת V4 כמו של מנועיהם של הונדה NSR500 וימאהה YZR-500, אבל הזווית שבין כל צמד צילינדרים היא 80 מעלות, שלא כמו בשני אופנועי המרוץ הנ"ל.

היחס בין מהלך הבוכנה לקדח הצילינדר כמעט זהה: 54X54.5, ואילו נתון ההספק מאכזב: רק 160 כ"ס ב-11,500 סל"ד.

כראוי לשנת 2014, שבה הוא הושק, האופנוע צויד במתנע חשמלי, הזרקת דלק ואפילו עם שתי מפות ניהול מנוע לבחירה.

המנוע מוקף בשלדת אלומיניום ואפשר לשנות את זווית ההיגוי ואת נקודת העיגון של הזרוע האחורית, שבנויה – כמו הגלגלים – מאלומניום. מיכל הדלק והמעטפת החיצונית בנויים מסיבי פחמן ואנשי 'רונקס' מצהירים על משקל יבש של 145 ק"ג בלבד.

המתלים, מתוצרת 'אוהלינס', עם מזלג FGR T208 הפוך בקוטר 43 מ"מ מלפנים ובולם מסוג TTX מאחור, וגם משכך ההיגוי מיוצר על-ידי אוהלינס. הבלמים מתוצרת 'ברמבו' GP4-RR עם קליפרים מונובלוק רדיאלים מאלומיניום.

האופנוע חוקי לכביש ולכן צוייד במערכת תאורה ובמראות, אם כי סביר שרוב 46 הלקוחות שרשמו צ'ק על סך 100,000 אירו וקנו את האופנוע הזה ודאי יחפצו לבלות איתו גם על מסלולי מרוצים ולדמיין את עצמם ולנטינו רוסי.

צילום: Knitterfisch Dresden – www.knitterfisch.de

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד