מי מכיר? אופנועי Arch

אופנועי Arch
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חיים בסרט? אין מצב שלא תתחברו לאופנוע של 'ניאו'

בכלל חיפש סדנה לאופנוע שלו:

גם מי שלא מכיר את אופנועי ארץ' (Arch) מכיר, או לפחות ראה ויודע מי הוא הבעלים של המותג: שחקן הקולנוע קיאנו ריבס. מה שהתחיל בחיפוש אחר קסטומיזציה לאופנוע הפרטי של ריבס הסתיים בהקמת יצרנית של אופנועי בוטיק.

בסרטי 'מטריקס' יש הרבה מאד אקשן, חלקו גם מוטורי, ובמיוחד זכורות שתי סצנות שבהן כיכבו אופנועי ספורט איטלקיים. באותן סצינות לא היה זה 'ניאו' שרכב על האופנועים אלא מישהי יפה ממנו בהרבה: טריניטי.

בעולם האמיתי שמחוץ למטריקס (בעצם, איך נדע?) ניאו, אשר מגולם על-ידי קיאנו ריבס, לא יכול לעוף אבל מאד אוהב לרכוב על אופנועים.

ריבס החל מעט מאוחר, רק בגיל 22, אבל מגוון הכלים שלו כלל בעבר אופנועים מתוצרת סוזוקי, קוואסאקי, הארלי דוידסון, מוטו גוצי ו-ב.מ.וו.

כיום הוא מחזיק שלושה אופנועי נורטון ישנים, אחד מהם הוא האופנוע הראשון שקנה מימיו, ובעבר אף היה הבעלים של חנות אופנועים במשך קרוב לעשור.

הסיפור של אופנועי ארץ' התחיל כאשר ריבס חיפש מישהו שיעבוד על אופנוע ההארלי דוידסון שלו, והתגלגל בסופו של דבר אל גארד הולינגר ( Gard Hollinger), מכונאי מוכשר ובעל סדנת עיצוב. הולינגר הציע לריבס קצת יותר ממה שציפה לו והפך את ההארלי הזה לאב הטיפוס של KRGT-1 – אופנוע ראשון, ובינתיים גם יחיד, של המותג 'אופנועי ארץ".

KRGT-1:

יצרנית אופנוע הבוטיק מלוס אנג'לס מציעה את KRGT-1, ותמורת 78,000 דולר נבנה כל אופנוע כזה כשהוא מותאם אישית לדרישות הלקוח ונשלח עד לסף דלתו. לכל אופנוע מוענקת אחריות למשך שנתיים, ולקוח גם מקבל "כרטיס כניסה למועדון לקוחות ארץ'" (לא שאנחנו יודעים מה זה אומר).

המנוע – V טווין בנפח 2,032 סמ"ק – מיוצר על-ידי חברת S&S אבל "מותאם לדרישות החברה" (וגם בעניין זה אנחנו לא ממש יודעים מה זה אומר), וכך גם לגבי המתלים מתוצרת אוהלינס. הבלמים מתוצרת ISR מצוידים בקליפרים רדיאלים עם שש בוכנות בקדמת האופנוע ורדיאלים עם ארבע בוכנות לגלגל האחורי.

אנשי ארץ' טוענים שכ-200 חלקים מיוצרים על-ידם במיוחד עבור האופנוע, כמו למשל מיכל דלק שבנוי משני חלקים שעשויים מאלומיניום. לטענתם, נדרשות 66 שעות עבודה כדי לבנות רק את מיכל הדלק.

הגלגלים, מתוצרת חברת BST, עשויים מסיבי פחמן, חומר שלא נחסך מהאופנוע גם בחלקים נוספים אבל לא מצליח למנוע מן האופנוע להגיע למשקל של 244 ק"ג. על הגלגל האחורי מולבש צמיג ברוחב 240 מ"מ, כיאה לאופנוע אמריקני.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד