מי מכיר? אופנועי לוטוס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מה קורה כשיצרנית מכוניות מחליטה לייצר אופנוע אקזוטי?

השם לוטוס אינו זר לחובבי מכוניות, בטח לא לחובבי מכוניות בריטיות או מכוניות ספורט. היצרנית הבריטית ידועה במכוניות הספורט שלה, הן בכביש הציבורי והן על מסלול המרוצים. מה הקשר של לוטוס לאופנועים? לפני מספר שנים החליטה החברה שהיא רוצה לייצר אופנוע אקזוטי בכמות מוגבלת. החליטה ועשתה, תכירו את לוטוס C-01.

לוטוס הודיעה על ההחלטה לבנות אופנוע כבר בשנת 2013, אך רק בשנה שעברה התהליך הסתיים ואופנועים החלו לרדת מפס הייצור, אם ניתן לקרוא לו כך. אלא שלוטוס לא מייצרת אופנועים ועשתה בחכמה כשהפקידה את תכנון וייצר האופנוע בידי אחרים.

על העיצוב הופקד המעצב דניאל סימון, שבעברו היה מעצב ב'בוגאטי' ואם אתם חובבי סרטים אז וודאי תזהו חלק מיצירותיו בהוליווד, כמו האופנוע בסרט 'טרון', החללית של טום קרוז בסרט 'אובליביון' או המכונית של היידרה בסרט 'קפטן אמריקה'. סימון גם אחראי לחלק מצביעות מכוניות מרוץ מפורסמות, כשאחת מהן היא מכונית מרוצי הסיבולת של לוטוס, LMP-2.

מי שייצר את מכונית המרוץ, LMP-2, עבור לוטוס היא חברת ByKolles Racing מגרמניה, הידועה בשמה הקודם Kodewa. שיתוף הפעולה בין שתי החברות הוביל לכך כי גם ייצור האופנוע החדש של החברה יתבצע על ידי החברה הגרמנית, בעלת עבר עשיר בעולם המרוצים. בפיתוח האופנוע הסתייעה לוטוס בקבוצת הולצר (Holzer Group) העוסקת בפיתוח וייצור מוצרים לתעופה ולתעשיית הרכב, אך גם בעלת 30 שנות ניסיון בעולם המרוצים ועם בעלות חלקית על יצרנית השלדות קלקס, המתחרה באליפות מוטו2.

התוצאה ייחודית. על פי דניאל סימון, מעצב האופנוע, המטרה הייתה "לייצר מכונה ייחודית שנושאת את כוחה האכזרי בסגנון ואלגנטיות, מפלצת הייטק בחליפה תפורה". ההשראה לעיצוב מגיע ממכונית הפורמולה 1 של לוטוס מסוף שנות ה-50, לוטוס 49, כשהצבעים מגיעים מצבעי המרוץ של לוטוס: שחור וזהב.

לוטוס לא מנדבת פרטים רבים, אך מהמעט שכן ידוע, ניתן ללמוד כי השלדה עשויה שילוב של פלדה, טיטאניום וסיבי פחמן. בשלדה שוכן מנוע V  טווין ב-75 מעלות בנפח 1,195 סמ"ק שמקורו בחברת KTM ומספק כ-200 כ"ס. המשקל היבש עומד על 181 ק"ג בלבד. בסיס הגלגלים הוא לא פחות מ- 1.645 מטרים והגלגל הקדמי בקוטר 19 אינץ', לעומת 17 מקדימה, בחירה שאנו משערים שבעיקרה עיצובית. לא תמצאו כאן אמצעים אלקטרוניים כמו מערכת ABS או בקרת אחיזה.

לוטוס מתכננת לייצר 100 אופנועים בלבד במחיר של כ-70,000 פאונד, אך על פי החברה כל האופנועים כבר נמכרו.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד