מהפך טאיוואני: סאן יאנג בסגנון רטרו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קצת קשה להאמין, אבל מתחת ליצירת הרטרו המדליקה של סדנת אופנועים טאיוואנית מסתתר לו אופנוע של... סאן יאנג

מכירים את סאן יאנג? בטוח שכן. יצרנית הדו"ג הטאיוואנית מככבת מאז תחילת שנות ה-90' בשוק הדו-גלגלי הישראלי והפכה לשם נרדף לקטנועים יעילים, אמינים ,ויש שיגידו אפרוריים משהו. אלא שסאן יאנג מייצרת גם אופנועים קטני נפח, החביבים במיוחד בשווקי מזרח אסיה, אם כי אצלנו לא ממש נעשה ניסיון גדול לשווקם, למעט ה-Wolf שהגיע ארצה לפני מספר שנים ולא זכה להצלחה, בטח לא כמו הג'וירייד הנצחי.

עם זאת, מסתבר שאותו זאב חביב יכול לשמש פלטפורמה מצוינת לאופנוע רטרו קטן ומסוגנן בנוסח עדת הקפה רייסר. סדנה טאיוואנית בשם 2LOUD לקחה על עצמה להפוך וולף 125 קטן ובסיסי ליצירת רטרו מרהיבה, על פי בקשתו של מעצב פנים מקומי עם חוש מפותח לסטיילינג.

שמו של האיש שעומד מאחורי הסדנא הוא מקס מה, והוא החל את הליך השפצור בהוספת עוד כוח לכלי הקליל אך המוגבל למדי. כך, הוא החליף את המנוע בנפח ה-125 סמ״ק במנוע בעל 190 סמ״ק מתוצרת סינית. ״בהתחלה לא היה לי אומץ להשתמש במנוע של יצרן אלמוני״, סיפר. ״עם זאת, לאחר שהתייעצתי עם מספר עמיתים שכבר השתמשו בו – הבנתי שלא מדובר בבחירה רעה״.

כדי להתאים למראה הרטרו צופה המנוע בכרום וצויד במערכת פליטה חדשה עם מפלט מעוגל וקצר המסתיים בצמוד לזרוע האחורית. עוד הרכיב מקס גלגל קדמי בקוטר של 21 אינצ׳ וגלגל אחורי בקוטר של 18 אינצ׳ עם חישוקי שפיצים קלאסיים, בולם דיסק קדמי של חברת RPM; ובולמי זעזועים שלקח מהארלי דיווידסון ספורטסטר 883.

גם בחלק העיצובי נדרשה עבודה לא פשוטה – שכן הלקוח היה מעצב פנים, שבאופן טבעי יודע להעריך אסתטיקה. כך, על הכלי הוא התקין מושב עור שטוח ודקיק, מיכל דלק בצורת טיפה קלאסית שנבנה במיוחד ולבסוף צבע את האופנוע בעיקר בצבע מטאלי-כסוף בשילוב לבן, כתום ופסי זהב.
התוצאה הסופית היא אופנוע שנראה הכל חוץ מאשר סאן יאנג ויכול לשמש כהשראה לקפה רייסר למוגבלי רישיון ונפח.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד