לקראת מילאנו: דוקאטי מציגה את נבחרת דגמי 2020

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עוד בטרם תערוכת מילאנו, דוקאטי השיקה את דגמי 2020 החדשים שלה. גולת הכותרת: סטריטפייטר V4 החדש, פאניגאלה V2 וגם מתיחת פנים לפאניגאלה V4

בדוקאטי לא מחכים לתערוכת מילאנו שתיפתח בעוד פחות משבועיים, ובאירוע חגיגי שערכו אתמול נחשף ליין הדגמים העדכני של החברה לשנת 2020. לצד כמה גרסאות צביעה ואבזור חדשות לדגמים קיימים הציגה דוקאטי שלושה דגמים חדשים, כשהמכנה המשותף לשלושתם הוא שכל אחד מהם אמור להציג את פסגת הספורטיביות והקיצוניות הקטגוריה שלו.

דוקאטי סטריטפייטר V4
לאחר שערך בכורה תחת הסוואה במרוץ הפייקס פיק האחרון (בכורה שהסתיימה באופן טראגי עם מותו של הרוכב קארלין דון) מתייצב דוקאטי סטריטפייטר V4 החדש במלא תפארתו. העיצוב ראדיקלי ואגרסיבי בכמקובל בקטגוריה, אבל בדוקאטי לקחו אותו צעד אחד קדימה עם חזית מינמליסטית ללא משקף קדמי וכנפוני צד אווירודינאמיים בסגנון אופנועי ה-MotoGP. חרב תחתונה קצרה, מפלט קצו הממוקם בתחתית האופנוע וזנב קצר וגבוה משלימים את המראה מעורר בלוטות הריר של סטריטפייטר V4 החדש.



המנוע הוא גרסה מעט ממותנת של מנוע ה-V4 של הפאניגאלה, אבל רק מעט. עם הספק של 208 כ"ס המתקבלים ב-12,750 סל"ד ומומנט מרבי של 12.5 קג"מ ב-11,500 סל"ד מדובר כנראה באופנוע הסטריטפייטר החזק והקיצוני ביותר לכביש הציבורי. אם זה לא מספיק, מערכת פליטה מלאה של אקרפוביץ תוסיף עוד 12 כ"ס, חצי קג"מ וצליל עוד יותר מחרמן.

גאומטריית השלדה גם היא קרובה מאד לזו של פאניגאלה V4 כשהפרונט כמעט זהה וזווית ההיגוי החדה היא 24.5 מעלות. המתלים הסטנדרטיים בסטריטפייטר V4 הם מתוצרת שוואה ובעלי כיוונון מלא והבלמים מתוצרת ברמבו. כמקובל אצל דוקאטי, גם סטריטפייטר V4 יוצע בגרסת S משודרגת שתכלול מזלג ובולם אחורי מתוצרת אוהלניס עם שליטה אלקטרונית על הכיוונון, משכך היגוי מתוצרת אוהלינס, חישוקי אלומיניום של מרקסיוני בצבע שחור וצביעה ייחודית לדגם המשלב גוף אדום ושלדה בשחור/אפור


דוקאטי פאניגאלה V2
השימוש של דוקאטי במנוע ה-V4 בפאניגאלה עורר חשש שתמה שושלת דגמי הסופרבייק של דוקאטי עם מנוע וי-טווין. זה לא קרה. דוקאטי ממשיכה להאמין בתצורת המנוע המזוהה איתה מזה עשורים והביאה לה את התהילה באליפות הסופרבייק העולמית. דוקאטי פאניגאלה V2 הוא למעשה יורשו של פאניגאלה 959, מה שאומר שמדובר בסופרבייק מתון יחסית שימוקם מתחת לפאניגאלה V4 ויהיה גם זול ממנו. למרות השם החדש לא מדובר באופנוע חדש לחלוטין, אלא במתיחת פנים מקיפה ומשמעותית ל-959.

המנוע של פאניגאלה V2 הוא למעשה אותו מנוע "סופרקוואדרו" בנפח 955 סמ"ק של הפאניגאלה 959, אך מספר שינויים כמו תכנון מחודש לראשים ומחשב ניהול מנוע משופר מאפשרים לחלץ 5 כ"ס נוספים ולהעמיד את הספקו על 155 כ"ס, למרות התאמה לתקן יורו 5 המחמיר. ביגוד לפאניגאלה 959, לפאניגאלה V2 יש זרוע חד צידית שנראית נפלא ומצטרפת לשלדת המונוקוק מאלומיניום בסגנון הפאניגאלה V4, שכמובן קומפקטית וקלה יותר בהתאם לתצורת המנוע.

מערכת המתלים כוללת מזלג קדמי הפור מסוג BPF בקוטר 43 מ"מ מתצרת שוואה ובולם אחורי מתכוונן מתוצרת זאקס שגם אחראית על משכך ההיגוי של האופנוע. הבלמים מלפנים מאחור הם מתצורת ברמבו עם קאליפרים בתצורת מונובלוק מלפנים.

פאניגאלה V2 זוכה לחבילת אלקטרוניקה EVO2 המשופרת שכוללת מערכת ABS הפועלת גם תחת הטיה, בקרת משיכה עם שמונה מצבי פעולה, בקרת ווילי, שליטה על עוצמת בלימת המנוע וקוויקשיפטר אלקטורוני. כמו כן ישנם שלושה מצבי רכיבה קבועים מראש: Race, Sport ו-Street. לוח המחוונים הוא כעת מסך דיגיטלי מלא וצבעוני המאפשר קישוריות לטלפון ולאפליקצית הטלמטריה ואיסוף המידע של דוקאטי.



דוקאטי פאניגאלה V4
לצד פאניגאלה V2 החדש מצאו בדוקאטי לנכון, ובצדק, לרענן את פאניגאלה V4 שכבר אוטוטו בן 3. מבחינה עיצובית מיישר פאניגאלה V4 קו בחזית עם אחיו הקטן, כשהוא מציג חזית עם יחידות תאורה וכונסי אוויר דומים. עם זאת, השוני בעיצוב בין השניים בולט הודות לכונסי האוויר הצדדיים בפרינג, עיצוב יחידת הזנב ויחידות התאורה מאחור ומעל לכל, הוספת כנפוני הצד האווירודנמיים בצדדי הפרינג בהשראת אופנועי ה-MotoGP של דוקאטי.

המנוע נותר ללא שינוי מכאני מהותי, אך מחשב הניהול שופר ומעתה ישנו מיפוי משופר כדי ליעל את עקומת המומנט בהילוכים הנמוכים ולשפר את חלקות התגובה של המצערת. השלדה כוללת שינויים קלים בגאומטריה כדי להגביה את מרכז הכובד, מה שיאפשר לטענת דוקאטי לשפר את זריזות האופנוע ויכולת הכניסה שלו לפניות. גם חבילת האלקטרוניקה שודרגה ברמת התוכנה, וכוללת את חבילת ה-EVO2 העדכנית.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד