למרות השריפה: אליפות ה-MotoE תצא לדרך בקיץ

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שבועיים לאחר השריפה שהשמידה את אופנועי ה-MotoE, דורנה וה-FIM מפרסמות את התאריכים המעודכנים של אליפות מרוצי האופנועים החשמליים

לפני כשבועיים במסלול המרוצים של חרז התרחשה שריפה קטסטרופלית אשר השמידה כליל את מתחם האכסנה של אופנועי ה-MotoE. בשריפה אבדו 23 אופנועי אנרג'יקה אגו, אשר הגיעו למסלול לסבב המבחנים השני שלפני פתיחת העונה הראשונה וההיסטורית של אליפות אופנועי הכביש החשמליים של ה-FIM. השריפה, אשר חקירה העלתה כי נגרמה בגלל קצר חשמלי למרבה האירוניה, העמידה בספק את קיום סבבה ה-MotoE, אך כעת בהודעה שהוציאו דורנה וה-FIM פורסם כי העונה תצא לדרך, אם כי בשינויים קלים.

עונת ה-MotoE הראשונה הייתה אמורה לכלול חמישה מרוצים, כשהראשון שבהם היה אמור לזנק במסלול בחרז. המרוץ בחרז בוטל עקב הנסיבות, ובמקום זאת יזנק מרוץ הפתיחה ב-7 ביולי בסקאסרינג בסוף השבוע בוא יתקיים ה-MotoGP של גרמניה. המרוץ השני של העונה יתקיים ברד בול רינג באוסטריה ב-11 באוגוסט ולאחר מכן יגיע למיזאנו (ב-15 בספטמבר) ולולנסיה (17 בנובמבר) למרוץ הסוגר את עונת ה-MotoGP. כפיצוי על ביטול הסבב בחרז, יערכו במיזאנו ו-ולנסיה שני מרוצים שיעמידו את סך המרוצים בעונה הראשונה על שישה.

על הגריד של אליפות MotoE  יהיו 18 אופנועים, אשר 12 מהם יורצו על ידי קבוצות הלווין של ה-MotoGP כמו גרסיני, LCR ופראמאק. יתר ששת האופנועים על הגריד יתופעלו על ידי קבוצות מרוצים פרטיות, בהן קבוצת SIC58  סקוואדרה קורסה להנצחתו של מרקו סימונצ'לי.
רוב הרוכבים באליפות הם רוכבים בעלי היסטוריית מרוצים, בעיקר בתחום הסופרבייק, אך יהיו בינהם כמה רוכבי MotoGP בולטים לשעבר כמו רנדי דה פוניה (בקבוצת LRC E Team), אלכס די אנג'ליס (פראמאק), ברדלי סמית' ואפילו סטה ג'יברנו, שהיה פעמיים סגן אלוף העולם ב-MotoGP בשנים 2003 ו-2004. עכשיו רק נותר לקוות שהאליפות תזנק לדרך ללא קצרים ונפילות מתח ותצליח לעורר עניין בקהל.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד