כוח אינדיאני: אינדיאן חושפת מנוע מקורר מים חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אינדיאן מרחיבה את היצע המנועים שלה עם מנוע חדש מקורר מים בנפח 1,769 סמ"ק, שיהיה נכון לעתה המנוע החזק ביותר שתציע החברה. הדגם הראשון בו יותקן המנוע הוא באגר חדש בשם צ'אלנג'ר

מנועי וי טווין הם ברירת המחדל באופנועים המגיעים מיבשת אמריקה, וכנראה ישארו כך עד לקץ ימי האופנוענות (או לפחות עד שהרגולטורים יכריחו לעבור למנועים חשמליים). ההתפתחות של מנועי הוי טווין האמריקאים הייתה איטית מאד לאורך השנים, אבל לפעמים אין ברירה ולמרות הסתייגות השמרנים צריך לצעוד עם הזמן ולאמץ טכנולוגיות חדשות – נניח כמו קירור מים.

גם באינדיאן הפנימו שהודות לתקני זיהום האוויר המחמירים ימיהם של המנועים מקוררי האוויר ספורים. אמנם לאחרונה חשפה החברה מנוע מקורר אוויר משודרג ומוגדל לדגמי 2020, אך מזה זמן נמצאת החברה בתהליך פיתוח של מנועי קירור מים חדשים וגדולים. אתמול חשפה אינדיאן מנוע וי טווין מקורר מים חדש המצטרף בהיצע המנועים של אינדיאן למנוע מקורר המים בנפח 1,133 שמניע את דגמי הסקאוט ומנוע 1,203 סמ"ק של ה-FTR.



המנוע החדש המכונה PowerPlus הוא בנפח של 1,769 סמ"ק (108 אינץ' מעוקב), ומיועד לשמש את דגמי הביניים של אינדיאן ובהם באגר חדש עם חצי פריניג בשם צ'אלנג'ר. עם זאת, לא מדובר במנוע ה-111 החדש בעל תזמון השסתומים המשתנה, שאמור להחליף את מנוע ה-111 מקורר האוויר, שעל פיתוחו הודיעה אידיאן לפני מספר חודשים.

המנוע החדש הוא פיתוח של מנוע ה-1,133 המוכר, ולו בתצורת V של 60 מעלות כמקובל באינדיאן. עם זאת נתוני הקדח והמלך המדוייקים לא פורסמו. כמו המנוע מקורר המים הקטן של אינדיאן, גם מנוע ה-PowerPlus עושה שימוש בראשים בעלי ארבעה שסתומים לצילינדר מופעלים על ידי מוטות דחיף מסורתיים ומערכת הזרקת דלק עם גופי מצערת בקוטר 52 מ"מ. עם זאת יחס הדחיסה מעט גדול יותר ועומד על 11:1.

נתוני התפוקה של המנוע החדש מרשימים ביחס לז'אנר. ההספק המרבי עומד על 120.6 כ"ס ב-5,500 סל"ד ואילו המומנט המרבי הוא 18.1 קג"מ המתקבלים כבר ב-3,500 סל"ד. נתונים אלו הופכים את מנוע ה-PowerPlus למנוע החזק ביותר בהיצע של אינדיאן, אפילו יותר ממנועו של FTR1200 מכוון הביצועים בגרסת ה-S. המנוע החדש משודך לתיבת הילוכים בעלת שישה יחסי העברה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד