יד ראשונה, מאלוף פורמולה 1

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
רוצים לשים את היד על דוקאטי פאזו 906 שהיה שייך לנהג המרוצים האגדי נייג'ל מנסל? יש סיכוי שתמורת 6,000 פאונד הוא יכול להיות שלכם

דוקאטי פאזו 906 הוא לא אופנוע מבוקש במיוחד. האופנוע בעל המראה הייחודי לתקופתו בזכות מיגון הרוח המלא,יוצר בין 1988 ל-1989, לא תקופת הזהב עבור אופנועים איטלקיים בכלל, ודוקאטי בפרט. למרות המראה המדליק, ובגלל בעיות איכות ואמינות, יוצרו ממנו פחות מאלפיים יחידות והוא די נשכח בהיסטוריה המפוארת של דוקאטי. מה גם שעם מנוע מקורר אוויר וראש בעל שני שסתומים בלבד לצילינדר הוא היה ארכאי ביחס לאופנועי הספורט היפנים של התקופה, מה שלא הוסיף לפופולאריות שלו. עם זאת, כעת עולה למכירה פומבית אינטרנטית אופנוע שכזה בעל היסטוריה מעניינת.

האופנוע, משנת ייצור 1989 ובעל 22 אלף ק"מ בשעון, היה שייך לנהג המרוצים הבריטי האגדי נייג׳ל מנסל. מנסל – היחיד בהיסטוריה שהחזיק במקביל בתואר אלוף הפורמלה 1 ואלוף ה-CART הבריטי – כתב באוטוביוגרפיה שהוציא לפני מספר שנים על הכלי שהגיע אליו בדרך מיוחדת.

על פי האוטוביוגרפיה, בראשית שנות ה-90' ביקר מנסל בעיר האיטלקית מאראנלו הידועה כמקום הולדתה של פרארי. הוא ראה שם במגרש חניה  פרארי טסטהרוסה וסיפר למארח שלו כמה הוא אוהב את המכונית. לאחר שבוע הופתע מנסל לקבל את האוטו לדלת ביתו. זמן קצר לאחר מכן הגיע מנסל לעוד ביקור בעיר, הפעם ראה שם את הפאסו 906, והסיפור חזר על עצמו. ככה זה כשאתה הנהג הבכיר בקבוצת פרארי והחברה רוצה בטובתך.

לפי הערכות בית המכירות, האופנוע צפוי להימכר תמורת סכום של 5,000-6,000 פאונד. לשם השוואה, אופנוע מאותו שנתו שנתון ואותו מספר קילומטרים אך עם היסטוריה פשוטה יותר – מתומחר בכ-2,000 פאונד פחות. 

מי שיחליט ששווה לו לשלם תוספת מחיר עבור הייחוס של הכלי ישמח לגלות כי האופנוע מגיע כשהוא חתום על ידי נהג המרוצים האגדי, ואף יקבל תעודה רשמית לפיה מנסל היה הבעלים הראשון שעל שמו נרשם האופנוע. אם השתכנעתם, אתם מוזמנים להגיש את הצעתם כאשר תתבצע המכירה הפומבית בבית המכירות סילברסטון.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד