חשמל איטלקי: טקיטה מציגה קרוזר עירוני

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים החשמליים האיטלקית טקיטה מרחיבה את היצע הדגמים שלה לכיוון רוכבי הכביש, ומציגה אופנוע קרוזר קומפקטי שיוצע במגוון גרסאות הספק וטווח מרבי

אוהבים אופנועי קרוזר/קאסטום וגם את כדור הארץ? ליצרנית האופנועים החשמליים טאקיטה (Tacita) יש בשורה עבורכם. החברה חושפת בימים אלו את T Cruiser, שכפי שניתן להבין משמו מדובר באופנוע בסגנון ועיצוב של אופנועי קרוזר. מדובר באופנוע הכביש הייעודי הראשון של טאקיטה שעוסקת בייצור אופנועים חשמליים מאז שנת 2009. עד כמה התמקדה טאקיטה בעיקר בייצור אופנועי שטח חשמליים והיצע הדגמים שלה כלל אופנועי אנדורו, ראלי ומוטוקרוס. לאחרונה השלימה טאקיטה פיתוח דור חדש של יחידת הנעה חשמלית אותו היא מייעדת להתקין בסדרת דגמים חדשה, כאשר ה-T קרוזר הוא הראשון שבה.

עיצובו של טאקיטה T קרוזר פשוט יחסית ולא מתחכם כאשר מדובר בקרוזר. פנס עגול מלפנים, מזלג שלוח קדימה יחסית, כנפיים מעוגלות, מושב נמוך ו"מיכל דלק" בעיצוב טיפה. מראות הממוקמות בקצות הידיות וחישוקי "שפיצים" אמורים להוסיף נגיעות אולד פאשן. הגוף והשלדה צבועים בשחור ולא תמצאו בו שפע של עיטורי כרום, ובוודאי לא מפלטים גדולים ורועמים, כך שאין סיכוי שתתבלבלו בינו לבין איזה הארלי מזדמן. במראה הכללי שלו מזכיר האופנוע במבט חטוף את דגמי הספורטסטר הבסיסים, אלא שבמקום בו אמור להיות מנוע V טווין נמצאת יחידת הסוללות של האופנוע.


באופן מעניין, טאקיטה מציעה את ה-T במגוון גרסאות נרחב הכולל מנועים בכמה רמות הספק וכמה סוגי סוללה, כך שכל לקוח יוכל להתאים את האופנוע למעטפת הביצועים והטווח בה הוא מעוניין. הגרסה הבסיסית של האופנוע מכונה T15 והיא בעל מנוע בהספק של 14.7 כ"ס, מה שמציב אותו ברף של קטגוריית רישוי A2 האירופאית מול קטנועי ואופנועי 125 סמ"ק. מעליו נמצא דגם ה-T30 עם מנוע בהספק 36 כ"ס ודגם ה-T45 עם מנוע בהספק של 45.5 כ"ס כשבפסגה נמצא דגם ה-T65 עם 59 כ"ס שרירים שמעמידים אותו ראש בראש מול הקרוזרים בנפחי 800 -900 סמ"ק.

את האופנועים ניתן יהיה לקבל עם סוללות בקיבולת של 7.5, 9 ו-18 קילוואט, כאשר הסוללה החלשה המיועדת לרוכבים עירוניים תוצע רק בדגמים החלשים של ה-T קרוזר. הסוללה הבינונית מאפשרת טווח רכיבה סביר של 112 ק"מ, כאשר הסוללה החזקה (שהיא היחידה המוצעת בדגם ה-T65) תאפשר בו טווח נסבל של 220 ק"מ שאמור לאפשר לאופנוע לצאת מגבולות הפרברים בלי חרדת טווח קשה.

טווח המחיר של האופנוע התלוי בתצורה ובמפרט הוא רחב, ומתחיל ב-10,500 יורו לדגם החלש עם הסוללה הקטנה ומגיע עד לכ-19 אלף יורו לדגם החזק עם הסוללה המוגדלת. רק לשם השוואה, מדובר במחיר גבוה מזה של אופנוע זירו SR בפרט החזק שלו. מצד שני, אם אתם רוצים קרוזר חשמלי, ה-LiveWire של הארלי יקר בכמעט 50%.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד