טווח מרבי של 235 ק"מ באופנוע החשמלי של הארלי דייוידסון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
לקראת תחילת השיווקו, הארלי דייוידסון מפרסמת את הנתונים הטכניים של ה- LiveWire המסקרן שיציע טווח רכיבה מקסימלי של 225 ק"מ. מחיר האופנוע: 30 אלף דולר

קצת פחות משנה לאחר שחשפה את התמונות הרשמיות הראשונות, חושפים בהארלי דייוידסון את המפרט, הפרטים הטכניים של LiveWire – האופנוע החשמלי הראשון מתוצרתם שהוא חלק מתכנית ההתעצמות הנרחבת של החברה. האופנוע יגיע לסוכנויות הארלי דייוידסון בארה"ב, קנדה ואירופה כבר בתחילת שנת 2020 כשתג המחיר שלו בארה"ב יעמוד על 29,800 דולר, כמעט 2000 דולר יותר מהארלי אולטרה לימטד  – אופנוע התיור הגדול, המאובזר וגם הדגם היקר ביותר בהיצע של הארלי. לשם השוואה זירו SR/F החשמלי זול מה-LiveWire בכ-10,000 דולר. זה שאומר שמדובר במוצר פרימיום מובהק ושבהארלי פחות בונים עליו שימכור כמויות כמו משפחת הספורטסטר.



אז מה מציע LiveWire תמורת מחירו הגבוה? ראשית, המנוע החשמלי הוא בעל הספק של 105 כ"ס נאים עבור קרוזר שכמותו, שגם הופכים אותו לאופנוע החזק ביותר בהיצע של הארלי כיום. למרות בשלדת אלומיניום ובמארז מאלומיניום לסוללות מדובר באופנוע לא קל שמשקלו 249 ק"ג, כמשקלו של ספורטסטר איירון 1200.
בזכות זמינות הכוח של המנוע החשמלי נתוני הביצועים מרשימים בההחלט. הארלי LiveWire מסוגל להאיץ ל-100 קמ"ש בכ-3 שניות, כמו אופני ליטר ספורטיבים, ומ-100 ל-130 קמ"ש בפחות מ-שתי שניות.

אבל מה שיותר חשוב כשמדובר באופנוע חשמלי הוא טווח הרכיבה שמאפשרות הסוללות. ל-LiveWire מכלול סוללות בקיבולת של 15.5 קילוואט מה שאמור לאפשר לטענת הארלי דייוידסון טווח רכיבה מרבי של 235 ק"מ, מהגבוהים המוצעים כיום באופנועים חשמליים. אלא שמדובר בטווח המרבי ברכיבה עירונית בלבד. הטווח המרבי ברכיבה משולבת בעיר וכבישים בי עירוניים עומד על כ-150 ק"מ, כך שזה לא יהיה ההארלי לבצע איתו טיול מחוף לחוף, אך הוא אמור להיות שימושי דיו לתנועה יום יומית פרברית.



את סוללות האופנוע ניתן לטעון במלואן בתוך שעה אחת בלבד בעמדות מנוהלות של טעינה במתח גבוה. טעינה משקע בייתי תהיה איטית הרבה יותר ותארוך כ-11 שעות (21 ק"מ של טווח לכל שעת טעינה). אגב, אלו נתוני טווח וזמני טעינה פחות טובים מאשר מציעים אופנועי זירו החשמליים, מה שעומר שלהארלי יש עוד עבודה לעשות בתחום הפיתוח בתחום החשמלי.

מעבר לכך, הארלי LiveWire מצויד במכלולים איכותיים שלא ממש תמצאו בדגמים הרגילים של החברה ואמורים להצדיק את מחירו הגבוה.המתלים מגיעים מחברת שוואה והם מתכווננים במלואם כאשר המזלג הקדמי הוא מסוג SFF עם פעולה נפרדת ובוכנה פנימית גדולה. הבלמים הקדמיים מגיעים מחברת ברמבו וכוללים קאליפרים ראדיאלים ודיסקים בקוטר 300 מ"מ. בתחום האלקטרוניקה מצויד האופנוע במערכת ABS, מערכת בקרת משיכה הפועלת גם בהטיה, בקרת זינוק ולא פחות משבעה תכניות רכיבה שונות.
מה שכן חסר ב-LifeWire הוא צליל "בימבום" מפלטים של הארלי מסורתי. לזה עדין לא מצאו בחברה תשובה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד