השקה מקומית: ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ק.ט.מ נכנסת לשוק החם של האדוונצ'רים בנפח בינוני, ומשיקה בישראל את 790 אדוונצ'ר החדש המתיימר לשלב בין פרקטיות יום-יומית ליכולת צליחת מדבריות. המחיר: החל מ-86 אלף ש"ח

אופנועי האדוונצ'ר הגדולים הפכו בעשור האחרון ללהיטי מכירות, אך במקביל גם תפחו, השמינו ובעיקר התייקרו – מה שהוביל ללידתה מחדש של תת קטגוריית האדוונצ'רים בנפח בינוני, האמורים לפנות לקהל רחב ושפוי יותר של רוכבים. הנציג של ק.ט.מ לקטגוריה החמה הוא 790 אדוונצ'ר שהוצג באופן רשמי בתערוכת מילאנו האחרונה, ויצר באזז של ציפייה בעקבות הדלפות מכוונות ומתוזמנות לרשת.

אתמול (יום ב') השיקה ד.ל.ב מוטוספורט בישראל את ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר על שתי גרסאותיו, הרגילה והקרבית (אדוונצ'ר R). השקה המגיעה שבועיים לאחר שהושקו בישראל דגמי ה-690 אנדורו R ו-SMC, שביחד משלימים היצע מגוון של דגמים כתומים בנפח בינוני לייעודים שונים.
ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר תוכנן בהשראת אופנועי הראלי רייד איתם כבשה ק.ט.מ את מרוצי הדאקאר והמדבריות, ובניגוד לחלק ניכר מהאדוונצ'רים שלא מיועדים לעזוב את האספלט בק.ט.מ מצהירים שה-790 אדוונצ'ר מיועד להעניק יכולת שטח לא מבוטלת כבר בגרסתו הרגילה.

העיצוב של האופנוע לא שגרתי, ולא ניתן להתבלבל בינו לבין שלל הדגמים בקטגוריה. הפרופורציות של אדוונצ'ר 790 מעניינות, שכן למרות חישוקים גדולים ("21 מלפנים ו-"18 מאחור) ומרווח גחון גבוה יחסית הוא מצליח להציע גובה מושב נמוך למדי של 83-85 ס"מ בגרסה הרגילה (88 ס"מ ב-R), מה שלבטח יהפוך אותו אטרקטיבי לרוכבים מאותגרי גובה. המסכה הקדמית ויחידות התאורה מינימליסטיות ודקות, והדבר בולט במיוחד לאור הרוחב של הכלי באזור מיכל הדלק הייחודי והגדול (20 ליטר) הנמתח לצדדי האופנוע כדי להוריד את מרכז הכובד.

ליבו של ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר הוא מנוע הטווין המקבילי המוכר מהדיוק 790, עם הספק שהופחת מ-105 ל-94 כ"ס לטובת גמישות מנוע משופרת. כמקובל בדגמי ק.ט.מ, גם 790 אדוונצ'ר מוצע עם חבילת אלקטרוניקה נרחבת הכוללת ABS  הפועל בהטיה בעל מספר מצבי פעולה, מערכת בקרת אחיזה עם 9 מצבי פעולה שונים ומערכת לשליטה בבלימת המנוע. ברשימת האופציות בתשלום ניתן להוסיף לאופנוע גם קוויקשיפטר ומערכת בקרת שיוט.

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר R מיועד להציע יכולת שטח גבוהה יותר משל אחיו הסטנדרטי. בהתאם לכך הוא בעל במתלי WP מסדרת Xplor עם מהלך גדול יותר של 240 מ"מ במקום 200 מ"מ ואפשרויות כוונון מלאות, מרווח גחון של 26.3 ס"מ הגדול ב-3 ס"מ מזה של הדגם הרגיל, מושב שטוח וגבוה יותר ב-3 ס"מ וצמיגים בעלי פרופיל קרבי יותר. המשקף בדגם ה-R  נמוך יותר מהדגם הרגיל, אך גם הוא ניתן לכוונון, וישנה כנף קדמית גבוהה כסטנדרט (אופציה בדגם הרגיל).

 מחירו של ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר עומד על 86 אלף ש"ח לגרסה הרגילה ו-96 אלף ש"ח לדגם ה-R, כאשר על עסקאות מזומן תינתן הנחה של 6,000 ש"ח. מחירים אלו לא נמוכים, אך זולים באופן משמעותי מב.מ.וו F850 GSאדוונצ'ר האמור להיות המתחרה העיקרי של האופנוע, עד להגעתי של ימאהה טנרה 700 החדש.

צילומים: רונן טופלברג

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד