השקה מקומית: טרקטורוני TGB

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עם פתיחת הקיץ והיציאה מההסגר נחתו בישראל טרקטורוני TGB הטאיוואנים המעוצבים, מאובזרים ומתומחרים בצורה תחרותית שינסו לכבוש נתח משמעותי משוק רוכבי הטרקטורנים השפויים

לאלו מכם שמתעמקים ברזי הסצנה המוטורית הישראלית, TGB זכורה כיצרנית קטנועים טאיוונית שקטנועיה נחתו בישראל בכמה סבבים, אך לא הצליחו להשאיר חותם יוצא דופן. TGB אולי נשמעת זניחה לאזניים ישראליות, אלא שמדובר ביצרנית ותיקה וגדולה הפועלת משנת 1960 ומייצרת נוסף לקטנועים גם מנועים עבור קימקו, פיג'ו, סאן יאנג, כשדווקא  מוצריה המרכזיים הם הטרקטורונים. לראייה, מחזיקה TGB קו דגמים נרחב של 17 כלים ודגמים שונים מפיתוח וייצור עצמי המשווקים בעשרות מדינות מדינות מסביב לגלובוס.


בישראל בשנים האחרונות נסחף שוק הפנאי אחרי רכבי ה-SBS הקרביים והקשוחים, אך עדין ישנות נתח שוק נכבד גם עבור טרקטורונים קלאסים, הן לשימושי פנאי וטיולים והן לשימושי עבודה. ד.ל.ב מוטורספורט, שידועה בין היתר כיבואנית של פולאריס, החליטה שעם פתיחת הקיץ זהו זמן מצויין להשיק בישראל גם את טרקטורוני TGB, כשבשלב זה היא מתמקדת בשלושה דגמים עיקריים, כל אחד בעל אפיון לקוחות שונה.

בלייד 1000 (Blade) הוא הדגם הבכיר בהיצע המקומי. מדובר בטרקטורון דו-מושבי גדול מימדים המכוון לטיולים ארוכי טווח, בעל מנוע וי-טווין המפיק כ-82 כ"ס שמזיזים 392 ק"ג יבשים. מדובר בטרקטורון שמצוייד בכל טוב לטובת התנועה שטח, החל מתיבת הילוכים עם יחס העברה נמוך ("הילוך כוח"), היגוי מתוגבר כוח ונעילות דיפרנציאלים. מחירו של הבלייד 1000 עומד על 65 אלף ש"ח בזמן תקופת ההשקה.

האח הקטן של הבלייד 0100 הוא בלייד 600. טרקטורון עבודה קלאסי המיועד לכבוש את ליבם של החקלאים או חברות הטיולים. הוא מציע מושב רחב וסבל מלפנים ומאחור, כשהוא מונע באמצעות מנוע סינגל בנפח 561 סמ"ק המפיק 42 כ"ס על משקל יבש של 370 ק"ג. המחיר בזמן ההשקה עומד על 40 אלף ש"ח.

טארגט 600 (Target) הוא הכלי השלישי שמגיע נכון לעתה ויושב במשבצת הספורטיבית, מעוצב חד יותר, פונה לקהל הרוכבים המתחילים שמחפש כלי ספורטיבי ידידותי. הוא עושה שימוש במנוע הסינגל של הבלייד 600 עם 42 כ"ס, אבל מרגיש קצת יותר דינאמי וקל תנועה הן בזכות הגאומטריה והמבנה והן בזכות משקל עצמי מעט נמוך יותר (359 ק"ג יבשים). המחיר בזמן ההשקה הוא 46 אלף ש"ח.

שלושת הדגמים מגיעים כשהם מאובזרים היטב עם כננת, פגוש קדמי ותפוח גרירה כסטנדרט וניכר שהכלים מושקעים מבחינת העיצוב ואביזרי התפעול. במהלך ההשקה יצאנו לרכיבה קצרה באזור עדולם כדי להתרשם קצת מהכלים הטיוואנים. הרושם האגודלי הראשון מסמן רכות. זה מתבטא בגיהוץ שיבושים ורכיבה שלא מעייפת את הרוכב אך כשמנסים להוציא את האתלט שבכלים ולוחצים אותם מגיעים למגבלות די מהר. למרות נפחי המנועים הגדולים יחסית עוצמת התגובות לא מאיימות או מפתיעות ומאוד נשלטות. יש לציין לחיוב את מערכות הבלימה שמספקות יכולת עצירה מרשימה. מדובר בכלים ידידותיים מאד ולא מאיימים על רוכבים מתחילים.

לסיכום, טרקטורוני TGB נכנסים לתחרות הקשה על כיסו של הרוכב המתחיל או הרגוע שמחפש כלי חדש שנותן הכי הרבה תמורת מעט מרשרשים. מי שיתעניין באחד מה-TGB החדשים לבטח יבחן גם את היצע הכלים מבית ACCESS, CF moto וקימקו. הכלים של TGB מתומחרים תחרותית (בטח ובטח ביחס לכלים מקבילים של פולאריס וקאן אם היקרים בעשרות אלפי שקלים) כשהם מציעים אבזור עשיר ועיצוב מושך . אנחנו כבר מצפים לרכיבה נוספת שתעמיק את התרשמותנו מהעולים החדשים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד