הרטרו-אדוונצ'ר של מוטו גוצי בדרך לייצור

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
איורי פטנט שפורסמו ברשת מעידים כי מוטו גוצי V85 קונספט המדליק בדרך לייצור סדרתי

אחד הקונספטים המדליקים והמעניינים בתערוכת מילאנו האחרונה ניצב בתצוגה של מוטו גוצי. מדובר ב-V85 קונספט, שהוא למעשה אופנוע אדוונצ'ר בינוני עם סממני עיצוב רטרו המזכירים דו"שים משנות ה-80'. אם תרצו, התשובה האיטלקית לב.מ.וו  R Nine T GS שהוא בעצמו רפליקה מודרנית ל-GS המקורי משנות ה-80'. הקונספט של מוטו גוצי התקבל באהדה רבה, כיוון שהוא בהחלט נראה מצוין ויוצא דופן, גם בגל הרטרו ואין ספור האדוונצ'רים השוטפים את התעשייה.

עוד בתערוכה עצמה עלו ספקולציות לגבי הגעתו של הקונספט לייצור, בעיקר בהתחשב בעובדה שמדובר הקונספט שנראה כמוצר כמעט מוגמר לחלוטין. תמונות שמתפרסמות בימים אלו ברשת בעקבות בקשת פטנט על העיצוב הסופי שהגישה פיאג'ו, בעלת הבית של מוטו גוצי, מחסלות את השמועות ומאשרות כי אכן פניו של ה-V85 לייצור.

כפי שניתן לראות בתמונות הפטנט (התמונות האפורות) הדמיון לקונספט כמעט זהה, כולל שלדת הצינורות הבולטת לכל אורכו של האופנוע והחזית כפולת הפנסים בעלת המשקף הבולט, אך עם זאת ניתן למצוא מספר שינויים מהותיים. כך למשל ישנו מפלט ובלמים שונים שנראים פשוטים וסדרתיים יותר, זרוע אחורית שונה ועיצוב מעט שונה למשטחי הצד של מיכל הדלק ויחידת הזנב.

הקונספט היה הזדמנות עבור מוטו גוצי להציג מנוע חדש בנפח 850 סמ"ק, אשר ישמש את החברה גם לדגמים נוספים בנפח בינוני. המנוע שומר על תצורת ה-V הרוחבי המזוהה עם מוטו גוצי, כשמדובר במנוע מודרני וחזק יותר משמעותית מיחידות ההנעה של משפחת ה-V7 ו-V9 עם הספק באזור ה-80 כ"ס, מה שיאפשר לו לעמוד בכבוד מול ב.מ.וו F850GS, ק.ט.מ אדוונצ'ר 790 ואדוונצ'רים דומים בקטגוריית הנפח הבינונית.

שאלה מעניינת לא פחות היא שמו של האופנוע החדש. השם V85 מסתדר היטב עם שיטת השמות המוכרת של גוצי, אך יש סיכוי שהאופנוע החדש יקרא סטלביו, כשמו של האדוונצ'ר הגדול של גוצי שהוצג בשנת 2007 (ונקרא על שם מעבר ההרים הידוע באלפים) כדי להתחרות בב.מ.וו R1200GS ולא זכה להצלחה גדולה. אופציה נוספת לשם הוא NTX, כינוי אשר שימש את הדו"ש של החברה בשנות ה-80' כמו גם את הגרסה הקרבית של הסטלביו. בכל מקרה, שחשיפת השם עם גרסת טרום ייצור תיעשה ככל הנראה כבר בתערוכת מילאנו הקרובה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד