מילאנו 2017: דגמי הקונספט המעניינים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אינדיאן, הונדה ומוטו גוצי הגיעו לתערוכת מילאנו גם עם דגמי קונספט המספקים הצצה לעתיד

תערוכות הרכב הן לא רק הזדמנות של הלקוחות לראות מה צפוי בטווח הזמן המיידי ואלו דגמים ייגיעו לאולמות התצוגה בשנה הקרובה, אלא גם הזדמנות ליצרניות להציג דגמי קונספט שנותנים לנו הצצה לעתיד הרחוק יותר והזדמנות ליצרניות לבדוק את תגובת הקהל.

תערוכת מילאנו השנה לא הייתה שונה ושלוש יצרניות הציגו דגמי קונספט מעניינים מאוד: אינדיאן הציגה את FTR1200, הונדה את CB4 ומוטו גוצי את V85.

אינדיאן FTR1200:

אינדיאן חוגגת עם דגם הקונספט החדש, FTR1200, את ניצחונה באליפות הפלאט-טרק האמריקאית, שם היא מתחרה עם אופנוע מרוץ מתוצרתה בשם FTR750. יש לה סיבה טובה לחגוג, כי היא ניצחה את האליפות בצורה דומיננטית ביותר: שלושת רוכבי קבוצת המרוצים של החברה סיימו את האליפות בשלושת המקומות הראשונים, הקבוצה ניצחה 14 מתוך 18 מרוצים, השיגה 37 מקומות בפודיום מתוך 54 אפשריים ובשישה מרוצים שלושת רוכביה מילאו את מקומות הפודיום.

אך FTR1200 הוא לא רק חגיגת ניצחון. האופנוע מבוסס על מנוע דגם הסקאוט בנפח 1,133 סמ"ק והוא מסמל למעשה את דרכה החדשה של אינדיאן לקסום לסגמנטים חדשים, מחוץ לאלו המוכרים אותה החברה ביססה של דגמי קרוזר ותיור. מספיק להתבונן בתמונות האקשן שהחברה בחרה להציג כדי להבין כי היא מכוונת לקהל צעיר. סביר להניח שדגם ברוח דגם קונספט זה יגיע בסופו של דבר לייצור סדרתי.

הונדה CB4:

במקרה ושם הדגם, CB4, נשמע לכם מוכר, נספר כי הונדה כבר הציגו דגם קונספט בשם זה עוד בתערוכת מילאנו בשנת 2015. אז הדגם התבסס על הונדה CB650F והעיצוב שלו דומה מאוד להונדה CB1000R שהוצג השנה.

דגם הקונספט השנה, זוכה לשם מהעבר Interceptor, המזוהה יותר עם דגמי VFR של החברה אך האופנוע עצמו נראה מבוסס על CB1000R החדש וייתכן מאוד כי מדובר בגרסה נוספת שתוצג בעתיד, עם מסיכת חזית. הונדה מכנים את התפיסה של הדגם החדש כ- Sport Endurance, אולי כהומאז' למרוצי הסיבולת של שנות ה-80.

העיצוב הצליח להרשים אותנו מאוד ואנו מקווים שיגיע לייצור סדרתי באופן דומה לזה של דגם הקונספט. לאור העובדה שהונדה התמהמה כל כך עם הצגת CB1000R החדש, סביר להניח כי תרצה לנצל את הפלטפורמה החדשה עד תום. אנשי הונדה גם מציגים מאפיין חביב בדמות מאוורר הממוקם בקדמת מסיכת החזית במקום הפנס הראשי, כשהוא משמש להמרת אנרגיה קינטית לחשמל שמיועד ללוח הבקרה של האופנוע.

מוטו גוצי V85:

על פניו V85 הוא פשוט דגם קונספט עם קריצה לעבר לדגמים כמו V65TT או או V75 באחה, אך בפועל יש כאן אופנוע חדש כמעט לגמרי שנועד לגשר על הפער שנוצר בין דגמי החברה הקטנים כמו V7  ו-V9 לעומת הדגמים עם המנועים הגדולים יותר. בנוסף הוא אמור למלא את החלל שהשאיר אחריו דגם האדוונצ'ר, הסטלביו, שייצורו יופסק.

מעבר לעיצוב הדו שימושי אותו מכנה מוטו גוצי 'קלאסיק אנדורו', שלבטח יעזור במכירות לאור הפופולריות של דגמי האדוונצ'ר השונים, יש גם מנוע חדש לגמרי בנפח 850 סמ"ק המספק 80 כ"ס (לעומת 55 כ"ס של V9 עם נפח זהה) והוא אולי הבשורה כאן לא פחות מהדגם עצמו, שככל הנראה יגיע לייצור סדרתי בצורה זו או אחרת.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד