הקונספט החדש של ב.מ.וו: גם ספורט וגם אדוונצ'ר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ב.מ.וו חשפה בסוף השבוע במפגש הרכב היוקרתי בוילה דה-אסטה דגם קונספט חדש המעניק פרשנות מקורית לשילוב בין אופנוע ספורט ותיור הרפתקני

כמידי שנה בסוף חודש מאי, נערך בסוף השבוע האחרון המפגש המוטורי השנתי בוילה דה-אסטה (Villa d'Este) שליד אגם קומו  באיטליה. המפגש הוא המקום לפגוש מגוון מכוניות ואופנועים קלאסיים וסופר נדירים כמו גם דגמים ספורטיביים לאלפיון העליון, כשבשנים האחרונות מנצלות יצרניות הרכב והאופנועים את הבמה היוקרתית לחשיפות דגמי יוקרה או דגמי קונספט חד פעמיים.

ב.מ.וו הפכה את ההשתתפות במפגש למסורת, וגם השנה הציגה דגם קונספט דו-גלגלי מעניין. בשנה שעברה היה זה קטנוע חשמלי עתידני שנקרא "קונספט לינק", אך השנה הלכו הבאווארים על משהו יותר תכליתי וקרוב לייצור. מדובר בקונספט הנקרא 9Cento והוא מהווה למעשה הכלאה בין אופנוע טורינג-אדוונצ'ר לאופנוע ספורט.

מצד אחד יש ל-9Cento תנוחת רכיבה זקופה יחסית, כידון גבוה ומשקף בולט להגנת רוח במהירות גבוהות מבלי להתכופף. מצד שני, עיצוב מיכל הדלק הצר, מבנה הפרינג , מיקום הרגליות והשימוש הנרחב באלומיניום להפחתת המשקל מרמזים על הכיוון הספורטיבי. אם זה לא מספיק. צמיגי הסמי-סליקס, הזרוע האחורית ויתר המכלולים ההיקפיים שנראים כאילו הושאלו מ-S1000RR משלימים את המראה הקרבי ואחראים גם על היכולות. ב.מ.וו לא פרסמה אודות המנוע, אך כפי שזה נראה מהתמונות מדובר ביחידת הטווין המקבילי של החברה.

מעבר לרעיון עצמו, החידוש של ב.מ.וו ב-9Cento נמצא ביחידת המושב אותה ניתן להתאים בהתאם לייעוד. אנחנו מכירים את האפשרות באופנועי ספורט להרכיב כיסוי על מושב המורכב כדי להפוך את האופנוע לחד-מושבי, אבל הרעיון שבאופנוע הקונספט מעט שונה, כאשר ניתן למעשה להרכיב יחידת זנב/מושב שונה בהתאם לייעוד. עבור רכיבת יחיד ספורטיבית שינה יחידת מושב דקיקה עם מושב מרופד בבד כחול, כשבמצב תיור ניתן להרכיב יחידת זנב המאפשרת הרכבת נוסע נוסף (לא שהיינו בונים על זה מבחינת נוחות), וגם משמשת כמכלול בעל תא אכסון בכל צד.

האם יש סיכוי שב.מ.וו 9Cento יבשיל לכדי דגם סדרתי? לא בטוח. אבל הרעיון לשילוב של אדוונצ'ר וסופרספורט בהחלט נראה מעניין וגם בר ביצוע. בעידן הנוכחי שבוא היצרניות מחפשות עוד נישות ותתי נישות חדשות יש סיכוי שזה הכיוון הבא של אופנועי הטורינג אדוונצ'ר.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד