הנשים הסעודיות עולות על האופנוע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
במקביל לביטול איסור הנהיגה לנשים בערב הסעודית בוטל במדינה גם האיסור על רכיבת נשים על אופנועים. האם יש סיכוי שתתגבש קהילת רוכבות במדינה?

השבוע נפל דבר בסעודיה, כשהאיסור ארוך השנים על נהיגת נשים בוטל באופן רשמי. אך בעוד ערוצי הטלוויזיה המרכזיים שידרו בעיקר תמונות של נשים עולות על ההגה, אותנו מעניין מן הסתם אותן נשים סעודיות שעלו על כלים דו-גלגליים.

המלך סלאמן אישר את הרפורמה שמוביל בנו, יורש העצר מחמד, והודיע על ביטול האיסור על נהיגה בחודש ספטמבר הקודם, כשאנשיו הבהירו בחודש דצמבר כי הדבר יהיה תקף גם לכלים דו-גלגליים. הודעה זו גררה תנועה של נשים לבחריין השכנה, שם קיבלו מספר נשים רישיון על אופנוע – ובכך חסכו את זמן הלימודים במדינתן, שם הן יכולות להתחיל ללמוד רק כעת. לפני מספר שבועות ליוותה סוכנות הידיעות רויטרס רוכבת שכזאת.

״אני אוהבת אופנועים מכיוון שזה מזכיר לי את הימים הטובים, כשכל המשפחה ירדה לחוף הים על האופנוע״, אמרה השבוע לתקשורת בנקאית סעודית בשם אליה. ״זה גרם לי להרגיש מאושרת וחופשיה, ואני רוצה להשיג רישיון לאופנוע עכשיו. מדובר בכלי מהיר יותר ממכונית, בלי שום צרות של חנייה והוא ממש מגניב״.

אישה אחרת שדיברה עם התקשורת העולמית בהקשר הזה הייתה סעד אל-הארבי, הלומדת כעת בשיקגו שבארצות הברית. ״ניסיתי לרכב על אופנוע עם חברים כאן בשיקגו״, היא סיפרה. ״זאת הייתה חוויה מדהימה לחלוטין. אני הכי אוהבת אופנועי הארלי-דיווידסון, זאת בשל העיצוב הייחודי שלהם, הכוח והיוקרה״.

עם זאת, אל-הארבי יודעת שלמרות האישור החוקי, לא בטוח שעם שובה למולדתה היא תוכל לעלות על אופנוע. ״ההורים שלי מאוד מגוננים, ואני לא בטוחה שהם ירשו לי לעלות על אופנוע״, טענה. ״יכול להיות שהם ירגישו לא בנוח עם זה בשל סיפורי התאונות שמתפרסמים תכופות״.

דבריה של אל-הארבי מעידים על כך השינוי בחברה הסעודית השמרנית אמנם החל, אך ידרוש זמן כדי לקבל נשים רוכבות כדבר טבעי. עם זאת, בהחלט מדובר בצעד בכיוון הנכון ואולי בקרוב נוכל לדווח גם על מועדוני רוכבות מסעודיה שיתגבשו להם.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד