הרוכבת הסעודית הראשונה עולה על הארלי דייוידסון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ביוני הקרוב יבוטל האיסור הוותיק, ונשים יורשו לרכב על אופנועים בערב הסעודית. כתבה מיוחדת מלווה את מרים אחמד אל-מועלם, שרוצה להיות הראשונה לקבל את הרישיון המיוחל

בספטמבר האחרון התרחשה מהפכה של ממש בערב הסעודית. בין שלל הרפורמות המתחוללות בערב הסעודית בימים אלו (כולל התקרבות מפתיעה לישראל), הכריז המלך סלמאן כי הוא מבטל את האיסור על נהיגת נשים, כשבדצמבר האחרון כבר הודיעה המדינה כי היא תתיר לנשים לרכוב על אופנוע ולנהוג במשאיות.

ההוראה לא נכנסה לתוקף באופן מידי, והדבר צפוי לקרות רק בחודש יוני הקרוב. בינתיים, סוכנות הידיעות רויטרס התלוותה למרים אחמד אל-מועלם, שמתכוונת להיות האישה הראשונה במדינה השמרנית שתקבל רישיון רכיבה על אופנוע.

על פי סוכנות הידיעות, אל-מועלם נאלצה לחצות את הגבול לבחריין השכנה כדי להתחיל ללמוד. היא הגיע למרכז של הארלי דיווידסון בעיר הבירה מנאמה, שם התלוותה למדריך בשם מוחמד. ״בהתחלה חששתי מהדברים שאנשים יגידו״, סיפרה חלוצת הרכיבה במדינה. ״עם זאת, אני מקבלת המון תגובות חיוביות, בעיקר ממשפחתי שמעודדות אותי לעשות כל מה שאני רוצה״.

בכתבה של סוכנות הידיעות מצולמת אל-מועלם עם וסט של מועדון רכיבה סעודי, שתומך בה. ״דברים משתנים במזרח התיכון, ואני רוצה להודות על כך לכל ראשי המדינה – מלכים ונסכים״, מצוטט בכתבה מנכ״ל קבוצת הארלי דיווידסון בערב הסעודית קלוד אברי. ״אני רוצה להודות להם על השינוי הגדול שהם עשו, ועל כך שהם מאפשרים לאחיות להצטרף לעולם הרכיבה״.

ערב הסעודית הייתה המדינה האחרונה בעולם שלא אפשרה לנשים לנהוג או לרכוב על אופנוע. לפי פרשנויות שונות, הן החוק האסלמי והן החוק הסעודי לא אוסרים במפורש על הדבר, אך רישיונות לא הונפקו לנשים שביקשו לעשות זאת. עם זאת, גם לאחר החלת הרפורמות החדשות, בן משפחה זכר יידרש לאשר לאישה המבקשת להוציא רישיון את הדבר.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד