הירו מציגה: קטנוע חשמלי ב-1,700 דולר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ענקית הרכב הדו-גלגלי מהודו מתחילה לשווק את VIDA V1 - קטנוע חשמלי ראשון בתת המותג החדש שאמרו לקרוץ לצעירים באחד משווקי הדו"ג הגדולים בעולם. המחיר התחלתי עומד על כ-1,700 דולר

יצרנית האופנועים והקטנועים ההודית הירו (Hero) לא מפספסת את ההזדמנות שמייצר השוק המקומי שהוא אחד מהגדולים בעולם, ומתחילה בימים אלו לשווק קטנוע חשמלי חדש בתת היבשת.
הקטנוע החשמלי החדשה נקרא V1, והוא הדגם הראשון בתת מותג חדש לכלים חשמליים בשם Vida אותו יצרה הירו כדי לבדל אותו מיתר מליוני הקטנועים והאופנועים הבסיסיים אותם היא מוכרת מידי שנה.

המותג החדש הוא חלק מתוכנית של הירו להתאמה לשינויים הצפויים בשוק ההודי, כאשר הממשלה הכריזה כי עד 2025 תיאסר מכירת כלים ממונעי בנזין עד לנפח של 150 סמ"ק. הפוטנציאל איפה גדול במיוחד, והירו לא מתכוונת לאבד את נתח השוק העצום שלה שעומד על כ-7 מיליון כלים בשנה.

בניגוד למתחרות כמו gogoro, ניאו ואולה שאימצו בכליהם קווים עגלגלים על גבול הרטרו, מעצבי הירו בחרו להעניק לוידה V1 מראה תכליתי יותר עם קווים זוויתיים בחזית המשווים לקטנוע מראה גדול יחסית. אם לחזית ישנו עיצוב גנרי למדי למעט תאורת ה-LED הייחודית, מאחור יש לוידה V1 חידוש עיצובי כאשר ניתן לקבלו בשלוש תצורות זנב שונות. לתצורה הבסיסית מושב יחיד ומשטח עליו ניתן להטעין קסדה או ציוד ולאבטחו באמצעות רשת. לתצורה זו ניתן להוסיף מושב אחורי המותיר חלל פתוח תחתיו ולבסוף ניתן לקבל את הקטנוע גם עם חלל אכסון סגור תחת מושב המורכב המסוגל להכיל קסדה שלמה, אבל קצת מקלקל את העיצוב המעוגל של אחורי הקטנוע.

המנוע בהירו וידה V1 מותקן על הזרוע האחורית בצמוד לגלגל האחורי המותר מקום למכלול סוללה נשלפת במשקל של 12 ק"ג. וידה V1 יוצע בשתי גרסאות: לגרסת Plus סוללות בקיבולת 3.44 קילוואט המאפשרות טווח רכיבה מרבי של 143 ק"מ, ולגרסת Pro סוללה בקיבולת 3.94 קילוואט המגדילה את טווח הרכיבה ל-165 ק"מ. שתי הגרסאות מסוגלות להגיע למהירות מרבית של 80 ולהאיץ ל-40 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות.

את הסוללה ניתן כאמור לשלוף ולהטעין בבית, אך כיוון שלא כולם בהודו יכולים לבצע טעינה בייתית הירו ציידה את הוידה בטכנולוגיית טעינה מהירה בעמדות ייעודיות  אותן היא תפרוס בערים הגדולות בהודו. בעמדות אלו ניתן יהיה לטעון עד 80% מהסוללה בפחות מ-65 דקות.
מעבר לכך מצויד וידה V1 בשלל פיצ'רים עדכניים לקטנועים מסוגו: ממסך דיגיטלי מלא וקישוריות לאפליקציה ייעודית לניהול הטעינה ומציאת עמדה, מפתח חכם ואפילו בקרת שיוט.

וכמה זה יעלה? מחיר דגם הפלוס הבסיסי עומד על 145,000 רופי אחרי הטבה ממשלתית ולפני הטבות נוספות המוענקות לפי המדיניות של הערים השונות בהודו. בהמרה לשקלים מדובר בכ-6,000 ש"ח בלבד לפני תוספות. עדין פי 2 ממחיר קטנוע בסיסי של הירו בשוק המקומי, אבל בלאו הכי הוא מיועד לקהל מבוסס יחסית כמו שלל הצעירים העובדים בחברות הייטק. בכל מקרה, ביחס לקטנועים החשמליים בנמכרים בישראל מדובר במחיר מציאה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד