הונדה מתכננת אדוונצ'ר כביש ספורטיבי עם מנוע האפריקה טווין

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה רשמה כסימן רשום את השם NT1100 והסברה היא שהוא ישמש אופנוע אדוונצ'ר כביש ספורטיבי על בסיס הקונספט CB4X מלפני שנתיים

בתערוכת מילאנו2019 חשפה הונדה קונספט מדליק בשם CB4X – אופנוע תיור כביש בעל תנוחת רכיבה גבוהה ועיצוב מינימליסטי. במילים אחרות אפשר להגדיר את זה כאדוונצ'ר כביש ספורטיבי. לא מעט דגמי קונספט נשארים בגדר יצירה חד פעמית, חלקם מגיעים ליצור כמעט כמות שהם וחלקם מהווים בסיס לדגם סדרתי מעט שונה. ככל הנראה גורלו של  CB4X יתגלגל להיות כאופציה השלישית.

לאחרונה נודע כי הונדה רשמה את השם NT1100 כסימן רשום, מתוך כוונה להשתמש בו לדגם עתידי. בעבר הלא רחוק שימש צירוף האותיות NT דגם תיור כביש בנפח בינוני (NT650 ולאחר מכן NT700) עם מנוע V טווין שיוצר בין השנים 1998 עד 2013, מה שמסתדר עם הכוונה להציג אופנוע תיור כביש חדש.

כיום היצע דגמי התיור כביש של הונדה כולל כמה דגמים בתצורת אדוונצ'ר כביש, ובראשם VFR1200X קרוסטורר בעל מנוע ה-V4 וה-VFR800X קרוסראנר. שניהם כבר לא צעירים ולא בטוח שלהונדה יש עניין להשקיע ולהתאים אותם לתקן יורו 5, כך שהצגת דגם חדש לחלוטין היא אופציה יותר הגיונית, ולשם אמור להתברג על פי ההערכות ה-NT1100.

הונדה אפריקה טווין. יתרום את מנועו לאדוונצ'ר כביש החדש



מעבר לכך, בשנים האחרונות התפתחה תת נישה של אופנועי אדוונצ'ר כביש בעלי אוריינטציה ספורטיבית, ובראשם ב.מ.וו F900XR, ימאהה טרייסר 9 ואפילו M.V אוגוסטה טוריסימו ולוצ'ה ששומרים על תנוחת רכיבה גבוהה של אופנועי האדוונצ'ר עם מנועים חזקים יחסית, אבל קלים בהשוואה לאדוונצקים הגדולים ומוותרים על יכולת לרדת מהכביש. ובדיוק לשם כיוונה הונדה מלכתחילה עם הקונספט של ה-CB4X.

השם מרמז כמובן על מנוע בנפח של כ-1,100 סמ"ק, והחשוד המיידי הוא מנועו של האפריקה טווין 1100 העדכני, שזמין על המדף וכבר מותאם לתקן יורו 5. אמנם דגם הקונספט CB4X עשה שימוש במנוע ארבע צילינדרים, אך זו תהיה הקרבה קטנה יחסית כדי להביאו לייצור סדרתי, בפרט אם ישמור על מאפייני העיצוב המוצלחים של המקור.
מן הסתם ככל שיתקדם הליך הפיתוח של הכלי החדש יגיעו לרשת טיזרים הודלפות שירמזו יותר על התוצאה הסופית ויאששו עד כמה ההשערות לגבי האדוונצ'ר-כביש החדש של הונדה נכונות. 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד