הונדה אפריקה טווין מעודכן לשנת 2020

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
האדוונצ'ר הגדול והקרבי של הונדה זוכה למתיחת פנים מקיפה לכבוד שנת 2020. בתפריט: מנוע מוגדל ומחוזק, שלדה ומתלים מעודכנים ועוד אלקטרוניקה. לישראל יגיע אפריקה טווין החדש ברבעון הראשון של 2020

בלי ששמנו לב כמעט, האדוונצ'ר הגדול והקרבי של הונדה כבר מגיע לגיל 5 וזה הזמן לקבל רענון של אמצע החיים הנדרש לאור התחרות העזה בסגמנט הצפוף. הונדה חשפה היום את הגרסה העדכנית והמשודרגת של אפריקה טווין, שמגיעה בדיוק בזמן, רגע לפני כניסת תקנות זיהום האוויר המחמירות בינואר 2020 שיצריכו את יצרניות האופנועים להעביר את דגמיהן מסכת שדרוגים כדי לעמוד בתקן יורו 5.



הדרך של הונדה להתמודד עם התקנות היא כצפוי בהגדלת נפח המנוע מ-998 ל-1,084 סמ"ק מה שגם הביא לשינוי בשמו של האפריקה טווין שסימונו יהיה מעתה CRF1100L. הגדלת הנפח הושגה בזכות הגדלת מהלך הבוכנה מ-75.1 ל-81.5 מ"מ כאשר קדח הבוכנה נותר זהה על 92 מ"מ.

בהונדה לא הסתפקו בכך והתקינו ראשי מנוע חדשים משופרים עם שסתומי יניקה ופליטה מוגדלים, שרוולי צילינדרים מאלומיניום ומערכת תזמון חדשה. גם מערכת הזנת הדלק שופרה וכוללת בתי מצערת גדולים ביותר בקוטר של 46 מ"מ, המזרקים ממוקמים בזווית שונה לשיפור פיזור ההזרקה וניהול המנוע שודרג. מערכת הפליטה כוללת מעתה שסתום ECV נשתלט אלקטרונית כמו ב-CBR1000RR לשיפור זרימת הגזים ויכולת הנשימה.



התוצאה היא שהמנוע החדש קל יותר ב-2.5 ק"מ בקודמו והספק שעלה ב-5 כ"ס ל-100 כ"ס המתקבלים ב-7,500 סל"ד. גם נתון המומנט שופר ועומד כעת על 10.5 קג"מ (תוספת של כחצי קג"מ) המתקבלים 250 סל"ד גבוה יותר ב-6,250 סל"ד. כמו בעבר, ניתן יהיה לקבל את הונדה אפריקה טווין עם תיבת הילוכים סינקוונסיאלית סטנדרטית, או עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת תפעול אוטומטי.

השלדה של הונדה אפריקה טווין החדשה קיבלה חיזוקים למען הגדלת העמידות בכוחות הפיתול, והיא מעתה גם צרה יותר ב-4 ס"מ כדי לשפר את יכולת החביקה של הרוכב. תת השלדה האחורית עשויה מעתה מאלומיניום וכך גם הזרוע האחורית החדשה שעוצבה בהשראת ה-CRF450R החדש וקלה יותר בחצי קילו מקודמתה. בסך הכל הונדה אפריקה טייון החדש קל יותר ב-5 ק"ג מקודמו ומשקלו היבש הוא 226 ק"ג.

כמו בעבר המזלג והבולם האחורי הם מתוצרת שוואה ובעלי כיוונון מלא, כשמסגרת מסכת השדרוגים עברו כיול מחדש. בגרסת הספורט ישנם בולמים משודרגים, גם הם מתוצרת שוואה, עם שליטה אלקטרונית אליהם מצטרפים גם מיגון רוח משופר ומיכל דלק גדול יותר בנפח של 24.8 ליטר במקום 18.8 ליטר באפריקה טווין הסטנדרטי.


בתחום מערכות העזר האלקטרוניות ימשיך הונדה אפריקה טווין להגיע עם מערכת ABS הפועלת גם בהטיה ועם מצב רכיבת שטח, מערכת בקרת משיכה עם 7 מצבי פעולה ושלושה מצבי רכיבה שונים לבחירת הרוכב. בדגם המשודרג מצטרפת גם מערכת בקרת ווילי עם שלושה מצבי פעולה. לוח המחוונים חדש לגמרי ומתבסס על מסך צבעוני בגודל 6.5 אינטש והוא כולל מעתה אפשרות לקישורית בלוטות' ותאימות לממשק אפל CarPlay. כמתבקש מייעודו ההרפתקני לאפריקה טווין רשימת אבזור אופציונלי ארוכה הכוללת מיגוני גחון וגוף, זיווד מקורי, מושב מתכוונן, פנסי ערפל ומשקף מוגדל.

מחברת "מאיר" יבואנית הונדה נמסר כי האפריקה טווין החדש יגיע לישראל ברבעון הראשון של שנת 2020.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד