הארלי דייוידסון מפתחת אופנוע קטן נפח לשוק הסיני

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הארלי דייוידסון מעלה הילוך ומתעלמת ממלחמת הסחר בין סין לארה"ב, כשהיא מכריזה על שיתוף עם היצרנית המקומית קיאנגי'אנג בפיתוח אופנוע קטן נפח לשוק הסיני

הארלי דייוידסון  ממשיכה בשאיפות ההתרחבות הגלובליות שלה, והודיעה כי מתחילה בשיתוף פעולה לפיתוח אופנועים עבור השוק הסיני עם קיאנג'יאנג, אחת מיצרניות האופנועים הגדולות בסין. ההודעה החדשה לא אמורה להפתיע את מי שעוקב אחרי ההתפתחויות בחברה האמריקאית שמתנערת משמרנות ארוכת שנים ונכנסה לאחרונה לתהליך התעוררות והתפתחות מואץ, זאת כדי ליישם את תכנית החומש של החברה לשנת 2022.

דגמים חדשים הנכנסים לנישות לא מוכרות ומבוססים על מנועים בנפחים חדשים כבר נמצאים מעבר לפינה, סדרת אופנועים וכלים חשמליים כבר נחשפה ותגיע בקרוב לאולמות התצוגה וגם התוכניות להתרחב אל שווקי המזרח מהווה חלק משמעותי בתוכניות של הארלי ששואפת שעד 2027 כמחצית מייצור האופנועים שלה יהיה מיועד לשוק האסיאתי.

כבר כעת מייצרת הארלי דייודסון בהודו את דגמיה בנפח בינוני של 750 המיועדים למזרח אסיה, אך מיוצאים משם לרחבי העולם וגם לארה"ב. אלא שאופנועים אלו גדולים ויקרים יחסית למקובל באסיה, לכן עתידה החברה להציג גם אופנועים קטנים יותר שייוצרו בהודו. אלא שעד אז, בהארלי לא שמים את כל הביצים בסל אחד וכאמור מתכוונים לחדור באופן משמעותי גם לשוק הסיני, בו עד כה נמכרים אופנועי הארלי כאופנועי יוקרה בכמויות מצומצמות ביחס לגודלו העצום של השוק המקומי. 


בהודעה שפרסמה הארלי דייוידסון נמסר כי כבר בסוף שנת 2020 תתחיל החברה לשווק בסוכנויות שלה בסין את האופנוע החדש שיהיה בעל מנוע טווין מקבילי בנפח 338 סמ"ק. כפי שנראה בתמונות מדובר באופנוע עירום בעיצוב מודרני למדי עם כמה מאפייני עיצוב שיעזרו לו להיות מזוהה עם הארלי דייוידסון כמו למשל הפנס הקדמי העגול, מיכל הדלק דמוי טיפה וכמובן הצבע הכתום המסורתי של הארלי.

אלא שמבט יותר מדוקדק מגלה שלדת צינורות מעוצבת, בולם אחורי אופקי ומפלט הממוקם מתחת למנוע המעידים על דמיון לדגם אחר המיוצר על ידי קיאנג'יאנג, או יותר נכון בנלי, אחד מהמותגים בהם מחזיקים הסינים. למעשה מדובר במעין אח תאום לבנלי TNT300 הנמכר גם בישראל, מה שאומר שככל הנראה קיאנג'יאנג תייצר עבור הארלי גרסאות בעיצוב שונה על בסיס האופנועים המשווקים תחת השם בנלי.



שיתוף הפעולה בין הארלי דייוידסון לקיאנגי'אנג מגיע בדיוק בימים בהם בין ארה"ב לסין שוררת מתיחות גדולה בעקבות מלחמת הסחר בין שתי המדינות. הנשיא טרמאפ מעוניין להטיל מכסים על היבוא מסין, וסין מצידה מאיימת בהטלת מכסים שכאלו בתגובה על מוצרים המיוצרים בארה"ב. לפחות כרגע נראה שמלחמת הסחר תפסח על שיתוף הפעולה החדש. האופנועים שכאמור ייוצרו בסין לא אמורים לסבול מהטלת מס על מוצרים אמריקאים, וכרגע התכניות של הארלי הן לשווק את האופנועים החדשים רק באסיה ולא להביאם לארה"ב, שם בלאו הכי אופנוע בעל מנוע 338 סמ"ק נחשב קטן מידי לטעם המקומי.

עם זאת, הנשיא טרמאפ כבר תקף לאחרונה את תעשיית הרכב האמריקאית וגם את הארלי עצמה על ההעדפה שלהם לייצר אופנועים מחוץ לארה"ב, במה שגוזל לטענתו מקומות עבודה מאזרחי ארה"ב. אבל הציוצים של טראמפ נכון לעתה לא אמורים להשפיע על התכניות הגלובליות של הארלי, כשבעקיפין התבססותה באסיה רק אמורה לתרום לחוסנה ויציבותה בשוק האמריקאי.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד