הארלי דייוידסון עם הפנים ל-2022

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים האמריקנית חופשת את תוכנית החומש שלה לשנים הקרובות, הכוללת שפע דגמים חדשים ופריצה לקטגוריות לא מוכרות. בין התכניות: אופנועים חשמלים, אופנועים קטני נפח ואופנוע אדוונצ'ר

תחת הכותרת More Roads to Harley Davidson חשפה אתמול יצרנית האופנועים האמריקאית את תכנית החומש העולמית שלה לשנים הקרובות. כבר בעבר סיפר מנכ"ל החברה מאט לאביץ' כי מטרתו היא להעלות עוד 2 מיליון רוכבים על אופנועי הארלי דייוידסון בעשור הקרוב. התכנית אותה פרסמה החברה ממילווקי מציגה אמנם יעדים לחמשת השנים הקרובות, אך ברור כי על בסיס זה תלוי קיום החזון העתידי של לאביץ'.

על פי התכנית התעצמותה של הארלי דייוידסון עד לשנת 2022 תסתמך על שלושה סעיפים עיקריים: הרחבת היצע הדגמים של החברה, הנגשת מוצרי החברה ללקוחות וחיזוק רשת ההפצה ברחבי העולם. המטרה הסופית של החברה היא להגיע עד לשנת 2022 לרמת הכנסות של מליארד דולר בשנה, ולשם כך מתוכננת השקעה תפעולית של בין 450 ל-550 מיליון דולר בשנים הקרובות.

השאלה הגדולה שעומדת באוויר היא כמה מההשקעות הללו יופנו למפעלים האמריקאים של הארלי, בהתחשב בעובדה שחלק מתכנית הצמיחה מבוססת על יצירת דגמים קטני נפח עבור שווקים מתפתחים. בנוסף, לאור מדיניות ממשל טראמפ יהיה מעניין לראות האם אכן תלך החברה על מיקור חוץ ותייבא חלק מהדגמים שימכרו בארה"ב כשהיא מסתכנת בסקנקציות והטלת מיסי יבוא, או שתסתמך על תכנית התמריצים של הממשל כדי להבטיח שהדגמים החדשים ימשיכו לשאת בגאווה את הסיסמא Made in USA.

אז מה אנחנו צפויים לראות בחמשת השנים הקרובות ממילווקי?
מעבר לסדרות הדגמים הקיימות שיעודכנו באופן שוטף צפויות להצטרף להיצע סדרות דגמים חדשות על בסיס סדרת מנועים חדשה בתצורת וי-טווין עם קירור מים, לראשונה מאז הוי-רואד, בנפחים שבין 500 ל-1250 סמ"ק.

המנוע הבכיר ישמש דגם חדש בשם פאן אמריקה שיכניס את הארלי לתחרות בקטגוריית האדוונצ'ר כביש מול דוקאטי מולטיסטראדה, ב.מ.וו R1200GS ודומיהם. האופנוע (בתמונה הראשית) מציג עיצוב ראדיקאלי למדי ביחס לקבוצה מצד אחד, ומצד שני את כל מאפייני האדוונצ'ר המוכרים כמו משקף גבוה, מושב מדורג וצמיגים בעלי נטיית שטח. בהתאם ליעוד יציע האופנוע גם אפשרויות לזיווד מלא ואבזור נוחות המקובל בקבוצה. אל השוק אמור להגיע אופנוע זה בשנת 2020.

על בסיס אותו מנוע צפוי להיות מוצג בשנת 2021 דגם נוסף המכונה קאסטום. מדובר בקרוזר מינימליסטי למדי עם צמיגים עבים, כידון שטוח ומפלטים גבוהים לצידי הגוף בסגנון אופנועי סקראמבלר. הייחודיות של הדגם תהיה נוסף למנוע המקורר המים גם במכלולים מודרנים, זאת בניגוד לסדרת הקאסטום הקלאסית מקוררת האוויר של היצרן.

עוד דגם מעניין שתמונתו נחשפה הוא אופנוע סטריטפייטר חדש שיופיע כדגם 2020 ומיועד להתחרות מול דגמי הסטריטפייטר של דוקאטי והספיד טריפל של טריומף. לסטריטפייטר של הארלי יהיה מנוע בנפח 975 סמ"ק ומראה שהוא יותר כוחני כשל אופנוע שרירים מאשר אתלטי כשל סטריטפייטר המבוסס על אופנוע ספורט, אך התוצאה נראית בהחלט מעוררת.

כמו שדיווחנו בעבר, בהתאם לטרנד הנוכחי צופיים להתווסף כבר בשנה הבאה להיצע הדגמים של הארלי שני אופנועים חשמליים תחת המותג LiveWire שצפוי להתרחב עם דגמים נוספים בסדרה עד לשנת 2022, כשמדובר באופנועים קלים יחסית לייעוד עירוני שנועדו למשוך קהל צעיר לתחום הרכיבה.

בנוסף לכל אלו, מתכננים בהארלי להחריב את אחיזתם בשווקי מזרח אסיה עם סדרות דגמים זולים בנפחי 500 ו-250 סמ"ק שייוצרו בהודו, אך בניגוד לדגמי ה-750 של הארלי המיוצרים שם כבר כיום, לא ברור כרגע אם דגמים אלו יגיעו גם לארה"ב ואירופה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד