האוצר סינדל את כחלון והרוכבים: ביטוח החובה לא יוזל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
פקידי משרד האוצר סגרו דיל עם וועדת הרפורמות של הכנסת ומנעו מהלך להוזלת ביטוח החובה לאופנועים. הנחמה: נכון לעכשיו הפרמיות לא אמורות להתייקר

ביום ראשון השבוע אישרה ועדת הרפורמות של הכנסת תיקון חקיקה שאמור היה להוזיל את פרמיות ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי בכ-20%, כפי שהבטיחו בשעתו אנשי מפלגת 'כולנו' בראשות משה כחלון לציבור הרוכבים, כאשר ביקשו את קולותיהם בבחירות האחרונות.

אלא שדווקא כעת, רגע לפני שהם צפויים, ככל הנראה, לבקש מאיתנו שוב את אותה בקשה, מסתבר שהבטחות לחוד ומציאות לחוד: ועדת הרפורמות אמנם אישרה להעלות את "מרכיב ההעמסה" ל-8.5%, ולכן הפרמיות לא אמורות להתייקר, אבל לא אישרה להעלות אותו כפי שסוכם בדיון קודם, כלומר ב-11%, מה שהיה מביא להוזלה של עלויות הביטוח.

נוסף לאנשי מפלגת 'כולנו', אשר התחייבו לפעול למען רוכבי האופנועים ובמידה רבה גם עמדו בהבטחתם, מי שנלחם למען הרוכבים הוא ח"כ מיקי זוהר, אלא שזוהר נעדר מן הדיון החשוב הזה בגלל מחלה. בהיעדרו עמדה בראש הוועדה ח"כ רחל עזריה (כולנו) וכבר בתחילת הישיבה היא נכנסה ביחד עם נציגי האוצר ומשרד המשפטים לדיון מצומצם שבסופו היה ברור שכל המהלך בחדר הוועדה נועד למראית עין בלבד, והצדדים סיכמו מבעוד מועד על העלאת מרכיב ההעמסה ב-8.5% בלבד ולא ב-11% כמובטח.

הבטחת הבחירות של מפלגת כולנו

"מרכיב ההעמסה" מטיל, למעשה, חלק מן העלויות של פיצוי אופנוענים בגין נזקי גוף שנגרמים להם בתאונות על "סל" הביטוח של שאר המבוטחים, וזאת מתוך הבנה שבכל תאונה מעורבת – גם כזאת שנגרמת באשמתו הבלעדית של נהג מכונית – מי שנפגע ויש לפצותו הוא הרוכב.

היות שחלקם היחסי של כלי רכב דו גלגלי מתוך כלל מצבת כלי הרכב בטל בשישים – הרי שתוספת העלות לפרמיה של מכונית מסתכמת בעשרות שקלים בשנה, בעוד  שהפחתת נטל הביטוח על כל דו-גלגלי מתבטאת באלפי שקלים בשנה.

נזכיר שחברות הביטוח עתרו כנגד משרד האוצר, אשר מפקח על הביטוח, בדרישה לייקר את ביטוח החובה בכ-20% בממוצע, והצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר נועדה, בין השאר, לאפשר למדינה לטעון בבג"צ שנעשות פעולות אשר ייתרו את הצורך בהעלאת תעריפים כזאת.

בדיונים קודמים בוועדה עלתה, בין השאר, העובדה שפרמיות ביטוח יקרות מאד יוצרות מצב שבו כמחצית מרוכבי האופנועים לא יכולים להרשות לעצמם לבטח את הכלים, והם נוהגים ללא ביטוח ובניגוד לחוק.

למרות זאת, המתווה שנבחר לבסוף לא צפוי לשפר את המצב היות שהפרמיות אמנם לא יתייקרו, אבל גם לא יוזלו.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד