יו"ר ועדת הרפורמות בכנסת: הביאו הצעות להוזלת תעריפי הביטוח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בדיון שהתקיים השבוע בוועדת הרפורמות של הכנסת, הועלו מספר מתווים שנועדו למנוע את ההתייקרות המתוכננת בתעריפי ביטוח החובה לכלי רכב דו-גלגליים, ואולי אף להוזיל אותם לבקשתה של יו"ר הועדה

אופטימיות זהירה נבטה השבוע בעקבות הדיון על תעריפי הביטוח לרכב דו-גלגלי, שנערכה בוועדת הרפורמות של הכנסת ביום שלישי האחרון. מאבקם המתמשך של מועדון האופנועים הישראלי, איגוד לשכות המסחר ואיגוד יבואני כלי-הרכב הדו-גלגליים הביא לאחרונה להגשת הצעת חוק של חבר הכנסת מיקי זוהר, שלפיה יועלה רכיב ההעמסה מ-5.5%-6.5% ל-11%. ובכך לא רק שפרמיית ביטוח החובה לכלי רכב דו גלגליים לא תועלה ב-20% כמתוכנן (בשל וועדת ווינוגרד), אלא אף תוזל בשיעור מסוים.

נזכיר כי בעקבות וועדת ווינוגרד, הגיש הפול עתירה בבג"ץ כנגד משרד האוצר, בדרישה שיאפשר לו להעלות את פרמיית פוליסת הביטוח לרכב דו-גלגלי בשיעור 19.2%, זאת על מנת לקזז את השפעות שינוי הריבית שנקבע בוועדה. במהלך הדיון שהתקיים בוועדת הכנסת, התנגדו נציגי איגוד חברת הביטוח והמאגר ("הפול") למהלך וטענו כי ההפסדים שנגרמו מתשלום תביעות לדו-גלגלי בשנת 2016 מוערכים בכ-380 מיליון ש"ח.

יש לציין שגם המפקח על הביטוח במשרד האוצר מתנגד להעלאת הפרמיה ופועל על מנת להורידה, כשבמקביל מתנהל מאבק משפטי בעתירה שהגיש הפול כנגד משרד האוצר בנושא זה.

עו"ד עמית ברגמן ממועדון האופנועים הישראלי מסר סקירה רחבה בנושא, וסיכם כי לאור היתרונות הרבים הגלומים ברכב דו גלגלי, יש להשית על שאר המשתמשים בדרך את הפסדיו כפי שנוהגים בכל ציבור מבוטחים אחר. בנוסף העלה ברגמן את העובדה כי על פי דו"ח מבקר המדינה כ-50% מהרוכבים אינם רוכבים עם ביטוח חובה – פועל יוצא של התעריפים המנופחים.

יושבת ראש הוועדה, חברת הכנסת רחל עזריה סיכמה, כי מצב ובו 50% מכלי הרכב הדו-גלגליים אינו מבוטח הינו מצב מדאיג ויש לפעול בכל דרך אפשרית לצמצום התופעה, וביקשה כי לדיון הבא שיתקיים בנושא, יובאו הצעות שנועדו להוזיל את הפרמיה, ולא רק לשמר את הקיים.

לסיכום, בשלב זה לא תועלה הפרמייה כמתוכנן, ואנו מעריכים כי לאור סד הזמנים הקצר שנוצר עקב הדיון בבג"ץ, הדיון הבא בנושא – יתקיים בקרוב.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד