האופנועים החשמליים של קאן אם יעלו לכביש ב-2024

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קאן אם הקנדית חוזרת לייצר אופנועים וחושפת פרטים ראשונים על צמד האופנועים החשמליים שלה שיצאו לשוק ב-2024

עכשיו זה רשמי, מותג קאן אם השייך לקבוצת BRP (בומברדייה) ישיק בשנת 2024 שני אופנועים חשמליים חדשים, ובכך תחזור קאן אם לייצור אופנועים לראשונה מאז שנת 1987. סימנים ראשונים לחזרתה לייצור כלים דו-גלגליים עשתה BRP לפני 3 שנים כאשר חשפה סדרה של קונספטים של קטנועים, רכבי תלת-גלגל, אופנוע ים ואפילו קרטינג שהמשותף לכולם הוא שימוש בהנעה חשמלית, כשהם מצהירים שהמעבר לייצור כלים חשמליים הוא "לא שאלה של אם, אלא שאלה של מתי".

התשובה כאמור היא אמצע 2024, אז תתחיל לשווק תחת המותג קאן אם בצפון אמריקה (כדגמי 2025) שני אופנועים חשמליים לצד אופנוע ים חשמלי של המותג סי-דו. את המפרטים הטכניים המלאים, כולל הספקי המנוע קיבולת הסוללה וטווח הנסיעה תפרסם קאן אם רק בחודש אוגוסט בשנה הבאה, אבל כבר כעת ניתן להתרשם מתמונות צמד האופנועים ופרטים ראשונים עליהם.

הדגם הראשון מכונה Origin והוא מעיין שילוב בין אופנוע אדוונצ'ר לאופנוע דו"ש ושמו נבחר לא במקרה, שכן הוא עוצב כמחווה לדגמי הדו"ש של קאן אם שזכו לפופולאריות בשנות ה-70. ל"אוריג'ן" מושב גבוה ושטוח, כידו גבוה וחיפויי צד בסגנון אופנועי דאקאר שעוטפים את פנס ה-LED הקדמי.
מכלול הסוללות של האופנוע נמצא במרכזו במקום בו נמצא המנוע באופנועים קונבנציונליים, כאשר על פי התמונות המנוע החשמלי יושב בצמוד לציר החיבור של הזרוע האחורית החד צידית עם השלדה. ככל נראה העברת הכוח לגלגל מתבצעת באמצעות רצועה או שרשרת המסותרות בכיסוי הזרוע האחורית.

בתפריט השטח ניתן למצוא חישוקי שפיצים עם צמיגים בעלי פרופיל שטח מובהק, כאשר הקדמי הוא בקוטר 21 אינטש המקובל בדגמי אדוונצ'ר קרביים דוגמת הוסקוורנה נורדן 901 או דוקאטי דזרט X. השאלה הגדולה היא האם ל"אוריג'ן" יהיה טווח מספק שיאפשר לו להיות אלטרנטיבה למטיילים.

הדגם השני המכונה Pulse הוא אופנוע בסגנון ספורט נייקד בעל עיצוב מינימליסטי, אבל עדין עם כידון גבוה כמו באוריג'ן לצד מושב יחיד וחישוקים יצוקים עוטי גומי ספורטיבי. גם ב"פולס" ישנה יחידת זרוע חד צידית המשלבת את המנוע החשמלי. כאמור נתונים טכניים מלאים של שני האופנועים לא פורסמו כרגע, אך ניתן לספר ששניהם יעשו שימוש במנוע חשמלי המכונה E-Power ומפותח על ידי חברת רוטאקס שבבעלות BRP. קאן אם מבטיחה "חווית רכיבה חלקה נטולת שימוש במצמד" מה שאומר שבניגוד לחלק מהאופנועים החשמליים (כמו זה של קימקו) לא נמצא ביחידת ההנעה שלהם סוג של תיבת הילוכים. בכל מקרה, סביר להניח שיחידת ההנעה החשמלית אותה מפתחת רוטאקס תגיע לדגמים דו-גלגליים נוספים במשפחה החשמלית שמתכננת קאן אם.

זיכיון היבוא של קאן אם לישראל נמצא בידי "עופר אבניר" אך כרגע עוד מוקדם לדעת אם ומתי ינחתו אופנועים אלו גם אצלנו. בכל מקרה סביר להניח שזה לא יקרה לפני 2025.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד