תערוכת מילאנו: קימקו SuperNex קונספט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קימקו משתעשעת במילאנו עם קונספט לאופנוע ספורט חשמלי עם טכנולוגיה מעניינת. אבל אל תצפו שהוא יגיע לייצור סדרתי בקרוב

עבור רובנו ורוב העולם מזוהה קימקו כיצרנית קטנועים בעלת היצע מגוון, שגם "חוטאת" ביצור אופנועים קטני נפח שזוכים לפופולאריות בעיקר בשווקי המזרח. אלא שלענקית הדו-גלגלית מטאיוואן המייצרת למעלה מחצי מיליון כלים בשנה לא מתכוונת להסתפק בכך, ומתכננת לקפוץ מדרגה לליגה של הגדולים. לא מכבר דיווחנו על מיזם IONEX שמייצר פלטפורמה לבניית קטנועים חשמליים על בסיס רשת טעינה והחלפת סוללות, אבל החזון הטכנולוגי של קימקו לא מסתכם בכך.

בתערוכת מילאנו הציגה קימקו את SuperNex  – קונספט מדליק לאופנוע סופרספורט חשמלי שאולי לא יגיע לייצור, אך מהווה תצוגת יכולת טכנולוגית עבור קימקו ולא רק מההיבט של הנעה חשמלית. בניגוד לאופנועים חשמליים רבים, עיצובו של SuperNex לא לקוח מסרט מדע בדיוני והוא נראה כמו אופנוע סופרספורט מודרני, זאת למעט אלמנטים בודדים כמו תאורת ה-LED הכחלחלה בחזית. נדמה איפה שלוגו של קימקו על גבי הפרינג מספיק כדי לגרום לאופנוע הנאה הזה להראות עתידני.

למרות שמנוע חשמלי אינו דורש תיבת הילוכים כיוון שאופי אספקת הכוח שלו הוא רציף ומידי, בקימקו בחרו להתקין ב-SuperNex תיבת הילוכים בעלת שישה יחסי העברה ומצמד כמו באופנוע רגיל. לטענת החברה החלפת הילוכים היא חלק בלתי נפרד מההנעה שברכיבה על אופנוע ספורטיבי ומעניקה לרוכב תחושת שליטה, ובנוסף מאפשר למקסם את פעולת המנוע החשמלי מבחינת ביצועים. אגב, הרעיון של חיבור תיבת הילוכים קונבנציונאלית למנוע חשמלי באופנוע הוא לא רעיון חדש, וכבר נוסה בעבר על ידי בראמאו בטרם זו נרכשה על ידי פולאריס.

ואכן, לפחות על הנייר, לקימקו החשמלי הזה יש ביצועים של אופנוע סופרספורט מהשורה הראשונה. אמנם נתוני התפוקה של המנוע לא נחשפו, אך בקימקו מצהירים על תאוצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-7.5 שניות והגעה למהירות המרבית העומדת על 250 קמ"ש ב-10.5 שניות בלבד. עם זאת לא פורסם מה טווח הרכיבה אותו מאפשרות הסלולות של האופנוע, נתון חשוב לפחות הצהרתית גם כשמדובר בכלי שלא מיועד להגיע לייצור.

עוד חידוש בו מתגאים בקימקו הוא במערכת המעצימה את הסאונד של פעולת המנוע על ידי מה שהם מכנים "מנוע אקוסטי" – מה שמדמה אופי סאונד של אופנוע סטנדרטי בהתאם לסל"ד המנוע החשמלי. כל אלו עטופים במכלולים של אופנוע ספורט מודרני, כולל בלמים מתוצרת ברמבו ושפע מערכות עזר כמו בקרת שמיכה, בקרת ווילי ובקרת שיגור בתאוצה מהמקום

תגובה אחת

  1. האופנועים החשמליים של קאן אם יעלו לכביש ב-2024 | TheDoo

    […] במצמד" מה שאומר שבניגוד לחלק מהאופנועים החשמליים (כמו זה של קימקו) לא נמצא ביחידת ההנעה שלהם סוג של תיבת הילוכים. בכל […]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד