דוקאטי חוגגת 25 שנה ל-916 עם מהדורה מיוחדת לפאניגאלה V4

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בדוקאטי מציינים 25 שנה להולדתו של ה-916 האייקוני מעם מהדורה מיוחדת מוגבלת על בסיס הפאניגאלה V4 לצידו של קארל פוגארטי האגדי

דוקאטי מציינת בימים אלו 25 שנה ל-916, אחד האופנועים המוצלחים והנחשקים שלה אי פעם, ואין כמו לציין מאורע חגיגי שכזה עם מהדורת מחווה מיוחדת. המהדורה המיוחדת מתבססת על פאניגאלה V4 S – הנצר העדכני בשושלת הסופרבייק המפוארת של דוקאטי של-916 היה חלק נכבד ביסודה. החשיפה נעשתה במסלול לגונה סקה, בו נערך בסוף השבוע הזה סבב אליפות הסופרבייק העולמית, לצידו של קארל פוגאטי האיש שאחראי להצלחה המסחררת של ה-916 על המסלול.



דוקאטי 916 הוצג בשנת 1994 והימם את העולם עם עיצוב מרהיב, מפוסל וחושני לו אחראי מאסימו טמבוריני אשר תפס את מקומו של פאביו טאגליוני כראש מחלקת העיצוב של החברה. עיצובו של דוקאטי 916 היה שונה בתכלית מאופנועי הספורט של דוקאטי בשנות ה-80', שבמקום פריינגים גדולים ושמנמנים הביא איתו טמבורני מראה רזה ומינימלסטי עם כמה אלמנטים סקסיים כמו זרוע אחורית חד צידית ומפלטים שהותקנו מתחת ליחידת הזנב הרזה שהפכו לסימן ההיכר של האופנוע.

מעבר לעיצוב המרהיב הציג דוקאטי 916 מהפכה תכנונית לעומת דגמי הסופרבייק הקודמים של החברה, כשהוא היה קל יותר, חזק יותר ומהיר יותר. התוצאות על המסלול לא איחרו להגיע. אמנם לדוקאטי היו כבר 3 אליפויות באליפות הסופרבייק העולמית הצעירה דאז, אך עם ה-916 היא השתלטה עליה כליל. עד שנת 1998 זכו רוכבי דוקאטי ב-4 מתוך 5 אליפויות סופרבייק, 3 מהם נרשמו על שמו של קארל פוגארטי ואחת על שמו של טרוי קורסר. בשנת 1998 הוצג דוקאטי 996 שהיה למעשה גרסה מוגדלת נפח של ה-916 איתה קטף פוגארטי את האליפות הרביעית שלו. בסך הכל עד לשנת 2001 זכה הביאו ה-916 ונגזרותיו לדוקאטי 6 אליפויות רוכבים, 8 אליפויות יצרנים ולא פחות מ-120 ניצחונות!


המהדורה המיוחדת של פאניגאלה V4 S מתאפיינת, בחישוקי מגנזיום מוזהבים של מרקסיוני, כנפי גלגל מקרבון מלפנים ומאחור וצביעה ייחודית בהשראת האופנוע עליו רכב קארל פוגארטי עם סימוני המספר "1" בשחור על רקע לבן בחזית ובצדדי הפרינג בשילוב סמלי חברת הדלק "של" ו-"Foggy". מעבר לכך קיבלה המהדורה המיוחדת גם מספר שדרוגים מקטלוג המרוצים של דוקאטי כמו למשל: מצמד יבש ומחוזק למסלול, מערכת פליטה מלאה של אקרפוביץ' העשויה מטיטניום, משקף מרוצים ומערכת טלמטריה ואיסוף מידע.

דוקאטי תייצר 500 יחידות ממוספרות מהמהדורה המיוחדת במחיר של 41,900 יורו ליחידה. האופנוע החמישי מהסדרה יימכר במכירה פומבית שההכנסות ממנה יעברו לקרן להנצחתו של קארלין דאן, רוכב דוקאטי שנהרג במרוץ הפייקס פיק בתחילת החודש על גבי אב הטיפוס של דוקאטי סטריטפייטר V4 החדש.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד