בניית אופנועים, הדור הבא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סדנה צרפתית בנתה אופנוע המבוסס על ימאהה XSR900, תוך שימוש בשיטות מתקדמות בהדפסת אלומיניום וסריקות תלת-ממדיות. האם זהו העתיד של בניית האופנועים?

בניית אופנועים הופכת בשנים האחרונות להרבה יותר מעבודה מכאנית ועולם הייטק הגיע גם לתחום זה ולוקח אותו לכיוונים מעניינים. אופנוע בהתאמה אישית שיוצר לאחרונה בצרפת משקף עד לאן אפשר להגיע עם זה. האופנוע, המכונה אלטר (ALTER), מבוסס על ימאהה XSR900 ונבנה במסגרת קמפיין ה-Yamaha Yard Built של החברה היפנית, בדומה לאופנוע של סדנת 'אוטו פאבריקה' עליו דיווחנו לכם בעבר.

הכלי המרשים נבנה על ידי המוסך הצרפתי ״דאב מוטורס״ (Dab Motors) בכמה שיטות טכנולוגיות מתקדמות. בתחילת התהליך, סרקו אנשי המוסך את האופנוע באופן תלת-ממדי לתוכנת מחשב, כך שיוכלו לשחק עם עיצובו מבלי לפגוע בו. לאחר מכן, הם יצרו את חלק מחלקיו באמצעו טכנולוגיה המכונה ״המסה בקרן לייזר״ (laser beam melting), באמצעותה ניתן להדפיס חלקי מתכת ואלומיניום. בנוסף, במוסך השתמשו בסיבי פשתן עבור חלק מחלקי הכלי. הפנס הקדמי הוא למעשה ריבוע של נורות LED חזקות ומתקדמות שהוטמעו מתכת לפלסטיקת המסיכה הקדמית.

מעבר לשימוש בטכנולוגיות אלו נעשתה גם בניה באופן הידני המסורתי, עם התקנת מכלולים מכאנים משודרגים עבור האופנוע. כך, על הכלי הותקנו מתלים של אוהלניס, חישוקים קלים של Rotobox RBX2 העוטים צמיגי מישלן רואד 5S ובלמי ברמבו. בנוסף, חברת הקסדות Qwart עיצבה יצרה קסדה ייחודית עבור הפרויקט. מדובר בגרסה לדגם הפיניקס שלהם, שעוצבה כך שתתאים לעיצוב ולצבעי האופנוע המיוחד.

״המסר העיקרי שרציתי להעביר באמצעות הכלי הזה היא שבמציאות הטכנולוגית של היום – עולם האופנועים לא צריך להיתקע בשיטות מיושנות״, אמר מנהל המוסך סימון דאבדי בראיון לאתר BIKEEXIF. ״אלטר קם לתחייה תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות, והוא גם לוקח מהן השראה. אנחנו רוצים לגרות את הסקרנות של הרוכבים על ידי שימוש בכל מני חומרים חדשניים. זה הכל מבוסס על הרעיון של לא להגביל את עצמך״. 

עם יישום טכנולוגיות כאלו, יתכן שהשלב הבא יהיה של בניית אופנועים בסדנאות יהיה שימוש בטכנולוגיות הדפסת תלת מימד, ואז באמת כמעט ולא יהיו הגבלות על העיצוב והתוצר הסופי.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד