מהפך במוסך: ימאהה XSR900 של 'אוטו פאבריקה'

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ימאהה לקחה את אופנוע הרטרו שלה ובשיתוף סדנת 'אוטו פאבריקה' הבריטית הפכה אותו ליצירת אומנות. לתוצאה הסופית קוראים Type 11 והיא תיוצר בקרוב במהדורה מוגבלת

היצרנית היפנית ימאהה הציגה השבוע אופנוע חדש, שנבנה במסגרת שיתוף פעולה עם סדנת Auto Fabrica הבריטית. האופנוע נבנה כחלק מפרויקט רחב יותר של היצרנית – Yamaha’s Yard Built שמו – במסגרתו החברה פונה לסדנאות ברחבי העולם ומציעה להם לשפר, לעצב מחדש ולשדרג את האופנועים הסדרתיים שלה.

הפרויקט התחיל מ-Prototype One שהתבסס על ימאהה XSR900, אופנוע הרטרו של החברה היפנית, אליו צורפו מתלים מותאמים אישית של אוהלניס, כמו גם צלחות בלימה של ברמבו וגלגלי קרבון מתוצרת BST. גוף האופנוע וחלקיו החיצוניים נבנו מסיבי פחמן ומאלומיניום, חלקם הודפסו על ידי מדפסת תלת-ממדית. הכלי מונע על ידי מנוע הטריפל המוכר של ימאהה בנפח של 847 סמ״ק שנצבע בשחור וקיבל מערכת פליטה חדשה עם צינורות מעוגלים ומושחרים.

Prototype One (צילום: ימאהה)

באופן מוזר, הדגם השני כונה Prototype Three. מדובר בכלי המבוסס על ה-XS750 בעל העיצוב משנות השבעים, אליו צורפו בלמים של ברמבו ולוח מכוונים מתוצרת חברת מוטוגאדג׳ט. גם חלקיו – מהגוף ועד לפנסים – עוצבו בחלקם בעזרת מדפסת תלת-ממד. המעצבים צרפו לכלי גם מפלט מאורך וחשוף, במה שמדגיש את הסגנון המינימליטסטי והמעניין.

Prototype Three (צילום: ימאהה)

אחרי שבנו את שני אבותה טיפוס הללו, שהיו מותאמים למסלול המרוצים בלבד, וזאת כדי להתחמק מרגלוציות שונות – בחברות החליטו ללכת על משהו מסחרי יותר. את אב הטיפוס השלישי הן כינו באופן מוזר Prototype Two, ובנו אותו כמעין שילוב של העוצמה מהדגם הראשון והאסתטיקה של הדגם השני, תוך התאמה לחוקי הכביש הציבורי, כשהבסיס הוא שוב ה-XSR900. התוצאה הסופית נקראת Type 11, והיא צפויה לצאת בקיץ הקרוב במהדורה סופר מוגבלת וכמובן יקרה בהרבה מסתם XSR900 שתוכלו לקנות בסוכנות ימאהה הקרובה.

Type 11 (צילום: ימאהה)

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד