במים או ביבשה: איזה קאוואסאקי מהיר יותר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מה קורה כשמציבים את קאוואסאקי H2 SX החדש מול אופנוע ים שגם הוא מתוצרת החברה היפנית? התשובה התקבלה לא מזמן בתחרות שנערכה במדבריות יוטה

יש את הקלישאה הזאת שאומרת שניצחון הוא לא הכול. עם זאת, בשביל לא מעט אנשים המקום הגבוה בפודיום הוא כן הכול, אך נראה שאפילו הם יסכימו להשתתף בתחרות שערך מגזין Motorcyclist מבלי לנצח.

המגזין המפורסם לקח את העורך הראשי שלו ואת אחד מכתביו למדבר של מדינת יוטה. הכתב צויד בקאוואסאקי  H2 SX SE, בעל מגדש-על שמנועו מספק 197 כוחות סוס. העורך הראשי צויד באופנוע ים, גם כן של החברה היפנית, מדגם  Ultra 310R שלו 300 כוחות סוס ומהירות מרבית של 110 קמ"ש.

Jet Ski Ultra 310R (תמונה: קוואסקי)

השניים נדרשו לערוך תחרות בנופים המדבריים של יוטה, כשלרוכב אופנוע הים מסלול די פשוט על המים, בנחל שנמצא בסביבה. האופנוען שעל היבשה נדרש להגיע מאותה נקודת התחלה לאותה נקודת סיום, בכביש מתפתל שבסך הכול האריך את הדרך שלו בכ-65 קילומטרים.

העורך הראשי היה בטוח שהוא ינצח, וכך לאחר לא מעט טראש טוק השניים יצאו לדרך. על פי הכתבה, שניהם נאלצו להתמודד עם בעיות בדרך. כך, הרוכב של המים נאלץ לשייט כ-30 קמ"ש בניגוד לכיוון הזרם, ואילו רוכב היבשה נתקל בחלק מהדרך בסביבה קשה שלא אפשרה לו לרכוב ביותר מ-25 קמ"ש.

אך אם התקלות הללו מתקזזות, זה מיכל בדלק שבסופו של דבר הכריע את הסיפור. לאופנוע מיכל דלק בנפח של 17 ליטרים, ותוך רכיבה חכמה רק תדלוק אחד נדרש לאורך הדרך. לאופנוע הים, לעומת זאת, מיכל בנפח של 80 ליטרים. מילוי המכל הגדול במרינה שנמצא בדרך, נוסף על תקלה במחשב המשאבה, עיכבה את רוכב המים בחצי שעה. לבסוף, זה הכריע את התחרות – כשהרוכב שעל היבשה הקדים את רוכב המים בעשר דקות בלבד.

עכשיו נותר לראות אם מישהו ירים את הכפפה למרוץ דומה שיערך בכינרת

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד