בימוטה חוזרת לחיים בתערוכת מילאנו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים האקזוטית חוזרת לחים בפעם המי יודע כמה, הפעם כשהיא משיקה שותפות עם קוואסאקי עם אופנוע העושה שימוש במנוע המוגדש של ה-H2

זוכרים את בימוטה? יצרנית הבוטיק האיטלקית שנוסדה בשנת 1972 הייתה אחראית במרוצת השנים לכמה מהאופנועים הכי מחרמנים ואקזוטיים שנוצרו אי פעם, אבל במקביל עברה אין ספור טלטלות ופשיטות רגל. לפני כשנתיים סגרה בימוטה את שערי המפעל שוב אחרי עוד פשיטת רגל. החברה המשיכה להרכיב אופנועים ממלאי היצור שנותר לתקופה קצרה בשוויץ, אך מעבר לכך היא פסקה מכל פעילות.

כמו עוף החול, בימוטה הגיעה לתערוכת מילאנו עם בשורה שהיא חוזרת לחיים וגם מציגה אופנוע חדש ישן – את הטזי המדליק שהיה האופנוע האחרון שייצרה החברה, שנקרא עכשיו טזי H2. כדרכה של בימוטה היא נסמכת על מנועים של יצרניות אופנועים אחרות, ובמקרה הזה מדובר במנוע המוגדש של קאוואסאקי H2 השרירי שמניב למעלה מ-200 כ"ס, המעמיד את הטזי ברמת הביצועים הגבוהה ביותר של האופנועים הספורטיביים כיום. כיסוי מתבקש לצ'ק שרושמים העיצוב והמתלה הקדמי הקדמי המתוחכם.



אלא שיש משמעות הרבה יותר גדולה בבחירה במנוע של קאוואסאקי. היצרנית היפנית לא רק שמעניקה לבימוטה את המנוע לטזי, אלא גם זאת שלמעשה מחזירה אותה לחיים. עם הצגתו של טזי H2 הודיעו שתי היצרניות כי החטיבה האירופאית של קאוואסאקי רוכשת 49.9% ממניות בימוטה, מה שבפועל מחזיר אותה לפעילות ופותח בפניה אופקים חדשים.

נשיא בימוטה, מרקו צ'יאנצ'ינסי, אמר כי המגעים עם קוואסאקי החלו כבר בשנת 2016, עוד בטרם פשיטת הרגל האחרונה של בימוטה, אך המהלך הבשיל רק כעת כשההצעה שהציעה קאוואסאקי הייתה הטובה ביותר עבורם. לדבריו של צ'יאנצ'ינסי בימוטה תמשיך להיות חברה איטלקית ואופנועי החברה ימשיכו להיות מיוצרים במפעל ברימיני. כל אופנועי החברה ימשיכו להיות בתכנון וייצור עצמאי, אך יעשו שימוש במנועי קאוואסאקי. מעבר לרכישת המניות, לא ברור אם וכמה כסף תזרים קאוואסאקי לבימוטה, אבל ברור שהיא תסתמך על הגב הכלכלי והטכנולוגי של היצרנית הירוקה.



טזי H2 הוא הסנונית הראשונה של בימוטה בגלגולה החדש, והוא צפוי להגיע לייצור כבר במהלך שנת 2020. מלבד המנוע קיבל טזי H2 עוד מספר רכיבים מדגם העל של קאוואסאקי כמו המראות, הכידון, משכך ההיגוי ומערכת הפליטה. סביר להניח שגם מערכות ה-ABS, בקרת המשיכה והעזרים האלקטרנים השונים הגיעו גם הם מקאוואסאקי. מעבר לכך כולל בימוטה טזי כמובן את המתלה הזרוע הקדמית, בולמים מתוצרת אוהלניס ואי אילו חלקי קרבון קלים ומעוררים.

עכשיו רק נותר לקוות שסוף סוף בימוטה הגיעה לחוף מבטחים ותוכל להמשיך ולספק לנו אקזוטיקה מגרה ומגירת ריר לעוד שנים ארוכות.


השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד