בימוטה: הפרק האחרון?

Bimota DB-8
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
היצרנית האקזוטית מאיטליה סגרה את המפעל ברימיני ונראה שבדרך להפסקת פעילות

דיווחים שונים ברשת מציינים כי מפעל בימוטה ברמיני סגר את שעריו. כרגע מתקיים ככל הנראה ייצור זמני של אופנועי החברה בשוויץ, אך נראה כי החברה צפויה לסיים את פעילותה באופן סופי.

בימוטה נוסדה בשנת 1973 על ידי ולאריו ביאנקי, ג'וזפה מורי ומאסימו טאמבוריני, שהתחלת שמות המשפחה שלהם היוו את שם החברה. בתחילת דרכה ייצרה בימוטה אופנועים המבוססים על אופנועים יפנים. בהמשך קצרה החברה הצלחות בעולם המרוצים, ביניהן אליפות במרוצי הגרנד פרי, אליפות בפורמולה TT שהתקיימה מסוף שנות השבעים ועד שנות ה-90 וגם באליפות הסופרבייק העולמית בתחילת דרכה. בשנים האחרונות התמקדה החברה בייצור אופנועים שצוידו במנועי דוקאטי.

אנשי בימוטה קיוו כי BB3 יהווה הצלחה מסחרית

אופנועי החברה נחשבים גם היום כאופנועים אקזוטיים, המיוצרים בכמות מוגבלת ובעלי מכלולים ברמה גבוהה ביותר. כפי שקורה לחברות קטנות ואקזוטיות בתחום האופנועים, בימוטה התקשתה לשמור על יציבות כלכלית בתקופה האחרונה ופעמים רבות הגיעה למצב בו נראה כי היא לקראת פשיטת רגל.

בגלגולה האחרון נרכשה בימוטה בשנת 2013 על ידי משקיעים איטלקים המתגוררים בשוויץ. לאחר הרכישה החברה הציגה דגמים חדשים רבים, ביניהם דגם קפה רייסר המובסס על בימוטה טזי בעל המתלה הקדמי הייחודי, DB11 בעל מגדש-על, אופנוע שטח בשם DBX ועוד. נראה היה כי החברה הייתה בדרך להצלחה ואנשיה קיוו כי דגם חדש בשם BB3 שצויד במנוע ב.מ.וו S1000RR, יעזור אף הוא לנסיקה, אך הצלחה זאת לא מומשה.

כאמור, החברה נקלעה שוב לקשיים כלכליים, אלא שכרגע דיווחים מאיטליה מציינים כי המפעל הוותיק ברימיני נסגר ושלט החברה הוסר ממנו. למרות שהחברה מציינת כי הפעילות עברה למבנה סמוך, בפועל מדובר במחסן בו נמצאים מספר פועלים בודדים, מאוכסנים בו חלקי אופנועים ולא מתקיים בו ייצור של דגמי החברה.

מגזין האופנועים האמריקאי CycleWorld דיווח כי ייצור האופנועים מתקיים כרגע בשוויץ, מקום מושבם של בעלי החברה. החברה ככל הנראה תמשיך לייצר אופנועים מחלקים שנותרו, ולהערכתנו כשאילו יגמרו תפסיק את פעילותה כלל. האם זה הסוף המוחלט של בימוטה? אנחנו בהחלט מקווים שלא.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד