בטיחות כחול לבן: הסטראט-אפ הישראלי שרוצה להיות המובילאיי של האופנועים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברת Ride Vision הישראלית מפתחת מערכת להתרעה של 360 מעלות בפני תאונות עבור הרוכבים. אחרי שלב גיוס הכספים הראשוני החברה בדרך לשלב הבא

סטארט-אפ ישראלי חדש בשם Ride Vision – שפיתח מערכת הגנה חדשנית לרוכבי אופנוע – הודיע לאחרונה כי הצליח לגייס 2.5 מיליון דולר מקרן ההון סיכון YL Ventures. על פי החברה, הפיתוח שלהם הוא מוצר מבוסס מצלמה – המתריע בפני הרוכב על סכנות לתאונות לפני שהן מתרחשות.

לפי דיווחים שונים, באמצעות ראייה ממוחשבת המבוססת על צמד מצלמות, טכנולוגיית למידה עמוקה וחיישנים שונים, המוצר שהם מפתחים יזהה סכנות שמעבר לטווח הראייה של הרוכב, בטווח של 360 מעלות סביבו. הפיתוח מאפשר כמה רבדים של זיהוי ואמצעי התרעה.

בראש ובראשונה מדובר במערכת התרעה על התנגשות חזיתית במידה והחיישנים מזהים מרחק מסוכן מהרכב שלפנים (בדומה למערכות של מובילאיי). בנוסף ניתן יהיה להתריע לרוכב מפני עצמים בשטחים מתים שמעבר לזווית הראיה של הרוכב והכיסוי של המראות, או על חדירה של רכב למסלול הרכיבה.

Ride Vision פועלת בתחום שיזכה לדגש מאד גדול בשנים הקרובות מצד יצרניות האופנועים, שינסו לייבא את טכנולוגיות מערכות בטיחות המתקדמות מעולם הרכב אל עולם האופנועים. דוקאטי כבר הודיעה שתפתח יכולות שכאלו בנוסף למערכת בקרת שיוט אדפטיבית שתופיע בדגמיה בשנת 2020, כשלאחרונה גם ק.ט.מ חשפה כי היא נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של מערכות בטיחות והתרעה היקפיות. מולם תנסה החברה הישראלית להיות אולי המובילאיי של העום הדו-גלגלי.

החברה עצמה הוקמה לפני כחצי שנה על ידי ליאור כהן ואורי לביא, ומעסיקה שישה עובדים בלבד, במשרדים הממוקמים בהרצליה. ״האתגר היה עד כה טכנולוגי״, אמר המייסד המשותף ומנכ״ל החברה לביא בהודעה שיצאה באתר החברה. ״מבחינה טכנולוגית, זה תמיד מאתגר לספק פתרון טכנולוגי שמוסיף עלות ומשקל, ומצריך נקודות מבט עבור אופנוע בודד וצד״.

עוד הסביר המנכ״ל והמייסד המשותף לביא על ייחודיות האופנוע בעולם הטכנולוגי. ״אנחנו יודעים שאופנועים הם כלי רכב ייחודיים, ועל כן הם דורשים פתרונות מיוחדים״, אמר. ״ההתנהגות של אופנועים בכביש, כמו גם הליך זיהוי הסכנות שונה מזה של מכוניות״. לדבריו, ״החברה הצליחה לשמור על הפשטות החשובה של האופנועים תוך ציודם בראייה תחזיתית. אנחנו מעצימים רוכבי אופנוע באמצעות תוספת כלי בטיחות״.


כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד