באמצע שום מקום: גן עדן לאספני אופנועים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בתוך חנות במזרח התיכון של אמריקה, מסתתר אוסף מרשים של כ-430 אופנועים נדירים. הם כולם עומדים למכירה, על ידי הבעלים שאוהב אנשים כפי שהוא אוהב אופנועים

באמצע שום מקום, במזרח התיכון של ארצות הברית, נמצאת אחת הכניסות לגן העדן של רוכבי האופנועים. מי שלא ידע מראש על המקום כנראה לא יזהה שהוא שם, אך אם במקרה תגיעו לעיירה קנטון שבאוהיו, חפשו אחר חנות אחת. ״המיובאים של ברים״ (Brim’s Imports) הוא שמה.

אמנם מדובר בחנות של רכבים ואופנועים מיד שנייה, אך המקום עצמו נראה כמעט כמו מוזיאון ומכיל בתוכו אופנועים מיוחדים ונדירים. כך, תוכלו לעבור שם כמעט בלי לשים לב ליד וינסנט ראפיד משנת 1950; ולוסט ונום משנת 1958; נורטון מאנקס משנת 1948 ואפילו את אופנוע ה-XR750 איתו איבל קאניבל האגדי התרסק באצטדיון וומבלי ב-1975.

כל הדגמים הללו הם רק טעימה קטנה מהאוסף בן 437 האופנועים המוצעים כעת למכירה. כתב ריידר מאגזין שסייר במקום יחד עם בעליו טום ברים, תיאר זאת כלא פחות מ״כניסה לממד מקביל״. אך כשאותו כתב אמר לבעלים כמה מדהים המקום, השני ענה באדישות: ״לא, המקום הזה בכלל לא מדהים. תן לי לקחת אותך למחסן השני שלי״.

אחרי נסיעה בת כמה דקות, השניים הגיעו למחסן המרכזי. שם נמצאים עוד עשרות אופנועים נדירים ומיוחדים, בהם סוזוקי משוחזר בעל מנוע שתי פעימות משנות ה-70 והארלי VL בצבע פנינה משנת 1935. מלבד זאת, מחוץ למחסן חונה מעין משאית תצוגה בעל קבינה מזכוכית, באמצעותה מציג טום את אופנועיו בירידים שונים. בהזדמנות הזאת היו שם כמה אופנועים מיוחדים ביותר: אינדיאן 8 שסתומים boardtrack racer משנת 1917, אינדיאן מ-1907 בעל שלושה גלגלים וג׳פרסון סינגל.

לדברי טום, הוא לא מתלהב מהאופנועים הנדירים יותר מאלו הפשוטים. בשבילו, כל אופנוע נושא בעיקר סיפור, על האנשים מהם קנה אותו והאנשים שניסו לקנות אותו ממנו. ״האנשים הם מה שעושים את העסק הזה לכיפי״, הוא ציין. עכשיו זה הזמן של האוסף לעבור הלאה ולמצוא בית אוהב וחם. 

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד