אקזוטיקה למתחילים: פטרונאס SRT מציגה מיני בייק קרבי במהדורה מיוחדת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קבוצת המרוצים פטרונאס SRT מציגה מיני בייק קרבי במדי הקבוצה שייוצר במהדורה מוגבלת של 46 יחידות כמחווה לולנטינו רוסי

כידוע, הדרך אל מסלול המרוצים והתחרות בליגות הבכירות היא ארוכה, ואין כמעט רוכב שמגיע לרמות הגבוהות ביותר שלא החל את הקריירה הדו-גלגלית שלו בגיל הגן. אחת התחנות החשובות עבור הרוכבים הצעירים בדרך על הקריירה המקצועית עוברת באופנועי ה"מיני בייק" איתם ניתן ללמוד את יסודות רכיבת המסלול בטרם שעולים לאופנועים "בגודל מלא" בקטגוריות הנפח קטנות.

לרוב אופנועי מיני בייק לא ממש עושים עלינו רושם מיוחד, והם מגניבים בעיקר עבור קהל היעד שלהם. אבל לעיתים רחוקות צץ אופנוע מיני בייק מגניב באמת, כזה שגם אנחנו היינו רוצים לשים בחניה או בסלון, כמו המיני בייק החדש שחשפה קבוצת פטרונאס SRT המשתתפת באליפות ה-MotoGP.

האופנוע שנושא את צבעי הקבוצה בשחור-טורקיז מיוצר על ידי חברת OHVALE האיטלקית שמתמחה ייצור אופנועי מיני בייק ספורטיביים, והוא מוצע כמהדורה מיוחדת בת 46 עותקים ממוספרים כמחווה לולנטינו רוסי שתלה את חליפת המרוצים שלו בסוף עונת ה-MotoGP החולפת ורכב בשורות הקבוצה בעונתו האחרונה באליפות.

מתחת לפרינג המדליק מסתתר דגם ה-GP-0 הבכיר של OHVALE שמצויד במיטב המכלולים מהקטלוג של החברה. המנוע מקורר האוויר בנפח 160 סמ"ק מתוצרת זונגשן אולי לא ישאיר אתכם חסרי נשימה (אבל הוא לא נועד להיות כזה כיוון שמדובר באופנוע מתחילים), אבל הוא מצויד בקיט קרבורטור משופר בקוטר 28 מ"מ מתוצרת דלור'טו עם קיט יניקה פתוח ומערכת פליטה מתוצרת חברת Arrow  המאפשרים להציג הספק של כ-25 כ"ס. תיבת ההילוכים היא בעלת 4 יחסי העברה, אם כי בדגמים אחרים של OHVALE ניתן לקבל גם תמסורת אוטומטית.

לרוב המכלולים באופנועי מיני בייק הם פשוטים למדי, אך לא במקרה של GP-O שמכוון גבוה לרוכבים צעירים שאפתניים. מצמד מחליק הוא ציוד סטנדרטי, מערכת המתלים המאפשרת כיוונון מלא מורכבת ממזלג קדמי הפוך בקוטר 38 מ"מ כשמאחור ישנו בולם מתוצרת אוהלניס טעל הבלימה מלפנים מופקד קאליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות מתוצרת J.Juan ודיסק בקוטר 190 מ"מ. לאופנוע יש שלל חלקים בכרסום CNC כמו משולשי המזלג חישוקים קלים במיוחד בקוטר 10 אינטש וצמיגי סליקס ייעודיים מתוצרת פירלי. אבל מה שחושב לא פחות, ואולי הכי חשוב, ל-GP-O יש מערכת טלמטריה מובנית מבוססת GPS עם תצוגת נתונים דיגיטלית בלוח המחוונים שתעזור לא רק לרוכב אלא גם להורה המדרבן לבדוק היכן נקודות השיפור עליהן צריך לשים דגש.

האופנוע, שכל יחידה שלו ממוספרת בלוחית, מגיע עם סט כלים ייעודי לטיפול וכיוון הרכיבים השונים, ג'ק מרוצים, שטיח עבודה וכיסוי בצבעי קבוצת פטרונאס. לכל החבילה הזו מוצמד תג המחיר עסיסי של 9,600 יורו, כמה מאות יורו יותר ממחירו של ימאהה R7. אבל מי אמר שמרוצים הם עסק זול?

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד