אופנוע במיליון בדרך לנמל: MV אגוסטה 4C6

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
באיביי דורשים מיליון דולר על אופנוע של MV אגוסטה משנת 1967, הראשון מתוך 127 יחידות שנוצרו. מחיר מוצדק או מופרך? תשפטו בעצמכם

כשמדובר באופנועי אספנות נדירותו של האופנוע משפיעה על מחירו הרבה יותר ממצבו הכללי, כשבמקרים רבים גרוטאה נדירה תהיה שווה לבעליהם הרבה יותר כסף מאופנוע סטנדרטי ומשוחזר בן אותו הגיל. אם האופנוע גם נדיר וגם במצב טוב, מחירו יכול לנסוק לאזורים שרק בעלי ממון יכולים להרהר על הצבתו בחניון הבייתי. אופנוע ה-MV אגוסטה 750 אמריקה עליו כתבנו בשבוע שעבר הוא דוגמא טובה לאופנוע שכזה, אבל השבוע נציג לפניכם יצירה נוספת של MV אגוסטה, נדירה הרבה יותר ומתומחרת על ידי בעליה באופן מרקיע שחקים, עם תג מחיר עגול של מיליון דולר!


האופנוע המדובר הוא MV אגוסטה 4C6 משנת 1967. מדובר באופנוע הראשון של החברה לכביש הציבורי שהיה בעל מנוע בתצורה של ארבעה צילינדרים לרוחב, תצורה שהיום נראית טריוויאלית למדי אבל נחשבה אז לאקזוטית. שמו של האופנוע מסמל את העובדה שהוא היה בעל ארבעה צילינדרים ונפח המנוע עמד על 600 סמ"ק (592 סמ"ק ליתר דיוק).

במקור, שימש המנוע את אופנוע הגרנד פרי של MV אגוסטה בקטגוריית ה-500 הבכירה. מנוע זה אמנם יצא לגמלאות באותה שנה, עת עברה MV להשתמש במנוע טריפל באופנועי הגרנד פרי שלה. עם זאת, התצורה והטכנולוגיה הבסיסית של המנוע ליוותה את דגמי הארבע צילינדרים של החברה עד שפשטה את הרגל ונסגרה בשנת 1980.

המנוע מקורר האוויר צויד בשני שסתומים לצילינדר, אך עם צמד גלי זיזים עליונים והוזן על ידי צמד מאיידים בקוטר 24 מ"מ. ההספק המרבי עמד על 60 כ"ס מרשימים לתקופה, בעיקר בהתחשב בעובדה שלאופנוע הגרנד פרי 500 של MV היו כ-75 כ"ס. עם זאת, למרות ההצלחה על מסלולי המרוצים ושורשי המנוע, ה-4C6 לא יועד להיות אופנוע ספורט אלא אופנוע GT, גרנד טורר למרחקים ארוכים.

גם נתון המשקל הגבוה שעמד על כ-221 ק"ג יבשים והינע סופי על ידי גל הינע לא הותירו ספק. זה היה אמור להיות אופנוע פרימיום יקר, כשבהתאם לכך צויד במכלולים נדירים לתקופה כמו שני בלמי דיסק מלפנים ומתנע חשמלי. העיצוב לעומת זאת היה שנוי במחלוקת, עם פנס קדמי רבוע וגדול שבמכלול המסיכה שהקיפה אותו הותקנו השעונים. מידותיו הגדולות, משקלו הגבוה והחזית המוזרה העניקו ל-4C6 את הכינוי הלא מחמיא The Black Pig.



רק 127 יחידות של ה-4C6 ייוצרו בין השנים 1967 ל-1971, מה שהופך אותו לאופנוע נדיר במיוחד בכל קנה מידה. ייחודו של האקזמפלר הספציפי המוצע למכירה הוא בכך שמדובר באופנוע הראשון שיוצר, עם מספר שלדה 001, גוף צבוע בשחור, מיכל דלק מצופה כרום ומנוע בציפוי זהוב.

האופנוע המדובר הופיע במספר כתבות במגזינים לאופנועים קלאסיים וכולל את כל הניירת והכלים המקוריים איתם יצא מהמפעל. מצבו המכאני טוב מאוד ועל מד האוץ שלו רשומים כ-26 אלף ק"מ, וזה לטענת המוכר מצדיק לדרוש עבורו סכום בדיוני של מיליון דולר.

אלא שבדיקה קצרה באינטרנט מראה שלמרות הייחוס, הייחוד ונדירותו של האופנוע המוכר כנראה טיפס על עץ גבוה מידי. האופנוע פורסם למכירה כבר לפני למעלה משנה במחיר של 1.1 מיליון דולר, פער של 100 אלף דולר תמימים.

לאור מיעוט האופנועים שיוצרו ושרדו, נדיר לראות 4C6 שיוצא למכירה. עם זאת, לפני כשנתיים הוצע למכירה אופנוע מספר 88 משנת 1969 בסכום של 100 אלף דולר. אז עם כל הכבוד לכך שמדובר באופנוע הראשון שיוצר, כנראה לא מוצדק לשלם עליו מחיר הגבוה פי עשרה. אז עד שהמוכר יתעשת, יש מספיק זמן לחסוך ובינתיים לשטוף את העיניים.  

איך נשמע ה-4C6?

תמנות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד