בדרך לנמל: וינסנט בלאק שאדו C

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אופנועי וינסנט נחשבים ל"גביע הקדוש" בקרב אספני האופנועים. וינסנט בלאק שאדו הנדיר מצדיק ללא ספק את המעמד לו זוכים אופנועי החברה, ואקזמפלר המוצע כעת במחיר של 90 אלף דולר נחשב למציאה

ישנם הרבה פרמטרים בעולם האספנות המשפיעים על הערך והביקוש של כלים מסוימים. בין הכללים המנחים והקובעים את "מקדם האספנות" אפשר לציין שדגם שיוצר בכמויות נמוכות יחשב לרוב כנדיר ומבוקש יותר, אך להיסטוריה הספציפית של אותו דגם והשפעתו על עולם האופנועים יש חלק נכבד בכך. לפעמים מספיק הסמל של היצרן הנכון, רצוי כזה שנעלם לפני עשרות שנים, כדי להצית את תשוקתם של האספנים בכל פעם שמתגלגל לשוק אופנוע מתוצרת החברה.

אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא של אופנועי וינסנט, יצרנית האופנועים הבריטית שנוסדה בשנת 1928 על ידי פיליפ וינסנט ופשטה רגל בשנת 1955. במשך שנות פעילותה הקצרות, עמדה וינסנט בחזית הטכנולוגית של יצרניות האופנועים והייתה אחראית לכמה מהאופנועים החזקים והמהירים ביותר של התקופה. בהתאם לכך אופנועי וינסנט היו יקרים יחסית והיקף המכירות נמוך, מה שהפך את אופנועי החברה ששרדו את השנים למבוקשים מאד בקרב האספנים ומחירם בהתאם. רק לפני קצת יותר משנה נמכר במכיר פומבית וינסנט בלאק ליטנינג נדיר במחיר של קרוב למיליון דולר! וגם וינסט קומט צנוע, עממי ונפוץ יחסית התארח כאן במדור ונמכר במחיר של למעלה מ-20 אלף דולר.

אחד האופנועים המבוקשים ביותר מתוצרת וינסט הוא ה-Black Shadow שנחשב לגביע הקדוש של האספנים. הבלאק שאדו הוצג לראשונה בשנת 1948 והיה הדבר הכי מהיר וסקסי יכולתם לרכוש על שני גלגלים, בהנחה שיכולתם להרשות זאת לעצמכם. בתקופה שאירופה וגם בריטניה ליקקה את פצעי מלחמת העולם השניה, ואנשים חיפשו כלי רכב ואופנועים זולים ובסיסיים, וינסנט לא היססה להוציא לשוק אופנוע על ספורטיבי עם מנוע וי-טווין בנפח 998 סמ"ק. זאת להזכירכם בתקופה שבה וספה, שלא לומר BSA באנטם נחשבו מותרות.

המנוע של הוינסט בלאק שאדו, בעל זווית של 50 מעלות בין הצילינדרים וגל זיזים עילי יחיד, היה פיתוח של מנוע הראפיד. אך בזכות שסתומים שונים, מאיידים מוגדלים ויחס דחיסה גבוה יותר חילץ הספק של 55 כ"ס, 10 כ"ס יותר מאשר בראפיד העממי, ההספק מרשים לתקופה אפשר לבלאק שאדו לרשום מהירות מרבית של 201 קמ"ש שנחשבה אז בגדר מדע בדיוני. גרסאות משופרות של הבלאק שאדו קבוע שיאי מהירות בימת המלח של בונוביל וחצו את קו ה-240 קמ"ש. מהר יותר מלא מעט אופנועים מודרניים.

הבלאק שאדו היה הטווין הנמכר ביותר של וינסט מלבד הראפיד אחרי מלחמת העולם השניה. בשמונה שנות ייצורו נבנו 1727 יחידות ממנו, מתוכן 1,507 מסדרה C אשר יוצרה מסוף שנת 1948 עד לשנת 1955. בשנת 1955 הוציאה וינסט את סדרה D שהתהדרה בשלדה חדשה, מערכת חשמל מתקדמת יותר ועוד מספר שיפורים שהיו אמורים להפוך את הצל השחור למודרני יותר. אלא שוניסט כבר הייתה בעיצומו של משבר ו-רק 144 יחידות יוצרו מסדרה D בטרם סגר המפעל את שעריו.

מן הסתם סדרות  B (שהייתה הראשונה) ו-D הן הנדירות והמבוקשות ביותר של הבלאק שאדו, אך גם אופנועים מסדרה C  נחשבים נחשקים ביותר. כעת יש לכם הזדמנות לשים את היד על וינסנט בלאק שאדו C משנת 1952 המוצע בימים אלו במכירה פומבית ב-eBay, במחיר התחלתי של 90 אלף דולר (כמעט 700 אלף ש"ח אחרי מיסים בישראל).

האופנוע שופץ לחלוטין בתהליך ארוך שארך 3 שנים נעשה על ידי דייב מאטסון, מומחה לאופנועי וינסנט שגם מחזיק בשיא מהירות על אופנוע וינסנט בימת המלח של בונוביל. האופנוע שופץ באופן מלא כשהוא נאמן למקוריות, למעט מערכת חשמל משודרגת שנלקחה מסדרה D המתקדמת יותר של הבלאק שאדו. מאז הושלם שיפוץ האופנוע הוא נסע רק 32 מייל – מה שאומר שבעיקר הזיזו אותו ממקום למקום בחניה. כרגע מחירו של האופנוע הוא בגדר מציאה, שכן על פי רוב השווי של וינסנט בלאק שאדו C במצב טוב עומד בממוצע על כ-125 אלף דולר.

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד