אופנועי נורטון בדרך לישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים המיתולוגית שחזרה לחיים לפני כעשור תתחיל לשווק את אופנועיה בישראל במהלך החודשים הקרובים. מבחר הדגמים של היצרנית שיגיע לארץ כולל אופנוע ספורט אקזוטי, דגמי רטרו מודרניים ואת הסקרמבלר החדש שהוצג לאחרונה

גודלו של השוק הדו-גלגלי בישראל אמנם קטן ביחס למקביליו בעולם, אך אין לו במה להתבייש מבחינת עושר היצע הדגמים והמותגים המוצעים בו. כעת אנחנו מתבשרים על מותג נוסף שעתיד לנחות בישראל, עם שם קלאסי ששורשיו מגיעים עד לראשית ימי תעשיית האופנועים. מדובר בנורטון, יצרנית האופנועים הבריטית שקמה לתחיה בשנים האחרונות, שתיוצג בישראל על ידי חברת Moto24 שהחלה לאחרונה גם לייבא את אופנועי MB מונדיאל.

מ-Moto24 נמסר כי ראשוני האופנועים של נורטון ינחתו בישראל בסוף שנת 2019, כשבתחילת 2020 יתייצב בארץ הארסנל המלא של דגמי נורטון. המחירים והמפרטים המלאים של האופנועים יפורסמו כאשר יושקו בישראל על פי הלו"ז המתוכנן.



ההיסטוריה ארוכה ועשירה ויכולה למלא ספר עב כרס, אך בקיצור נמרץ, דרכה של נורטון החלה בשנת 1898 כאשר הוקם מפעל המקורי של החברה בעיר ברמינגהאם. אנגליה הובילה את תעשיית האופנועים במחצית הראשונה של המאה ה-20, ונורטון הייתה אחת החברות הבולטות באותה התקופה שהובילו טכנולוגית וגם זכו להצלחות גדולות על המסלול וקבעו לא מעט שיאי מהירות.

לאחר מלחמת העולם השניה ניסתה נורטון לחזור לשגרה, דגמי המנאקס והדומינינטור זכו להצלחות ב-TT של האי מאן ובמרוצים נוספים, אך כיוון שהציבור פחות היה מעוניין ויכול להרשות לעצמו אופנועים חזקים, מהירים ויקרים התקשתה נורטון לשרוד. בשנת 1953 נמכרה נורטון לקבוצת AMC שכללה גם את מצ'לס ו-AJC כאשר אופנועי הקבוצה חלקו מכלולים משותפים. עשור לאחר מכן נסגר המפעל המיתולוגי בברמינגהאם ואופנועי נורטון עברו להיות מיוצרים במפעל AMC.

בשנות ה-60 החלה הפלישה האיטית של האופנועים היפניים  על רקע החלטות ניהוליות כושלות של כלל תעשיית הרכב והאופנועים הבריטית, שביתות ועיצומים של ועדי עובדים ואיכות יוצר ירודה. קבוצת AMC פשטה רגל ועברה ארגון מחדש בשנת 1966 ונורטון הייתה הסיכוי של הקבוצה לשרוד הזכות נורטון קומנדו שהיה האופנוע הבריטי החזק והמהיר ביותר של התקופה ושירת הברבור של החברה. זה לא הספיק ובשנת 1972 בהתערבות ממשלת בריטניה נאלצה נורטון להתאחד עם קבוצת טריומף BSA, שגם היא בקושי שרדה עד לסוף העשור.



מאז שנות ה-80' נעשו מספר נסיונות להחזיר את נורטון לחיים אך כולם כשלו, עד שנרכשה על ידי איש עסקים בריטי בשם סטיוארט גרנר שהקים מפעל חדש ומודרני בדוניגנטון. נורטון התנהלה באופן איטי ומחושב במשך מספר שנים אך בשנת 2015 קיבלה תנופה מחודשת והציגה דור חדש של אופנועים. כיום כולל קו הדגמים של נורטון את דגמי הקומנדו והדומיננטור בעיצוב הקלאסי המתבססים על מנוע טווין מקבילי מקורר אוויר, כשמן הצד השני מוצע אופנוע סופרבייק מרשים, אקזוטי וקיצוני עם מנוע V4.

בנורטון לא הסתפקו בכך ובסוף השנה שעברה חשפו את האטלס, סקרמבלר בעיצוב רטרו אך עם מכלולים מודרניים ועל בסיס מנוע טווין מקבילי מקורר מים בנפח 650 סמ"ק – שהוא נגזרת של מנוע ה-V4 של דגם ה-RR. למרות תהליך ההתרחבות, נורטון עדין מוגדרת כיצרנית "בוטיק" עם היקף יצור של כמה אלפי אופנועים בודדים בשנה בעבודת יד – אך אם זאת התמחור, לפחות של דגמי נורטון אטלס בבריטניה, הוא מעט יותר גבוה מהסקרמבלרים המקבילים של דוקאטי. כך שאמנם הוא לא צפוי להיות להיט מכירות במקומותינו כמו סאניאנג ג'וירייד, אבל בהחלט להוסיף קצת צבע וגאווה בריטית לכבישים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד