תראו ציפור: סוזוקי חשפה היאבוסה חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אחרי ציפיות רבות ושפע הדלפות, סוזוקי היאבוסה החדש סוף סוף נחשף והוא נראה כמו... סוזוקי היאבוסה

סוזוקי היאבוסה נחשב במשך שנים ארוכות לדינוזאור בעולם האופנועים, זכר למרוץ החימוש שנערך בין היצרניות היפניות בשנות ה-90' כדי לקטוף את התואר "האופנוע המהיר בעולם". אלא שבשלב מסויים אופנועים עם מהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש הפכו להיות לא פוליטקלי קורקט, והיצרניות ההיפניות החליטו להדמים את התותחים. עם זאת, ההיאבוסה המשיך להיות מיוצר, צבר לעצמו עדת מעריצים בקרב חובבי השיפורים, מרוצי הדראג וגם הפך לסוג של אייקון תרבותי בסרטי מרוצים מחתרתיים.



כיוון שנותר כמעט בודד בנישה שלו, ומכירות אופנועי ספורט גדולים בלאו הכי נמצאים בנסיגה, בסוזוקי לא טרחו להשקיע יותר מידי בפיתוח ההיאבוסה, ולמעשה הדור השני שלו (שמתבסס על האופנוע המקורי שהוצג ב-1999) יוצר  ללא שינוי משמעותי מאז שנת 2007. די נדיר בעולם האופנועים. סוזוקי היו יכולים לייצר את ההיאבוסה ללא שינוי מצידם 20 שנה נוספות אלמלא תקנות זיהום האוויר המחמירות, לכן שקדו על פיתוח דור חדש להיאבוסה, שאחרי שלל שמועות, הדלפות וטיזרים נחשף כעת רשמית סוף סוף.

 


צריך להתאמץ כדי להבחין שמדובר באופנוע חדש, כיוון שבסוזוקי השכילו לשמור על המראה המוכר בעל הקווים המעוגלים האווירודינמיים של ההיאבוסה, שבזמנו זכה לביקורות רבות. מבט יותר מדוקדק מגלה שוניים שנעשו בעיקר בחלקו הקדמי של הפרינג, ביחידת התאורה הראשית ויחידת זנב הרמונית יותר שעדין שומרת על ה"גיבנת" האווירודינמית. 

מה שבולט לא פחות הוא המפלט החדש והעצום, שמזכיר את הצורך לעמוד בתקנות זיהום האוויר המחמירות. עם זאת בניגוד למגמה של הגדלת הנפחים, המנוע בהיאבוסה החדש נותר בנפח של 1,340 סמ"ק. למעשה זהו אותו מנוע שקיבל שורת עדכונים ובהם גל ארכובה חדש, תכנון חדש לתא הבעירה, שסתומי טיטניום חדשים, מערכת ניהול חדשה ומערכת ראם-איר משופרת. כל אלו עוזרים להיאבוסה להציג הספק של 190 כ"ס, 7 כ"ס פחות מבעבר ופחות מהבציר העדכנית של אופנועי ההיפרספורט הקיצונים שמתהדרים ביותר מ-200 כ"ס.

על הדרך איבד מנוע ההיאבוסה גם מומנט שירד בחצי קג"מ ל-15.3 קג"מ בסך הכל. עם זאת בסוזוקי טוענים לשיפור בזמינות הכוח ומנפנפים בנתוני תאוצה שהשתפרו דווקא: 3.2 שניות בתאוצה ל-100 ו-6.8 שניות בתאוצה ל-200 קמ"ש, שיפור של 0.2 ו-0.1 שניות בהתאמה. המהירות המרבית נותרה מוגבלת ל-299 קמ"ש.

השלדה הוקשחה, יש תת שלדה אחורית חדשה וקלה יותר בק"ג וגם מערכת המתלים מתוצרת קאייבה עברה שדרוגים, אבל מה שיותר משמעותי הוא הקפיצה בתחום האלקטרוניקה. מעתה מצויד היאבוסה במערכת לבחירת מצבי רכיבה בעלת שלושה מצבים קבועים ועוד שלושה מצבים לכיול על ידי הרוכב, בהם ניתן לבחור מבין 3 מפות הצתה שונות, 10 מצבי התערבות של בקרת המשיכה, שליטה על רמת בלימת המנוע ופעולת הקוויקשיפטר. בנוסף ישנם מערכת בקרת שיגור לטובת חובבי מרוצי הדראג יחד עם מערכת למניעת ווילי ובקרת שיוט (ספורט תיור, בכל זאת).  
המחיר ההתחלתי של ההיאבוסה החדש בארה"ב עומד על 18,500 דולר. 

2 תגובות

  1. דורון וקנין

    דוקי
    תשמור לי אחד לבן.

  2. מחשבה מייצרת מציאות

    רררררר…. האופנוע הבא שלי!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד