שלום למלך היפני: סוזוקי מפסיקה לייצר את ההיאבוסה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
19 שנים לאחר שיצא לאוויר העולם, יורד סוזוקי היאבוסה מפס הייצור. אך לכל המאוכזבים כדי להמתין, כי היורש אמור לפרוש כנפיים בקרוב

אחרי כמעט 20 שנים על הכביש, סוזוקי הודיעה השבוע על עצירת פס הייצור של היאבוסה, אופנוע הספורט במשקל כבד שהפך לאייקון מוטורי. האופנוע, שהחל להיות משווק בשנת 1999, יזכה למיתת נשיקה בשל רגולציות חדשות של האיחוד האירופי לגבי פליטת מזהמים ובטיחות שהוא אינו עומד בהן.

למעשה, אותן רגולציות נכנסו לתוקף בתחילת שנת 2016, אך החברה היפנית ביקשה וקיבלה הארכה לישומן. האופנועים של שנת הייצור 2019 ימשיכו להימכר בינתיים בארצות הברית בלבד, אך ברגע שהמלאי יסתיים הוא לא יחודש.

עם זאת, בסוזוקי לא מתכוונים לוותר על נציגות בשוק האופנועי הסופר-על  ולהותיר את הבמה לקאוואסאקי נינג׳ה H2), בפרט שברבות השנים צבר לעצמו ההיאבוסה קהל  אדוק עם מועדוני מעריצים ברחבי העולם והיצע שיפורים עצום. החברה חידשה לאחרונה את רישיונה על השם היאבוסה כסימן רשום, לכן אנחנו צפויים לקבל יורש שימשיך את דרכו, אך  על פי הערכות שונות הוא לא אמור להופיע בסוכנויות סוזוקי לפני סוף העשור.

סוזוקי היאבוסה נולד כחלק ממרוץ החמוש בין יצרניות האופנועים היפניות בשנות ה-90' במאבק על תואר האופנוע הכי מהיר בעולם. בתקופתו היה ההיאבוסה האופנוע הראשון בהיסטוריה בייצור מסחרי להגיע למהירות של מעל 312 קמ"ש מדודים, כשהוא מצויד במנוע בנפח 1,299 סמ"ק בהספק של 173 כ"ס ונעזר בעיצוב אוורודינמי עם הגיבנת המפורסמת בחלקו העליון של הזנב.

עם הזמן לאור הביקורת שספגו היצרניות היפניות על התנהלותן הוגבלה מהירותו של ההיאבוסה ל-299 קמ"ש, אך רבים הסירו את ההגבלה הממוחשבת ובאמצעות שלל שיפורים שברו שיאי מהירות ותאוצה במרוצי דראג, חוקיים ולא חוקיים.

בשנת 2007 עבר ההיאבוסה שדרוג מהותי ראשון, כאשר נפח המנוע הוגדל ל-1,340 סמ"ק וההספק עלה ל-197 כ"ס, מה שהופך אותו לאחד האופנועים הסדרתיים החזקים ביותר גם כיום. מאז עבר ההיאבוסה רק שינוי עיצוב ועדכונים קלים בלבד, וכעת הוא הפך להיות חלק מההיסטוריה.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד