תערוכת מילאנו 2021: גל האדוונצ'רים שבדרך

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תערוכת האופנועים החשובה באירופה נפתחת עם מתקפה של דגמי אדוונצ'ר חדשים מסקרנים. הנה כמה מהדגמים שנזכה לראות בישראל כבר בשנה הקרובה

הוסקוורנה נורדן 901
מאז עברה לבעלות ק.ט.מ חזרה הוסקוורנה להתמקד בהרחבת היצע הדגמים שלה מעבר לתחום האנדורו והמוטוקרוס. הבחירה בתחום האדוונצ'ר היא טבעית, לא רק בגלל ההיסטוריה של הוסקוורנה עם דגמי דו"ש גדולים, אלא גם לאור ההיצע הגדול של דגמי האדוונצ'ר של ק.ט.מ – מה שאומר מדף חלפים ופלטפורמות עמוס וזמין.

לכן, לא תופתעו שהוסקוורנה נורדן 901 חולק בסיס משותף עם ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר, וזה כולל בראש ובראשונה את מנוע הטווין המקבילי בנפח 889 סמ"ק בעל גל ארכובה של 270 מעלות המספק 105 כ"ס ו-10.5 קג"מ. העיצוב המדליק הוא כמעט העתק מדויק של דגם הקונספט של הוסקוורנה שהוצג לפני שנתיים, ואם תביטו מהצד תוכלו למצוא דמיון לא מבוטל לק.ט.מ 990 אדוונצ'ר הקלאסי.

נורדן 901 הוא אדוונצ'ר בעל נטיית שטח מובהקת, כפי שמעידה הבחירה לציידו בחישוק 21 אינטש מלפנים ו-18 אינטש מאחור (עם שפיצים כמובן), צמיגי פירלי סקורפיון ראלי קרביים ומרווח גחון מרשים של יותר מ-25 ס"מ. המפרט הטכני כולל מתלי WP מתכווננים באופן מלא עם מהלך ארוך יותר מאשר בק.ט.מ 890 אדוונצ'ר הסטנדרטי (אבל לא יותר מגרסת ה-R), מערכת בלימה עם צמיד דיסקים מלפנים וקאליפרים רדיאליים בעלי 4 בוכנות של J.Juan ומערכת ABS הפועלת גם תחת הטיה ומציעה מצב שטח המבטל את פעולתה על הגלגל האחורי.

בנוסף מגיע נורדן 901 עם אפשרות בחירה בין שלושה מצבי רכיבה, בקרת אחיזה בעלת מספר מצבי פעולה, קוויקשיפטר מלא ומערכת בקרת שיוט כסטנדרט.
בישראל אמור הוסקוורנה נורדן 901 לנחות כבר בתחילת 2022 כשהוא שם על הכוונת לא רק את אחיו הכתום אלא גם, ובעיקר, את ימאהה טנרה 700.

הונדה NT1100
המעבר לתקינת יורו 5 אפשרה להונדה לעשות סדר מחדש בהיצע דגמי התיור ואדוונצ'ר-כביש שלה. דגמי ה-VFR1200X קרוסטורר ו-VFR800X קרוסראנר הוותיקים יוצאים לגמלאות ואת מקומם אמור לתפוס NT1100 החדש שעורך בכורה רשמית במילאנו.

אם מתבוננים היטב ניתן לזהות שמתחת למסיכה המודרנית ופרינג הצד העליון מסתתר לא אחר מאשר האפריקה טווין המצליח. NT1100 הוא למעשה אפריקה טווין שעבר עיצוב מחודש והתאמה לרכיבת תיור-כביש  עם מעבר לחישוקי 17 אינטש העוטים צמיגי כביש מלאים במקום חישוקי השפיצים בקוטר 21 ו-18 אינטש  של ה"אפריקה", מושב נמוך ותיורי יותר ומתלי Showa מתכוונים בעלי מהלך קצר יותר של 150 מ"מ. מיכל דלק בנפח של 20 ליטר אמור לספק טווח רכיבה של כמעט 500 ק"מ.

מנוע הטווין המקבילי מספק 102 כ"ס ו-10.3 קג"מ ותיבת הילוכים כפולת מצמד DCT תוצע כאופציה. כמקובל בהונדה, גם NT1100 עמוס מערכות עזר אלקטרוניות החל ממערכת ABS בעלת מספר מצבי פעולה, חמישה מצבי כיול למנוע, בקרת אחיזה בעלת שלושה מצבי פעולה, בקרת שיוט ואפילו בקרת ווילי – למרות שזה רחוק מסוג הפעולות של רוכבי אופנועי תיור מסוגו.
הונדה תציע את NT1100 עם שלל אפשרויות אבזור וזיווד מקורי לבחירת הלקוחות חובבי הטיולים, כשבישראל אנחנו אמורים לראותו במחצית הראשונה של 2022.

אפריליה טוארג 660
אפריליה הייתה מהחלוצות באופנת האדוונצ'רים אי שם בסוף שנות ה-80', כשאלו פשוט נקראו דו"שים. כעת, באיחור ניכר, קופצים האיטלקים שוב לפלח השוק התוסס ביותר בתעשייה ומחזירים לחיים את "טוארג" הנקרא על שם שבט הנוודים המפורסם מהסהרה. אפריליה טוארג 660 שעורך בכורה במילאנו הוא אדוונצ'ר בנפח בינוני עם תנוחת רכיבה זקופה במיוחד, מראה מדליק ואוריינטציה קרבית, או במילים אחרות: התשובה האיטלקית לימאהה טנרה 700.

המנוע בטוארג 660 הוא אותו מנוע טווין מקבילי המוכר גם טואנו 660 ו-RS660 שכבר מוכרים לנו, אך עבר כיול מאופי רייסרי לכזה גמיש המתאים למשימות תיור. בהתאם לכך ההספק המרבי הופחת מ-95 ל-80 כ"ס אך שופרה זמינות הכוח עם מומנט של 7 קג"מ. לטובת יכולת השטח ישנם בולמים בעלי כוונון מלא ומהלך נדיב של 240 מ"מ, חישוקי שפיצים בקוטר 21 אינטש מלפנים ו-18 אינטש מאחור וצמיגים בעלי פרופיל קרבי. לטובת מסעות ארוכים מיכל הדלק מציע נפח מכובד של 18 ליטרים. כמתבקש ישנה גם לא מעט אלקטרוניקה, עם חבילת ה-ARPC של אפריליה הכוללת כאן 4 מצבי רכיבה, ABS הפועל בהטיה, בקרת אחיזה בעלת מספר מצבי פעולה עם מצבי שטח ייעודיים.

בישראל אנחנו אמורים לראות את אפריליה טנרה 660 במהלך המחצית הראשונה של 2022 והשאלה הגדולה היא האם מחירו יהיה תחרותי כמו זה של הטנרה.

בנלי TRK800
בנלי האיטלקית-סינית ממשיכה בתהליך ההתעצמות, ואחר שכבשה נתח מכובד משוק האופנועים בנפח קטן בינוני באירופה היא מכוונת לליגה של הגדולים. וכמובן אי אפשר להתחרות בליגה של הגדולים בלי אדוונצ'ר רציני, ולנישה הזו בדיוק אמור להיכנס TRK800 החדש שנחשף במילאנו.

ה-TRK800 שומר על קשר עיצובי לאחיו הקטן בנפח 500 סמ"ק (שהוא האופנוע הנמכר ביותר באיטליה השנה), עם כל מאפייני ז'אנר האדוונצ'ר: כנף קדמית גבוהה, מגיני צד קרביים משקף גבוה וכמובןן נקודות עיגון לזיווד. על ההנעה אחראי מנוע הטווין המקבילי בנפח 745 סמ"ק שכבר מותקן באופנוע הנייקד לונצ'ינלו 800, כשהוא מניב הספק של 76.2 כ"ס ב-8500 סל"ד ומומנט של 6.8 קג"מ ב-6500 סל"ד.

נכון לעתה, הוצג TRK800 בגרסה רגילה עם חישוק 19 אינטש קדמי וחישוק 17 אינטש אחורי, חישוקי שפיצים, מזלג קדמי מתכוונן מתוצרת מרזוקי ומהלך מתלים של 170 מ"מ. בעתיד אמורה להצטרף גרסת X קרבית יותר עם חישוקים מוגדלים, מתלים משודרגים ומיגונים היקפיים לטובת חובבי השטח כאלטרנטיבה לאדוונצ'רים דוגמת ימאהה טנרה ואפריליה טוארג הנזכרים לעיל.

המפרט הטכני כולל גם מצמג מחליק, זרוע אחרית מאלומיניום וקאליפרים ראדיאלים בעלי 4 בוכנות לדיסקים הקדמיים בחזית. עם זאת מבחינת אלקטרוניקה מספק הבנלי רק במערכת ABS ולא מציע שלל מערכות עזר כמו בחלק מהמתחרים האירופאים.
זה מן הסתם אמור לעזור לו לשמור על תג מחיר, שטרם פורסם,  ולהיות תחרותי בקטגוריה. אם יתומחר בצורה אטרקטיבית כמו יתר דגמי בנלי, קרי באזור ה-60 אלף ש"ח, הוא יכול להפוך ללהיט מכירות כמו אחיו הקטן כאשר ינחת בישראל.

קאוואסאקי ורסיס 650
לקראת שנת 2022 מעדכנת קאוואסאקי את ורסיס 650, אחד הכלים הפופולארים בקטגוריית הנפח הבינונית שזוכה להצלחה לא מבוטלת גם בישראל בקרב מי שמחפש אדוונצ'ר-כביש במחיר שפוי.
השינויים העיצוביים מתרכזים בעיקר בחזית, שם ישנן יחידות תאורה חדשות עם תאורת LED מלאה, עיצוב חדש למסכה הקדמית ופרינג הצידי ומשקף חדש.
הקוקפיט זכה למסך TFT צבעוני המשמש כלוח מחוונים ומציע גם קישורית לטלפון הסלולרי. בנוסף קיבל ורסיס 650 גם מערכת בקרת האחיזה משופרת עם שני מצבי פעולה לבחירת הרוכב.

מבחינה מכאנית לא נעשו בורסיס 650 שינויים, והוא ממשיך להיות מונע על ידי מנוע טווין מקבילי בנפח 649 סמ"ק המספק 69 כ"ס (יש גם גרסה מוגבלת הספק לבעלי רשיון A1).
קאוואסאקי תציע את הורסיס, לפחות באירופה, עם ארבע חבילות אבזור שונות : "אורבן", "טורר", "טורר פלוס" ו-"גראן טורר" המציעות שילוב של מגוון פריטים כמו זיווד מקורי, פנסי ערפל, חבילת חימום ועוד.

עוד ב-TheDoo
החמישיה: אופנועי אדוונצ'ר קרביים בנפח בינוני 
מבחן השוואתי: ימאהה טנרה 700 מול מוטוגוצי V85TT 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד