תערוכת מילאנו 2021: אופנת האדוונצ'ר מגיעה גם לקטנועים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אחרי הונדה, גם סאן יאנג ואפריליה מציגים קטנועים בעיצוב אדוונצ'רי קשוח. תהיו בטוחים שהן לא ישארו היחידות במה שנראה כאופנה החדשה

אופנת האדוונצ'ר כבשה בשנים האחרונות את תעשיית האופנועים, כשכמעט כל יצרנית שמכבדת את עצמה מציע לפחות אופנוע אחד, אם לא משפחה שלמה של דגמים, המציגים תנוחת רכיבה זקופה ורוח הרפתקנית .

על עולם הקטנועים, שלרוב מאמץ קצת באיחור את המגמות והטכנולוגיה של דגמי האופנועים, נדמה היה שאופנת האדוונצ'ר די פסחה. אמנם הונדה הציגה כבר לפני כארבע שנים את ה-X-ADV750 ובעקבותיו גרסת 150 סמ"ק – אבל בפרק הזמן הארוך הזה לא ראינו את יתר היצרניות יוצאות מגדרן כדי לבסס קטגוריה נוספת. בתערוכת מילאנו 2021 כנראה מבשרת על תפנית.
על הונדה ADV350 כבר סיפרנו לכם אתמול, אך עם פתיחת התערוכה מסתבר שהוא לא לבד, כשגם סאן יאנג ואפריליה מציגים קטנועי אדוונצ'ר משלהם.

סאן יאנג Husky ADV
כדי להבליט את היומרות הקשוחות בחרו בסאן יאנג לקרוא לקטנו-אדוונצ'ר שלהם בשם האסקי, כמו האסקי סיברי, ואולי שלא במודה ככינוי העממי דווקא לאופנועי הוסקוורנה. העיצוב של ההאסקי סאן יאנגי מתאפיין בניפוחים וקווים ישרים, מסכת חזית זקופה עם יחידות תאורת LED שמזכירות את החזית של ג'וימקס Z ושדרה מרכזית גבוה. את סממני האדוונצ'ר תוכלו למצוא במשקף הגדול, הכידון הגבוהה ובמגיני אבק מגומי לצינורות המזלג.

עם זאת, להאסקי חישוקי 13 אינטש בלבד, וצמיגים בפרופיל סולידי יחסית עם חתך 70 סטנדרטי, מה שאומר שרצוי שתוציאו לכם מהראש את האפשרות לרדת לאיזה שביל מזדמן. גם גובה מושב של  780 מ"מ, רק 15 מ"מ יותר מאשר בג'וירייד, אומר שצריך לקחת את ה"אדוונצריות" של ההאסקי בערבון מוגבל. מצד שני, מיכל דלק בנפח מרשים של 15 ליטרים אמור לאפשר טיולים ארוכים עם טווח רכיבה של כ-350 ק"מ.

בכל מקרה, אל תבנו על טיולים ארוכים באמת כיוון שנכון לעתה, סאן יאנג תציע את הקטנו-אדוונצ'ר שלה רק בגרסת 150 סמ"ק. המנוע המוזרק ומקורר הנוזל מספק 14.5 כ"ס נאים – אבל דוחק אותו לקטגוריית רישוי A1. סביר להניח שבעתיד הקרוב יקבל ההאסקי גרסאות נפח נוספות, לבטח גרסת 300 מתבקשת עבור השוק האירופאי.

המפרט של סאן יאנג האסקי כולל גם בולם מונושוק אחורי חצי אופקי ומערת ABS כשלרשות הרוכב עומד מסך TFT צבעוני ומרשים המשמש כלוח מחוונים, וכמקובל כיום מאפשר קישורית בלוטות' לטלפון הנייד.

אפריליה SR GT
המותג האיטלקי שעובר התעוררות מבורכת בשנתיים האחרונות, בין היתר עם סדרת דגמי ה-660, חוזר אט אט גם לשוק הקטנועים בו הוא היה שחקן די בולט באירופה בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. אל סדרת ה-SR המתחדשת של אפריליה מצטרפת במילאנו סדרת ה-GT. צירוף האותיות GT מסמל בדרך כלל "גראן טורר" אך במקרה הזה הכיוון התיורי הוא כאמור אדוונצ'ר.

העיצוב, כפי שניתן לצפות מהאיטלקים, מוקפד ומדליק כאשר ניתן למצוא ב-GT מלבד שלישיית יחידות התאורה מלפנים שהם סימן ההיכר של אפריליה גם קווי דמיון מסוימים לטוארג 660 שמוצג לצידו. בניגוד להאסקי של סאן יאנג, לאפריליה מראה קצת יותר זקוף ו"אדוונצ'רי", כשהוא מציע גם מרווח גחון נדיב יחסית של 17.5 ס"מ, למרות מידות חישוקים לא יוצאות דופן של 14 אינטש מלפנים ו-13 אינטש מאחור. עם זאת, נפח מיכל הדלק עומד על 9 ליטרים צנועים יחסית למיכל המגודל של הסאן יאנג.

אפריליה תציע את SR GT בגרסאות 125 ו-200 סמ"ק. המנוע בגרסת ה-125 מוכר גם מדגמי פיאג'ו מספק 14.7 כ"ס המרביים לקטגוריית הנפח עם מומנט של 1.2 קג"מ. גרסת ה-200 מצוידת במנוע חדש לגמרי בנפח של 174 סמ"ק אשר הספקו עומד על 17.4 כ"ס עם מומנט של 1.7 קג"מ. שני המנועים מצוידים במערכת Start&Stop לדימום מנוע בעת עצירה. המשקל הרטוב עומד על 144 ק"ג לגרסת ה-125 ו-148 ק"ג לגרסת ה-200. לוח המחוונים הדיגיטלי הוא בעלת תצוגת LCS משתנה ולא TFT מרשימה יותר, אך הוא בכל זאת מציע קישורית בלוטות לטלפון הסלולרי. אפריליה תציע את SR GT גם עם חבילת ספורט הכוללת דיסקי בלימה פרפריים וצביעות בהשראת הדגמי ה-RS הספורטיביים של החברה.

מחיר דגמי ה-SR GT לא פורסמו וכרגע גם לא ברור אם הם יגיעו ארצה ויחזירו את אפריליה לתחרות בשוק הקטנועים הקטנים מנוע היא נעדרת בישראל כבר כשני עשורים.

2 תגובות

  1. חדש על הכביש: אפריליה SR GT | TheDoo

    […] החדש אותו הציגה בתערוכת מילאנו האחרונה. מדובר ב-SR GT שמצטרף לגל הקטנועים בסגנון אדוונצ'ר ומשלב בעיצובו אלמנטים מהדגמים הספורטיביים של אפריליה, […]

  2. השקה מקומית: קימקו DTX360 | TheDoo

    […] כשנה לפני שהונדה הציגה את ADV 350. שלישית נכנסה לזירה הזאת אפריליה עם SR GT שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה וגם הוא נחת לא מכבר בישראל. סאניאנג לא מפגרים מאחור וגם […]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד