תערוכת מילאנו: ק.ט.מ אדוונצ'ר 790

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ק.ט.מ מציגה במילאנו סוף סוף את האדוונצ'ר 790 בגרסה רגילה ובגרסת R משודרגת - התשובה הכתומה בנישת האדוונצ'רים הבינוניים

ק.ט.מ הביאה לתערוכת מילאנו כה וכמה דגמים חדשים ומעניינים, אך גולת הכותרת הייתה חשיפתו הרשמית סוף כל סוף של אדוונצ'ר 790 החדש. השמועות על הצגת אופנוע אדוונצ'ר בינוני על בסיס מנוע הטווין הרוחבי של ק.ט.מ התרוצצו מאז הצגתו של מנוע זה בדיוק 790.

בחודש מאי האחרון נחשף האדוונצ'ר 790 "בטעות" בתמונה שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו כריס באריץ', רוכב אנדורו הרשמי של ק.ט.מ שזכה לרכב על האופנוע במהלך פיתוחו. מספר חודשים לאחר מכן נחשפו תמונות רשמיות של האופנוע בגרסת ה-R תחת הסוואה, לאחר שזה השתתף באירוע האדוונצ'ר של ק.ט.מ בסרדיניה.

עכשיו כאמור נחשף סוף סוף אדוונצ'ר 790 לקהל הרחב בשתי גרסאות, כשנוסף לגרסת ה-R הקרבית בעלת יכולת השטח המודגשת מוצגת גם גרסה רגילה ומתונה יותר לשימוש כביש יום-יומי, אך עדין עם יכולת שטח כמתבקש מהמורשת וההיסטוריה של ק.ט.מ. במקרה או לא, הצגתו של ק.ט.מ אדוונצ'ר 790 נעשית בצמוד לחשיפתו של ימאהה טנרה 700 החדש שאמור להיות אחד ממתחריו הישירים, לפחות של גרסת ה-R המכוונת ללקוחות שגם מעוניינים גם ביכולת שטח משמעותית, כך שההשוואה בין השניים מתבקשת.

מנוע ה-799 סמ"ק המוכר התמתן מעט ביחס לתצורתו בדיוק, כשההספק המרבי ירד מ-105 ל-94 כ"ס, כשכפיצוי הוא אמור להציע גמישות משופרת. המראה בשתי הגרסאות האדוונצ'ר 790 קרבי וזקוף, בין היתר הודות לבחירה בחישוקי שפיצים בקוטר 21" מלפנים ו-18" המותאמים ליעוד הקרבי. אם זאת, באופן מפתיע העדיפו בק.ט.מ להעמיס סביב המנוע שפע של פלסטיקה במקום להסתמך על מראה חשוף ומיגון מתכתי במקומות הנחוצים כמו בטנרה. האדוונצ'ר מציע מיכל דלק גדול בנפח 20 ליטר, האמור לספק טווח רכיבה של כ-450 ק"מ. המשקל היבש של האופנוע עומד על 189 ק"ג, כ-10 ק"ג יותר מאשר הטנרה.

בתחום מערכות העזר והאלקטרוניקה מצויד ק.ט.מ אדוונצ'ר 790 בשתי גרסאותיו במערכת ABS הכוללת גם מצב שטח המנתק את פעולת המערכת על הגלגל האחורי, מערכת בקרת משיכה הפועלת גם במצבי הטיה שונים ומצב רכיבה offroad המאפשר תגובות מנוע ומצערת המותאמות לרכיבה לשטח. כאופציה ניתן לקבל גם מערכות בקרת שיוט וקוויק שיפטר.

לגרסת ה-R ישנה כנף קדמית גבוהה המותאמת לרכיבה בשטח, מושב שטוח במקום זה המדורג של האדוונצ'ר הרגיל שגבוה ב-3 ס"מ ואחראי גם לתנוחת רכיבה זקופה יותר, אך למרות זאת הוא מצויד במשקף נמוך יותר מאשר בגרסה הרגילה.

עוד הבדלים באדוונצ'ר 790 R הם מזלג הקדמי המשופר הוא בעל קרטרידג' פתוח, כשמהלך המתלים הוגדל מ-200 מ"מ ל-240 מ"מ מלפנים ומאחור ומרווח הגחון עומד על 26.3 ס"מ מרשימים – נתונים טובים יותר מאשר של ימאהה טנרה 700. משולשי ההיגוי ב-R עשויים אלומיניום, נוסף משכך היגוי והצמיגים בעלי הפרופיל הקרבי המיועדים לרכיבת שטח הם מצלר קארו 3. השלדה צבועה בכתום והוא מתאפיין בפלסטיקה מינימליסטית יותר.

מחברת ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית ק.ט.מ לישראל נמסר כי אדוונצ'ר 790 ואדוונצ'ר 790 R צפויים לנחות בישראל בחודש מאי 2019.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד