תערוכת מילאנו: ימאהה טנרה 700

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עשור לאחר שחזרה ימאהה לשוק האדוונצ'רים הבינוניים עם הטנרה 660 מציגה החברה במילאנו את היורש המודרני ששומר על המורשת הקרבית

עם פתיחת ימי העיתונות של תערוכת מילאנו חשפה ימאהה את מיטב חידושיה לתערוכה, ויש לא מעט כאלו אותם נסקור במהלך הימים הקרובים. אחד החידושים המעניינים הוא הצגתו סוף סוף של טנרה 700, יורשו של טנרה 660 שהוצג לפני 10 שנים תמימות והחזיר את ימאהה לשוק אופנועי האדוונצ'ר בנפח בינוני – והיה ממשיכו הרוחני של XTZ660 טנרה הקלאסי מראשית שנות ה-90'.

כבר לפני שנתיים הציגה ימאהה במילאנו דגם קונספט בשם T7 שרמז על יורש לטנרה, ושנה לאחר מכן חשפה אב טיפוס שבעקבותיו טפטפה טיזרים ופרטים על היורש המיוחל שסוף סוף נחשף עתה בגרסתו הסדרתית. אז על מה כל המהומה?

בשוק רווי באדוונצ'רים מסוגים, גדלים ונפחים שונים נוטים לשכוח שמקור הקטגוריה הוא באופנועי הדו"ש הגדולים של שנות ה-80' וה-90', כשרובים מציגים יכולת שטח סמלית אם בכלל. עם טנרה 700 החדש מתיימרים בימאהה לחזור למקורות, אל מרוצי הראלי המדבריים, מה שלא ממש צלח עם סופר טנרה 1200 שספג בזמנו לא מעט ביקרות על ההתרחקות מהשורשים. לאור כך, בנוסף לצילומים המחמיאים בדיונות מדגישים בימאהה שפיתוח האופנוע נעשה בשיתוף קבוצת הראלי של החברה בצרפת, אליה הצטרפו גם סטפן פטרהאנסל, אגדת מרוצי הדאקאר, ורוכבי הראלי של הקבוצה.

טנרה 700 עושה שימוש במנוע הטווין המקבילי המוכר ממשפחת MT07, צעד מתבקש לאור העובדה שכיום אופנועי אדוונצ'ר, בטח ובטח כאלו בעלי כוונות קרביות, לא יכולים להסתפק במנוע סינגל כמו טנרה 660 הפורש. המנוע עבר מספר שינויים כדי להתאים לאופי השימוש של הטנרה והוא מספק 72 כ"ס ב-9,000 סל"ד, כשעיקר הדגש הוא על נתון המומנט (6.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד) ורצועת הכוח הרחבה יחסית.

הסגנון המדברי השפיע גם על עיצוב האופנוע הכולל משקף גבוה הממשיך את כיסוי יחידת התאורה הקדמית הכוללת ארבע יחידות LED חזקות, מבנה גוף צר, מושב שטוח בגובה 88 ס"מ הנשען על מיכל הדלק ובסיס גלגלים ארוך יחסית של 159 ס"מ. כיאה ליעוד הקרבי טנרה 700 עושה שימוש בחישוקי שפיצים בקוטר 21" מלפנים ו-18" מאחור עטוי צמיגים בעלי פרופיל דו-שימושי מובהק, מה שמאפשר להציג מרווח גחון נאה של 24 ס"מ. המתלים מתבססים על מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ מלפנים ובולם אחורי עם כיוונון מלא מאחור, בעלי מהלך נדיב של 210 ו-200 מ"מ בהתאמה,

את החבילה הקרבית משלים טנרה 700 יעם מיכל דלק בנפח 16 ליטר, המאפשר לטענת ימאהה טווח רכיבה של למעלה מ-350 ק"מ, מערכת ABS הניתנת לניתוק מלא ברכיבת שטח, לוח מחוונים דיגיטלי מלא שלצידו מקום ייעודי להתקנת מערכת ניווט וכמובן מיגונים ייעודיים לכידון ולגחון.

שיווקו של ימאהה טנרה 700 החדש יחל באירופה רק במחצית השניה של 2019, מה שאומר שבישראל נראה אותו רק לקראת סוף השנה הבאה. עד אז נוכל לצפות בו לוקח חלק במרוצי הראלי רייד השונים כשהוא מנסה להחזיר עטרה כחולה ליושנה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד