תערוכת מילאנו: ב.מ.וו S1000 RR החדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עשור אחר שנכנסה לנישת אופנועי הליטר הספורטיבים חושפת ב.מ.וו במילאנו את הדור החדש של S1000 RR. חזק יותר ועתיר טכנולוגיה מאי פעם אך ללא הימורים עיצוביים

לפני עשור הדהימה ב.מ.וו את תעשיית האופנועים כשהציגה לראשונה את S1000 RR, אופנוע ליטר ספורטיבי עם מנוע ארבעה צילינדרים בשורה, שכיוון הישר לראש של אופנועי הספורט היפניים שנאמנים לתצורת מנוע זו באופן מסורתי. הבאווארים פגעו כבר בירייה הראשונה, ו-S1000 RR התברג הישר לראש הקטגוריה הצפופה, כשהוא מציג טכנולוגיה עילית ועיצוב לא שגרתי עם הפנסים ה"פוזלים" שהפכו לימן ההיכר של האופנוע. אמנם S1000 RR לא הביא לב.מ.וו אליפות סופרבייק (אבל היה ממש קרוב), אבל הוא הפך לחביבם של טובי המשחיזנים, עם הצלחה נאה במכירות אפילו בישראל.

במהלך חייו S1000 RR כמעט לא זכה לשינויים מהותיים, אבל בהחלט הגיע זמנו. הדור החדש שלו נחשף בתערוכת מילאנו, שבה אנו זוכים מזה שנים ארוכות שפע של חידושים בקטגוריית הליטר הספורטיבית. אלא שבעוד דוקאטי פאניגאלה V4 R וימאהה R1 GYTR הם גרסאות קיצון לדגמים קיימים, ואפריליה RSV4 1100 הוא שדרוג לדגם מוכר, במקרה של ב.מ.וו מדובר באופנוע חדש לחלוטין.

קודם כל אי אפשר להתעלם מהעיצוב. ב.מ.וו ידוע בעיצובים ראדיקאלים ולא שגרתיים, אך פסחה על מנהגה במקרה של ה-RR החדש שאימץ חזית מודרנית אך סולידית ביחד לדגם היוצא, ללא הפנסים הא-סימטריים ועם מסיכה שמזכירה במקצת את דוקאטי דסמוסדיצ'י מלפני עשור. בכל מקרה הן בצביעת הטריקולור המסורתית של ב.מ.וו והן בצביעה האדומה מדובר באופנוע נאה ומרשים.

הבאווארים לא חשפו את הפרטים הטכניים המלאים אודות S1000 RR אך כאמור מדובר באופנוע חדש עם לא מעט שינוים לעומת הדור היוצא. המנוע עבר שדרוג מהותי כשבראש ובראשונה הותקנה מערכת ShiftCam, שזה השם של ב.מ.וו למערכת תזמון שסתומים משנה עם שליטה גם על גובה השליטה עבור שסתומי היניקה. בסך הכל המנוע השיל 4 ק"ג ממשקלו ומצטרפת אליו גם מערכת פליטה חדשה הקלה יותר ב-1.3 ק"ג.

התוצאה הסופית היא שההספק המרבי עלה ל-207 כ"ס ב-13,500 סל"ד (בגרסה האירופאית). נתון המומנט עומד על 11.5 קג"מ ב-11,000 סל"ד. ב.מ.וו מצהירים שגמישות המנוע השתפרה ו-10 קג"מ זמינים כבר החל מ-5,000 סל"ד, כשמצד שני המנוע מסוגל לטפס למהירות פעולה גבוהה יותר כאשר מנתק ההצתה ממוקם גבוה ב-14,600 סל"ד.

ב.מ.וו S1000 RR החדש קיבל שלדת אלומיניום חדשה עם גאומטריה משופרת ובסיס גלגלים שהתארך בס"מ לטוב שיפור היציבות. מערכת המתלים כוללת מזלג חדש בקוטר 45 מ"מ, וכאופציה מוצעים בולמים בעלי שיכוך משתנה הנשלט אלקטרונית. בסך הכל שוקל האופנוע 197 ק"ג יבשים בגרסתו הסטנדרטית.

ל-S1000 RR ארבעה מצבי רכיבה קבועים (גשם, כביש, דינאמי ומרוץ), עם אפשרות לתכנת שלשוה מצבי פעולה אישיים עבור רכיבה על המסלול. תכנות המצבים האישיים מאפשר בחירה מותאמת של תפקוד מערכות ה-ABS, בקרות המשיכה והווילי, בקרת הזינוק ובלימת המנוע. בנוסף ישנה אפשרות ל"מצב פיטס" המגביל את מהירות האופנוע כאשר נכנסים לרחבת הטיפולים כמו באופנוע מסלול אמיתי. כל האופציות הללו מוצגות על גבי מסך 6.5" צבעוני המשמש כלוח מחוונים ומאפשר בחירה בין מספר מצבי תצוגה שונים לבחירת הרוכב.

בפעם הראשונה מציעה ב.מ.וו לרוכשים חבילת M Performance, כשמה של חטיבת הביצועים של מכוניות ב.מ.וו. החבילה כוללת שדרוגים כמו חישוקים מסיבי פחמן, מצבר מוקטן וקל, שלדה משופרת עם אפשרות לכיוון נקודת העיגון של הזרוע האחורית ומושב ספורטיבי. כל אלו מאפשרים להשיל משקלו הרטוב של האופנוע 4.5 ק"ג נוספים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד