סיבוב זריז: פיאג'ו מדלי 125

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
פיאג'ו מדלי מציע עיצוב, איכות ואבזור לצד גלגלים גדולים שלא גוזלים שטח אחסון יקר

נפח מנוע

124.7

הספק

12

מחיר

20,000

שורה תחתונה ראשונה:

פיאג'ו מדלי הוא נציגה של פיאג'ו לקטגורית קטנועי הגלגלים הגדולים הפולולארית באירופה, אח קטן לפיאג'ו בוורלי 350, אם תרצו. 

מדלי הוא בין הכלים היקרים בקטגוריה, מעוצב בעיצוב אלגנטי ובנוי באיכות חומרים גבוהה. האבזור כולל מערכות כמו ABS ומערכת לדימום מנוע בעמידה.

יתרונות הגלגלים הגדולים באים לידי ביטוי גם בכושר משופר של ספיגת מהמורות וביציבות כיוונית טובה. גלגל אחורי בקוטר 14 אינטש מותיר נפח איחסון ראוי מתחת למושב.

עיצוב:

מדלי מעוצב בעיצוב סולידי ואלגנטי אשר נראה הולם רכיבה לעבודה עם חליפה, כנהוג למשל באירופה. השפה העיצובית דומה לדגמי פיאג'ו אחרים ועל אף שם שונה הוא נראה כמו גרסה מוקטנת של 'בוורלי'.

איכות החומרים גבוהה וסביבת הרוכב נעימה ושימושית. בנוסף לצביעה הבסיסית של גוף הקטנוע צבועים חלקים שונים בצבעים אחרים, למשל תחתית ומרכז הקטנוע בכסוף או משטח חום, שתואם לצבע המושב, מתחת לכידון ולכיוון הרוכב.

שימושיות:

מדלי מיועד בראש ובראשונה לשמש כקטנוע לרכיבה עירונית, וככזה הוא עושה עבודה טובה מאוד. גלגלים גדולים סופגים היטב אספלט פגום, ועם זאת הקטנוע זריז בעת הטייה מצד לצד ומאפשר צליחה קלה של תנועה עירונית. העובדה שהכידון נמצא בגובה מראות הצד של מכוניות מגבילה מעט את ההשתחלות ביניהן.

מדלי מאיץ בזריזות מעמידה ועד למהירות של קרוב ל-60 קמ"ש ואז מאבד קצת את האוויר בין 60 ל-80 קמ"ש, מה שלא מהווה מגבלה בתוך התנועה העירונית אבל מפריע מעט בתנועה מהירה.

יצרניות קטנועים מבינות את חשיבות נפח האחסון של קסדה ומטען מתחת למושבי קטנועים ופיאג'ו תכננה את מדלי עם גלגל אחורי בקוטר 14 אינטש שמותיר נפח אחסון נדיב. המושב נפתח בלחיצת כפתור מהכידון ומגלה תחתיו נפח אחסון מתאים לשתי קסדות, אבל לא מכל סוג. אני הצלחתי לאחסן שם קסדה אחת בגודל מלא ועוד קסדת 3/4, אם כי סביר מאד ששתי קסדות מלאות קטנות יותר ישכנו שם לבטח. וו תלייה מתחת לכידון מאפשר תלייה של שקיות או עיגון לתיק.

רגליו של מדלי מעט קצרות בנסיעה בינעירונית היות שמהירותו המרבית – כ-105 קמ"ש "על השעון", לא מאפשרת לו לעמוד בקצב של תנועה מהירה. מגבלה זאת פחות משמעותית למי שמשתמש בקטנוע שלו בעיקר לרכיבה עירונית, והיא חסרת משמעות גם כאשר רוכבים מחוץ לעיר במהלך עומסי תנועה.

המושב נוח ומספק שפע מקום גם לרוכבים גבוהים יחסית. מדרס הרגליים מאפשר תנועה קלה בעת שינוי תנוחה וכך גם המושב, אבל ברכיבות ארוכות הוא מתגלה כפחות נוח בגלל בליטה של מושב הנוסע המורכב.

חבל שפקק פתח התדלוק לא מחובר לגוף הקטנוע עם ציר וצריך למצוא מקום להניח אותו בעת תדלוק.

טכני: 

מנוע I-Get של פיאג'ו, שמתאים לתקינת הזיהום העדכניות, מספק במדלי 12 כ"ס מכובדים, מספיק לצורך רכיבה עירונית כאמור. ברכיבה בין עירונית הוא מספיק כל עוד לא רוכבים בכביש מהיר ופנוי. בדרכים בין עירונית, בטח אם הן עמוסות, הוא סביר בהחלט, כמקובל בקטגוריה. 

המנוע שקט וחלק, מצויד במערכת 'הנע ודומם' שאותה אפשר לנתק, והוריאטור פועל באופן מוצלח עם המנוע כך שהוא מזניק את מדלי מעמידה ועד למהירות של כ-60 קמ"ש באופן חלק ולינארי. פעולת המנוע והוריאטור נעימה ויעילה גם לצורך השתחלות בין מכוניות.

התנהגות כביש:

גלגלים גדולים מעידים שלמדלי יש פוטנציאל להתנהגות כביש טובה מן הממוצע, ובמציאות הוא לא מאכזב. תנוחת הרכיבה דומה לרכיבה על אופנוע עם מושב גבוה שמאפשר שדה ראיה פתוח מעל לגובה גגות מכוניות הנוסעים, ואילו מנח הרגליים מאפשר להרים את הישבן מהמושב בעת הצורך, למשל כאשר מדלגים מעל לפס האטה.

גלגלים גדולים מסייעים גם למתלים במלאכת ספיגת הזעזועים, והיכולת של מדלי להתמודד עם אספלט עירוני משובש מרשימה. הגלגלים מסייעים גם ליציבות הכיוונית ומספקים לרוכב ביטחון רב בעת הטייה.

אבזור וציוד בטיחות:

מדלי מציע שתי מערכות יחסית נדירות בקטגוריה הזאת: ABS למניעת נעלית גלגלים – זו פועלת באופן משכנע מאד וחשוב שתימצא בכלי שמיועד גם לרוכבים מתחילים וגם באופן כללי. בנוסף, מערכת הנע ודומם, שאותה מכנה פיאג'יו "RISS", מכבה את המנוע כשלוש עד שבע שניות לאחר עצירה.

מערכת כזאת חוסכת דלק וזיהום אוויר, לכן הרוכב מקבל חיווי על כך שהיא פועלת (זה גם מזכיר לו שהמנוע כובה בכוונה ולא בטעות…), והיא גם חוסכת רעידות ורעש כאשר עומדים ברמזור, אבל מי שלא אוהב את הרעיון יכול לבטל אותה בלחיצת כפתור שמותקן על הכידון.

פתיחת המושב מבוצעת באמצעות לחיצת כפתור מהמושב, וכפתור אחר מאפשר לדפדף בין נתוני מידע שונים על לוח המחוונים.

תמורה למחיר:

מדלי הוא אחד הכלים היקרים בקטגוריה שלו אבל הוא לא יקר משמעותית ממתחריו היפנים.

מתחרים:

הונדה SH125, סאן יאנג סימפוני 125.

ימאהה NMax, הונדה PCX.

שורה תחתונה:

מדלי הוא קטנועי איכותי שמעוצב היטב, הוא מציע התנהגות כביש טובה אך מתומחר בטווח הגבוה של מחירים בקטגוריה.

זהו כלי עירוני מעולה שמעניק את יתרונות הגלגלים הגדולים מבלי לדרוש מחיר בתחום נפח האחסון, והוא מוצע עם מערכת ABS חשובה מאין כמותה.

 

יצרן

פיאג'ו

דגם

מדלי

נפח מנוע

124.7

תצורת מנוע

צילינדר בודד, מקורר נוזל, 4 שסתומים

הספק

12

קטגוריית רישיון נהיגה

A2

משקל

132

גובה מושב

79.9

מחיר

20,000

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד