CF מוטו 700CLX A1במבחן דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
CF מוטו שולחת נציג גם לקטגוריית אופנועי הנייקד/סקרמבלר האופנתית. יצאנו לבדוק האם מתחת לעיצוב הקלאסי-מודרני שלו גרסת ה-A1 מהווה אלטרנטיבה ראויה לרוכב המתחיל


השורה התחתונה תחילה
מתחת לעיצוב המושקע מציע CF מוטו 700CLX בגרסתו המוגבלת חבילה מאוזנת ושימושית עבור רוכבים מתחילים המחפשים סטייל במחיר זול, עם אופציה "לגדול" עם האופנוע בעתיד

עוד ב-TheDoo
CF מוטו 800MT ברכיבה ראשונה
CF מוטו 400GT במבחן דרכים
בנלי 502C במבחן דרכים

מי אתה 700CLX?
השאפתנות שמאפיינת את כל יצרניות הרכב הסיניות לא מאפשרת ל- CF מוטו להיעדר מאף קטגוריה פופולרית בתחום הדו-גלגלי, והמתמודד החדש מתוצרתה בקטגוריית ה'סקרמבלר' הוא 700CLX שאותו בחנו כאן עם התאמה לקטגוריית הרישוי A1 ובגרסת Heritage בעלת נגיעות עיצוב רטרו-מודרניות אופנתיות.

במציאות של 2022 זו מוגדרת קטגוריית ה'סקרמבלר' יותר מכל על-ידי אמירה עיצובית, ואם יש משהו שהחבר'ה של CF לא מפספסים בו זה העיצוב. 700CLX פוגע בול במטרה וניכר שהמעצבים השקיעו עבודה מאומצת בירידה לפרטי פרטים – החל בפנס העגול שמשרה קצת אווירת 'רטרו', דרך סביבת הכידון הנקיה והמושב המדורג עם דיפון תפור בקפידה ועד לזרוע המספר האחורית שמשאירה זנב יפיפה. התוצאה היא אופנוע שמושך הרבה תשומת לב ומצטלם נהדר.

נכון להיום אין עודף מתמודדים בקטגוריית ה'סקרמבלר', וחבל שכך. גם תג המחיר האטרקטיבי של 700CLX העומד על 49 אלף ש"ח די מציב אותו בליגה משלו. מבחינת הנפח מתייצב מולו באופן ישיר דוקאטי סקרמבלר, אך הוא יקר ממנו באופן משמעותי. בנלי לאונצ'ינו 500 מעט זול מה-CLX אך חלש ממנו ומהווה אלטרנטיבה רק לגרסה המוגבלת. גם רויאל אנפילד סקראם 411 והוסקוורנה סווארטפילן 401 משתייכים לנישת הסקרמבלרים אבל ממש לא מתחרים בו מבחינת הביצועים והשימושיות.

מנוע, ביצועים
CLX מונע באמצעות מנוע טווין מקביל בנפח 693 סמ"ק שמספק כ-70 כוחות סוס בתצורה המשוחררת שלו. כדי להתאים לבעלי רישיון רכיבה A1 מוגבל ההספק של גרסה זאת ל-47 סוסים, ואלה מופקים במנוע שפועל באופן חלק ונעים ומפמפם צליל סרק מתכתי וחרישי. מסירת המומנט, תחושת הכוח, לא ליניארית: עד לקו ה-5,500 סל"ד מתקבלת תחושה מעט עצלה, אך מעל לנקודה זאת נוסף פרץ כוח משמעותי והמנוע דוחף את האופנוע בהחלטיות. קצב צבירת המהירות תואם לחלוקת הכוח, וכדי לשלוט בו נכון צריך לסחוט את ההילוכים הראשונים וכך להגיע בקלות ל-130 קמ"ש של שיוט נוח. בכביש מפותל יש לבחוש לא מעט בין ההילוכים כדי להשיג יציאה נכונה מהסיבוב עם מספיק כוח על האספלט. המנוע משודך לתיבת הילוכים עם שישה יחסי העברה והתפעול שלה מעט קשיח מידי. הרגלית דורשת נעל מתאימה, רצוי אחת מאסיבית. צריכת הדלק בתנאי המבחן עמדה על כ-19 ק"מ לליטר ומפני שמיכל הדלק קטן מתקבלת התראת נורת דלק כבר כעבור צריכה של שבעה ליטרים, וזה די מלחיץ.


התנהגות כביש
התנהגות של אופנוע בכל הקשור לעבודת מתלים ולשילוב בין המכלולים השונים היא שהופכת כלי מ'טוב' ל'מצוין' – ולהיפך. באמצעות CLX מציגה CF קפיצת מדרגה אדירה ביכולות שלה בתחומים האלה, עם כלי קל ששוקל רק 196 ק"ג ומכלולים מהונדסים היטב שעובדים יחד באופן נשלט, חלק ונהדר. המושב נמוך, ובשילוב עם כידון גבוה ובולמים מתוצרת KYB שמתכווננים באופן מלא מתקבל "חולץ פקקים" מקצועי שתופר בשמחה ובששון כל כביש הררי. 

הצמיגים המקוריים, והנהדרים, הם 'פירלי סקורפיון MT60' ואלה תורמים את חלקם לתחושת חיבור לאספלט אשר נוסכת ביטחון רב גם על קטעים מזופתים ומשובשים. על הבלימה אחראי דיסק בודד קדמי בקוטר 320  מ"מ, שמספק עוצמת בלימה מרשימה ורגש מוערך ודיסק אחורי בקוטר 260 מ"מ.


נוחות ושימושיות
תנוחת הרכיבה מצוינת: היא מאפשרת ישיבה נינוחה ותומכת בתנוחת רכיבה נכונה. היעדר מיגון רוח, צו אופנה לקטגוריה הזאת, בוחן את חוסן שרירי הצוואר מעל מהירות מסוימת אך למעט הקושי הזה יש כאן אופנוע נוח וקל לשליטה שמאפשר רכיבות ארוכות. לוח השעונים פשוט, קריא וממוקם טוב מאוד, וכפי שכבר רמזנו קודם – סביבת הכידון נראית נהדר ומאפשרת התאמה אישית נוחה. 

אפשר לכוון את תגובות המנוע לשני מצבי רכיבה – 'אקו' ו'ספורט', אבל מכיוון שממילא מדובר בגרסה מוגבלת עדיף להתעלם מן המצב החסכוני ולהימצא כל הזמן במצב ספורט. המושב אמנם מעוצב יפה אבל אין עליו די מקום לרכיבה זוגית נינוחה וממילא זה אופנוע שלא ממש מיועד לכך. העיצוב הייחודי הופך גם את השימוש בתיקי צד או בארגז לסוג של חילול קודש וצריך לקחת בחשבון שחטא כזה יפגום מאד בסטייל המדליק. בקיצור, אם יש לכם מה לסחוב איתכם עדיף להתארגן על תיק גב מתאים.


שורה תחתונה
700CLX בגרסת ה-A1 הוא סקרמבלר טוב מאוד שמבשר על סגירת פערים מהירה מאד של הסינים ביחס ליצרניות האופנועים הוותיקות. זה אופנוע חתיך שמציג התנהגות כביש מעולה, ובהתאם לקטגוריית הרישוי ולרוכבים להם הוא מיועד הוא מציג ביצועי מנוע מעט חנוקים. לגנותו עומדת חלוקת כוח לא אידאלית שדורשת רכיבה בסל"ד גבוה, ולזכותו נרשמת חבילת יכולות דינמיות נשלטת ומהנה מאוד שמוצעת תמורת מחיר תחרותי

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד