סטטוס חדש בדרך לנמל: סוזוקי GV1400 קאבלקייד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
לרגל השנה החדשה הנה הזדמנות לרכוש אופנוע תיור מאובזר שנכנס זה עתה לסטטוס אספנות. והמחיר? פחות משל קטנוע 250 חדש

עם כניסת שנת 2018, כמו בכל תחילת שנה חדשה, נדרכים חובבי האספנות ומצפים לכלים שיכולים להתקבל עתה לסטאטוס האספנות הנכסף במלוא 30 שנה לעלייתם לכביש. השנה יוכלו להיכנס לסטאטוס המיוחל דגמים משנת ייצור 1988, דוגמת הסוזוקי GV1400 קאבלקייד הזה, שניתן לייבא ממש עכשיו. אמנם לא מדובר בקלאסיקה מוטורית אגדית, אבל אופנוע מעניין, שימושי ואולי הכי חשוב – במחיר שווה לכל רוכב.

ה-Cavalcade (תהלוכה) היה הנציג של סוזוקי בקטגוריית הסופר קרוזרים שפרחה בארה"ב בשנות השמונים. מי שהיה האחראי לפריחה בקטגוריה הזו הוא ההונדה גולדווינג, שהחל משנות השבעים הציע רמות נוחות ואבזור שלא נראו כמותם בכלים דו גלגליים, מה שעזר לו לכבוש את ליבם של הרוכבים למרחקים ארוכים. יתר המתחרות היפניות ראו את הצלחת הגולדווינג, החליטו להציג מתחרים משלהם וכך נולדו ימאהה XVZ1300 ונצ'ור, קאוואסאקי ZG1200 ויאג'ר ומיודענו סוזוקי GV1400 קאבלקייד. המתכון של שלושת הכלים היה זהה: מנועים גדולי נפח ועתירי מומנט, מושבים כורסאתיים ושפע אבזור הכולל ערכת זיווד מלאה, מערכת שמע ועוד.

סוזוקי הציגה את הקאבלקייד בשנת 1985 עם עיצוב שיגרתי לז'אנר, שכלל מסכה קדמית עם חצי פרינג ומשקף גדול וסט מזוודות מלא מאחור. על ההנעה היה אחראי מנוע V4 מקורר מים בנפח 1,360 סמ"ק, אשר הניב הספק מרשים של 112 כ"ס ו-12.5 קג"מ. הספק זה היה נחוץ, כיוון שמשקלו היבש של הקאבלקייד היה בין 331 ל-366 ק"ג בהתאם לגרסה ולאבזור. סוזוקי הציעה את הקאבלקייד בשלוש גרסאות אבזור עיקריות עם רשימת ציוד מרשימה, שחלקה כלל לא היה קיים אצל המתחרות.

גרסת הבסיס כונתה  GT וכללה זיווד מקורי, מאותתים שחזרו למקומם בתום הפניה (!) ורדיו קסטות עם תצוגת LCD ואינטרקום לתקשורת בין הרוכב למורכב. בגרסת ה-LX היה ניתן למצוא מערכת מתלים משוכללת ששילבה מתלה אחורי פניאומטי עם איזון עצמי ומזלג קדמי הפועל על ידי לחץ אוויר הניתן; בקרת שיוט אלקטרונית; ומושב נוסע מתכוונן. לדגם ה-LXE הצטרפו גם מושב רוכב המותקן על כרית אוויר מתכווננת, מגיני צד עם פנסי ערפל ואפילו פנסים עוקבי פניה.

למרות המפרט המרשים, הקאבלקייד לא הצליח לעורר הרבה עניין ומכירותיו התנהלו בעצלתיים, כשגם תג מחיר בסיסי של 8,000 דולר לא סייע. מהר מאד גילו הבודדים שרכשו אותו שעם כל הכבוד לשפע השכלולים מדובר באופנוע מסורבל, מסובך ויקר לטיפול ואחזקה. לסופר קרוזר של סוזוקי לא היו הרבה ימי חסד בשוק, כיוון שבשנת 1987 הוציאה הונדה את הגולדווינג GL1500 החדש שהיה מודרני, חזק ומאובזר מאי פעם. המכירות של הקאבלקייד לא הצליחו להתרומם, כשההערכות הן שייוצרו ממנו בין 8,500 ל-9,000 יחידות בלבד בכל חמשת שנות ייצורו.



דווקא בגלל מספר היחידות המועט שייוצר הפך סוזוקי קאבלקייד לאופנוע נדיר למדי, מה שאומר שערכו עשוי לעלות ככל שיחלפו השנים, כשגם היחידות הבודדות הנמצאות בשוק נמכרות במחיר נמוך משמעותית מדגמי הגולדווינג המקבילים. דוגמא טובה לכך הוא הקאבלקייד משנת 1988 מגרסת ה-LX שלפניכם, שהסוכנות בטקסס המחזיקה בו דורשת תמורתו סכום של 2,400 דולרים בלבד – שזה אומר קצת יותר מ-20 אלף ש"ח אחרי מס ומשלוח לארץ הקודש.

לא מדובר באופנוע משופץ או משוחזר, אך בהתחשב בגילו ובכך שגמע כ-61 אלף מייל הוא במצב טוב מאוד. הסוכנות טוענת כי האופנוע נוסע היטב ללא תקלות, אך ישנן שריטות על מיכל הדלק והמזוודות, פגמים בצביעה הדו-גוונית ויש צורך גם בצמיגים חדשים. קצת טיפול, חום ואהבה והסוזוקי השמנמן הזה יכול להיות יופי של עסקה שתוכל להכפיל את ההשקעה בעתיד. לנו זאת נראית כמו יופי של מתנה לשנה החדשה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד