סוזוקי GSX-S950 במבחן דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סוזוקי לקחה את ה-GSX-S1000 המדליק, הגבילה אותו קלות כדי להתאים לקטגוריית הנייקדים הספורטייבים השפויים וקראה לו GSX-S950. האם מדובר בארוחה פושרת או מתכון מנצח?

השורה התחתונה תחילה
סוזוקי GSX-S950 הוא גרסה משונמכת של ה-GSX-S1000 אבל מגניב ומהנה לא פחות וכמעט לא עושה פשרות ביחס לאחיו הגדול. כשהוא מציע חבילה רב שימושית ומגניבה

עוד ב-TheDoo
סוזוקי SV650 במבחן דרכים
מבחן השוואתי: סוזוקי וי סטרום 1050 מול הונדה אפריקה טווין
מבחן השוואתי: טריומף טייגר 900GT מול ב.מ.וו F850GS 

GSX S950

החמרת דרישות זיהום האוויר (לצד הירידה בפופולאריות) אילצה את סוזוקי להקפיא בעתיד הנראה לעין את אחת מסדרות אופנועי הכביש שאיתה היא מזוהה יותר מכל – ארבעה צילינדרים בנפח 750 סמ"ק, ולכוון לאזור הליטר, ובפרט בנייקד השרירי GSX-S 950 החדש.

התוצאה, שמבוססת על אופנוע הנייקד-ספורט ה-GSX-S 1000, היא אופנוע "סטריט פייטר" שרירי שממותג כ-950 למרות שנפח המנוע שלו הוא 999 סמ"ק, וזה אופנוע שנראה מצוין ומצטלם נהדר. כמעט כל מכלולי ה-950, בדגש על המנוע אבל גם העיצוב, נלקחו אחד לאחד מה-1000. ההבדלים המשמעותיים הם שב-950 אין מפות משתנות לניהול המנוע, אין לו קוויק-שיפטר, יש לו בולמים אחרים ופשוטים יותר, וחשוב מכל: ההספק שלו מוגבל באופן ממוחשב ובין השאר אפשר לקנות אותו גם בגרסה מוגבלת במיוחד לרישיון נהיגה A1.

"ג'יקסס 950" מייצג את סוזוקי בקטגוריית הנייקדים הגדולים ומתמודד שם מול ימאהה MT-09, קוואסאקי Z900, דוקאטי מונסטר ואחרים. מחירו של הסוזוקי 74,000 שקלים, מה שאומר שהוא מעט יותר יקר ממתחריו מבית ימאהה וקוואסאקי, ובכל זאת מדובר במחיר מפתה ביחס לתמורה.

מנוע וביצועים
מנוע הליטר המוכר והמוצלח של סוזוקי מניע גם את ה"קאטאנה" המדליק (אבל שונה ממנוע ה-GSX-R1000), נאמן למתכון המוכר של 999 סמ"ק שמחולקים בין ארבעה צילינדרים בשורה. מחשב ניהול המנוע מגביל כאן את ההספק המרבי ל-95 כוחות סוס שמתקבלים ב- 7,800 סל"ד, והמנוע מייצר מומנט מכובד של כ-9.3 קג"מ ב-6,500 סל"ד.

המנוע עובד חלק ועגול, ואספקת הכוח אדירה ומתקבלת באופן מיידי בכל מצב ובמיוחד כאשר נמצאים בשלושת ההילוכים הראשונים. בתחום הזה מתקבלת תחושה כמעט זהה לזו שמספקת גרסת ה-1000 סמ"ק, עם תגובת מנוע מדויקת מאד לכל נגיעה במצערת. התוצאה היא כלי נשלט ביותר, בין השאר בזכות תיבת הילוכים שדורשת נגיעות קלות בלבד כדי לתרום את חלקה לחגיגת צבירת או הפחתת המהירות. גם הצליל של החבילה כולה בשרי וממש ממכר כמו שרק מנועי 4 בשורה יודעים לתת.

התנהגות
שלא כמו ב-1000, את הבולמים הקדמיים של ג'יקסס 950 אי אפשר לכוון למצבי שיכוך שונים, ובבולם האחורי אפשר לכוון רק את עומס הקפיץ. בולמי ה-KYB מכוילים לשיכוך ראשוני רך שיוצר תחושת רכות ונוחות מבורכת לרכיבת שיוט יום-יומית. הצד השני של המטבע הוא שברכיבה ספורטיבית על אספלט לא מושלם הבולמים האלה מתקשים לסייע לרוכב לשמור על קווי פניה נכונים ומפחיתים מעט מן הביטחון של הרוכב בכלי.

מאידך, 950 מתאפיין בזריזות מרשימה ובהיגוי כמעט טלפתי: דחיפה עדינה וקלה של הכידון מספקת כדי להגיע לזוויות ההטיה הרצויות, ובזכות זאת קל לרכוב על האופנוע הזה על כבישים טכניים.

הבלמים פשוט מטריפים: צמד דיסקים קדמיים בקוטר 310 מ"מ עם קאליפרים מתוצרת "טוקיקו" עושים עבודה פשוט מושלמת. ליטוף עדין של מנוף הבלם מספיק כדי להשיג עוצמת בלימה מרשימה, עם רגש ברור וחד שמתקבל מן החלק הקדמי של האופנוע.

נוחות ושימושיות
הג'יקסס החדש הוא אופנוע קטן מימדים אך שוקל 214 קילוגרם רטובים. תנוחת הרכיבה ממקמת את הרוכב קרוב לאספלט, עמוק "בתוך" האופנוע, וזה מאפשר פידבק נהדר מהפרונט. האופנוע נוח ביותר לחביקה עם הרגליים, והידיים נפתחות נכון אל הכידון מבלי לעשות מן הרוכב מפרש. על אף שמדובר באופנוע ערום וחסר מיגון רוח – קל לרכוב עליו גם במהירויות גבוהות יחסית. הרכבה היא אופציה תאורטית בלבד עקב מושב זעיר והיעדר ידיות אחיזה. בקיצור, אופנוע סולו.

לוח השעונים אינפורמטיבי אבל עיצובו מיושן, וזה חבל. מה שיותר חשוב זה ששאר אמצעי התפעול נוחים ושימושיים: לג'יקסס 950 יש ABS שעובד נפלא, ואת רמת המעורבות והרגישות של בקרת האחיזה אפשר לכוון לשלוש אפשרויות. אפשר גם לנתק אותה לגמרי ואפילו באופן שלא מתאפס וחוזר לסורו לאחר שמכבים את הסוויטש, וזאת – לדעתי – ממש מתנה קטנה של סוזוקי. האלקטרוניקה דואגת להעלות מעט את הסל"ד בעת שחרור המצמד, ויש גם "סליפר-קלאטש" למניעת נעילת גלגל אחורי בעת הורדת הילוכים – אבל באופן כללי זה לא כלי שמשופע או מתהדר בעודף פיצ'רים אלקטרוניים. לא זה הקטע שלו.

השורה תחתונה
בתוך כדי רכיבה הרהרתי בשאלה האם המהלך של סוזוקי עם ה-950 נובע מעצלות או מגאונות. אנחנו מדברים על אופנוע נייקד בעיצוב מודרני ועם חזית מדליקה, אשר מבוסס על פלטפורמה קיימת ופופולרית כדי להשיג חיסכון בעלויות הפיתוח והייצור. על הדרך הוא מגדיל גם את פוטנציאל הלקוחות שלו עם האפשרות להגבלת הספק עבור מוגבלי רישיון, ואת זה הוא עושה בתוך כדי חתירה תחת קטגוריית הנפח הגבוהה יותר. בשורה תחתונה – אנשי סוזוקי הלכו על בטוח ובנו אופנוע שאולי לא מחדש המון ביחס למגוון דגמי המותג, אבל באופן אבסולוטי הוא רב-שימושי ויעיל מאד. לנוכח זאת, התשובה לשאלה ששאלתי את עצמי היא כנראה האפשרות השנייה: גאונות.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד