מבחן דרכים: סוזוקי SV650

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
SV650 הוא הפרשנות הערומה של סוזוקי ל"אופנוע תקציב" קלאסי ופשוט, שנועד להתחרות על לבבותיהם של רוכבים מתחילים בעולם של ה"גדולים". האם הנוסחה הוותיקה הזאת עובדת גם היום?

צילומים: עומרי גוטמן

היסטוריה משפחתית
סוזוקי SV650 יצא לאקרנים בשנת 1999, תקופה שבה שבו אופנועי הערום לאופנה. המתכון פשוט: בתוך שלדת קורות מתכת קשיחה הותקן מנוע V טווין 90 מעלות מקורר נוזל בנפח 645 סמ"ק. מנוע זה, אגב, הגיע בהמשך גם לדגמים נוספים של החברה בקטגוריית הביניים. הכידון היה גבוה יחסית והמתלים פשוטים, וזאת  במטרה לחסוך, כשהאופנוע הוצע בגרסה ערומה או עם חצי פרינג.

מחיר אטרקטיבי עשה אמנם את האופנוע הזה ללהיט מכירות באירופה, אבל אצלנו, בגלל שהאופנה השלטת באותה עת הייתה של אופנועים מכוסים בפרינג מלא, הוא נמכר במספרים קטנים בלבד.

בשנת 2003 הושק דור שני ל-SV תחת הכותרת של "נוסחה מוצלחת לא מחליפים, רק משביחים", והדור הבא שלו, בשנת 2010, נקרא 'גלאדיוס', עוצב בעיצוב רך יותר, אך התבסס על אותם מכלולים מכאניים. הדור הנוכחי של סוזוקי SV הוצג בשנת 2016 ו"חזר למקורות" גם עם שם הדגם וגם בעיצוב.

כיום, בשונה מבעבר, השוק המקומי התבגר ומקבל אופנועי עירום, במיוחד אם הם מוצעים במחיר נוח, שזה אומר פחות מ-50 אלף ש"ח כולל מערכת ABS. יצאנו לרכוב, וגם לדווח, הישארו איתנו.

דייט ראשון
במבט ראשון מזכירים לי הפנס העגול והכידון את האקסית המיתולוגית שלי: GS500. מבט מעמיק יותר יוצר תחושה של ניחוח איטלקי שנובע ממנוע ה-V טווין בזווית של 90 מעלות ומשלדת הצינורות והזנב המדליק, המחודד, אה-לה דוקאטי מונסטר.

טיפוס על המושב חושף אופנוע קטן ממדים, מה שאומר שכמעט כל רוכב, או רוכבת, יגיעו עם שתי רגליים בטוחות לקרקע. קהל רוכבות, א-פרופו, מהווה פוטנציאל חשוב לאופנוע הזה.

מושב המורכב קטנטן ודקיק, ולא נראה שימושי במיוחד. לוח המחוונים כולל צג דיגיטלי עם מידע רב ושימושי, אשר משקף את הנתונים באופן ברור וקריא גם תחת שמש של צהרי יום וגם ברכיבת לילה.

SV הוא אמנם אופנוע בסיסי וצנוע אבל יש לו שתי מערכות מעניינות: האחת נקראת LRA, והיא מסייעת בעת רכיבה עירונית איטית בסל"ד נמוך בכך שהיא מעלה את הסל"ד בעת שחרור המצמד, וכך מונעת את כיבוי המנוע. המערכת השנייה נקראת easy start, והיא מקצרת את משך זמן ההתנעה. שתי הפונקציות נחמדות ויזכו להערכה בקרב רוכבים מתחילים.



יחסים בתנועה

פרק הרכיבה הראשון עם SV כלל שיטוט עירוני ובין-עירוני והסתכם ברגשות מעורבים. מצד אחד מספק מנוע ה-V טווין הספק נאה של 75 כוחות סוס ב-8,500 סל"ד, וזה מתבטא בתאוצות מכובדות וביצועים טובים. גם הבלמים, מתוצרת ניסין היפנית, מתפקדים היטב וכוללים מערכת ABS חיונית ויעילה. מצד שני, האופנוע פשוט לא היה לי נוח, וחוסר הנוחות נבע מן השילוב של מושב דקיק ופשוט עם בולמי זעזועים רכים מדי, שכושר ה"גיהוץ" שלהם לוקה בחסר.

התניידות עם סוזוקי SV650 בשטח עירוני קלה למדי בזכות ממדים צנועים, זוג מראות גדולות ומערכת ה-LRA, והתוצאה היא כלי שקל להשתחל איתו בתנועה.

השלב הבא, על כביש מפותל ומוכר, הוא הפרק הדינמי, והגילוי הראשון הוא של תיבת הילוכים בעלת תפעול קל. בחירת הילוך לא מתאים לא מענישה את הרוכב בגמגום, ו-SV מושך מתחתית הסל"ד אבל עובד "עגול" וברור גם בסל"ד גבוה. התאורה הקדמית מאפשרת שדה ראייה נדיב גם בחושך מוחלט.

סוזוקי SV650 אינו אופנוע ספורטיבי שמיועד לחרוך פניות, ובשימוש יום יומי הוא מספק לרוכבים, ודאי צעירים, קרקע רגועה לתרגול והנאה. צריכת הדלק מצוינת, עם ליטר דלק ל-20 ק"מ גם בתנאים מאומצים.

מגרש משחקים
עמק האלה נמצא בתקופה זאת מעט אחרי שיא הפריחה וככל הנראה בשיא עידן הברחשים, ו-SV ואני מפלחים את להקות המעופפים בקצב מהיר. האופנוע משתף פעולה ומאפשר רכיבה נינוחה, אולם היעדר מיגון רוח מגביל את אותה נוחות עד למהירויות של כ-130 קמ"ש.

צליל המנוע נמוך ומדליק, וכאשר מושכים הילוכים SV מוכיח שהוא מסוגל לזוז מהר מאוד. זהו אופנוע נעים מאד כל עוד שהראש הוא באווירת טיול, אבל הדבר הראשון שתרצו לשדרג יהיה בולמי הזעזועים. אלה נכנעים ראשונים ומשדרים מסר רך ומתנדנד מידי כאשר המהירות עולה והרכיבה הופכת מעט יותר אגרסיבית.

לא מיותר, עם זאת, לשוב ולהזכיר שלא מדובר בכלי ספורטיבי, לכן אין לפתח את אותה רמת ציפיות שמתאימה ל"ג'יקסר".

השידוך הצליח?     
גם שני עשורים לאחר שהוצג לראשונה הנוסחה של סוזוקי SV650 עדיין עובדת, וזאת בראש ובראשונה בזכות מנוע מוכח, מוצלח ויעיל שעונה על צרכיו של רוכב שקול וסביר.

SV הוא כלי כניסה זול לעולם האופנועים הלא מוגבלים (אם כי אפשר לרכוש אותו גם בגרסה מתאימה לבעלי רשיון A1). זה ניכר ומתבטא בגימור בסיסי ובבולמים פשוטים, ויחד עם זאת מדובר בכלי שמוצע במחיר תחרותי של 46 אלף ₪ (או אף פחות מכך במבצעים נקודתיים), כלומר שהוא מציע אלטרנטיבה לאופנועים מוגבלי הספק בנפחי 300-400 סמ"ק. 

סוזוקי SV650 ניצב בפני תחרות קשה מול מגוון "אופנועי התקציב" העירומים, והוא ממש לא לבדו עם תג מחיר אטרקטיבי. יחד עם זאת, בשורה תחתונה יש לו הרבה מה להציע – החל ממנוע טוב מאוד, דרך מערכת בלמים טובה ומושב נמוך.

לסיכום, זהו כלי מוגבל במקרה של רוכבים למרחקים ארוכים, או למי שמבקשים לרכוב רכיבה זוגית או עבור מי שערוכים כבר לרכיבה על כלי ספורטיבי. מנגד, זהו כלי שעומד בגבורה במשימות יומיות שגרתיות ומספק ביטחון לרוכב, בעיקר הצעיר, וזה בהחלט האופנוע שכדאי לצבור איתו ניסיון לקראת הדבר הבא.

סוזוקי SV650 – מפרט טכני     
מנוע: V2, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
נפח: 645 סמ"ק
הספק: 72 כ"ס ב-9,000 סל"ד
מומנט: 6.3 קג"מ ב-7,500 סל"ד
הילוכים: 6
שלדה: צינורות פלדה
מזלג קדמי: קונבנציונלי 41 מ"מ
בולם אחורי: יחיד, 7 מצבי עומס קפיץ
בלם קדמי: דיסק כפול, 290 מ"מ, ABS
בלם אחורי: דיסק יחיד, 240 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,445 מ"מ
מכל דלק: 14.5 ליטרים
גובה מושב: 780 מ"מ
משקל: 197 ק"ג
מחיר מחירון: 47 אלף ש"ח

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד